To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Timeliners_ads: Γιατί απέτυχε η καμπάνια του ΝΑΙ;

Timeliners_ads: Γιατί απέτυχε η καμπάνια του ΝΑΙ;
Timeliners_ads: Γιατί απέτυχε η καμπάνια του ΝΑΙ;

Πολλά γράφτηκαν, πολλά ακούστηκαν και ακόμα περισσότερα συνέβαιναν όλες αυτές τις μέρες στη σκιά των κοινωνικών δικτύων, από τηλέφωνο σε τηλέφωνο κι από DM σε DM, αλλά τίποτα δεν έδειχνε την τεράστια διαφορά υπέρ του ΟΧΙ και κατά του ΝΑΙ σε αυτό το δημοψήφισμα. Το πρώτο δημοψήφισμα που έγινε στην Ελλάδα στην εποχή των κοινωνικών δικτύων.

Γιατί απέτυχε όμως η σε πρώτη ανάγνωση καλοκουρδισμένη και με πολλά λεφτά πίσω της καμπάνια του ΝΑΙ;

Η καμπάνια απλώθηκε αστραπιαία σε όλα τα συμβατικά μέσα, από το νόμιμο ως και το παράνομο OOH, τηλεόραση, google/youtube , όλα τα κοινωνικά δίκτυα , digital, τα πάντα.

Στόχος της η δημιουργία φόβου για την επόμενη ενός πιθανού ΟΧΙ μέρα , η καλλιέργεια πίστης ότι το ΟΧΙ σημαίνει απαραίτητα GREXIT, φτώχεια , μιζέρια, στάση πληρωμών κλπ.

Οι ως άνω θέσεις δε, καλύφτηκαν με το παραπάνω κι απροκάλυπτα με προπαγανδιστικό τόνο από όλα τα κανάλια πλην ΕΡΤ, το καθένα βέβαια, σε άλλο βαθμό, άλλα περισσότερο κι άλλα λιγότερο.

Τι έφταιξε και δεν πέρασε το μήνυμα στον κόσμο;

Ένα πάγιο λάθος που κάνουμε συχνά οι διαφημιστές είναι να εθελοτυφλούμε βλέποντας και λατρεύοντας το προϊόν που μας έχουν αναθέσει και ξεχνώντας να κοιτάξουμε αν υπάρχει πραγματικά αγορά γι αυτό. Αν αυτά που παρουσιάζουμε είναι όντως σχετικά με αυτά που έχει στο μυαλό του ο καταναλωτής. Και το κυριότερο αν τα παρουσιάζουμε με τη σωστή φωνή, το γνωστό ‘’δεν έχει σημασία τι λες αλλά πως το λες’’.

Στην περίπτωσή μας οι άνθρωποι πίσω από την καμπάνια του ΝΑΙ δεν έλαβαν υπόψη τους μερικά πολύ βασικά πράγματα.

1.      Η συγχορδία των δηλώσεων μεγαλοπαραγόντων της πολιτικής ζωής και από την Ελλάδα και από το εξωτερικό που στήριξαν το ΝΑΙ και ο βομβαρδισμός με τις απόψεις  τους στα ΜΜΕ και τα κοινωνικά δίκτυα μόνο κακό στο ΝΑΙ έκανε. Δεν είναι δυνατόν να σπρώχνεις απόψεις ανθρώπων που ακόμη κι οι πιο πρόσφατες έρευνες προ δημοψηφίσματος δείχνουν σαν τελειωμένους και σίγουρα συνυφασμένους με όλα τα δεινά που περνάει η πλειοψηφία του Ελληνικού λαού. Είναι δυνατόν να μην έλαβαν υπόψη τους τη φήμη του κάθε ενός από αυτούς τους πολιτικούς;

2.     Τα απλά μαθηματικά. Αν βάλεις κάτω άνεργους και φτωχούς μιλάμε για πάνω από τον μισό πληθυσμό. Το τι έχω να χάσω σύνδρομο… Γιατί να φοβηθούν; To χαρτί της καλλιέργειας φόβου είχε ήδη αποδειχτεί αναποτελεσματικό και μπούμερανγκ από τις εκλογές που έγιναν μόλις προ πέντε μηνών. Γιατί θα έπρεπε τώρα να δουλέψει; Τι είχε αλλάξει στο εντωμεταξύ;

3.      Η ψυχολογία του Έλληνα. Ιστορικά ο λαός αυτός μέσα σε όλα τα κακά και τα καλά του ΔΕΝ δέχεται απειλές και τελεσίγραφα. Άφησαν το χαρτί αυτό να το παίξει η καμπάνια του ΟΧΙ και επέλεξαν ένα τόνο φωνής συνυφασμένο με παλαιοκομματικά πρότυπα που δε είχε σε τίποτα να μιλήσει στον Έλληνα που δεν θέλει να του λένε τι να κάνει, να ανακατεύονται στα εσωτερικά του και κυρίως να τον ταπεινώνουν.

4.      Δεν αφουγκράστηκαν καλά τους νέους ψηφοφόρους , τα παιδιά 18-24 ετών που στη δουλειά μας ξέρουμε πολύ καλά ότι φτιάχνουν και δείχνουν τάσεις. Είναι απορίας άξιον αφού υπήρχαν έρευνες που έδειχναν 70% ΟΧΙ στους νέους πως δεν σκέφτηκαν να ψάξουν γιατί και να αντιδράσουν κατάλληλα. Ας πούμε πως οι νέοι πάντα και σε όλον τον κόσμο ΔΕΝ θέλουν να τους λένε τι να κάνουν? ΔΕΝ φοβούνται τίποτα? Εξαγριώνονται με οτιδήποτε καταλαβαίνουν είναι κατευθυνόμενο?  Αναρωτήθηκαν πόσο κακό έκανε η τηλεφωνική συνέντευξη του ηθοποιού Κλέωνα Γρηγοριάδη κι ο τρόπος που τον χειρίστηκε η παρουσιάστρια του καναλιού με αποτέλεσμα το video να γίνει viral και να κόβει ψήφους από το ΝΑΙ σε κάθε του θέαση? Πόσο κακό έκανε το video του Σάκη την ίδια ώρα που έτρεχε καμπάνια του στο ΟΟΗ για την Coca-Cola;

5.      Δεν υπολόγισαν για άλλη μια φορά την δύναμη των κοινωνικών δικτύων και την ταχύτητα και την δημιουργικότητα με τις  οποίες αντιδρά το κοινό σε αυτές. Έγιναν τερατώδη λάθη με δημοσιεύματα κι ενέργειες που κανένα τηλέφωνο φίλου δεν μπορούσε να μαζέψει στο κατόπι.

6.      Δεν υπολόγισαν ότι το ξεσπάθωμα των ιδιωτικών καναλιών ακόμα και την  παραμονή των εκλογών μπορούσε να πεισμώσει και να γυρίσει ακόμη και ένα ΝΑΙ σε ΟΧΙ. Είναι χαρακτηριστικό αυτό που συνέβη με την εκπομπή του Κωνσταντίνου Μπογδάνου στο ΣΚΑΙ.

7.     Και τέλος δεν υπολόγισαν ότι έκαναν τον κόσμο που ψήφισε ΣΥΡΙΖΑ στις τελευταίες εκλογές να αμυνθεί γιατί κατάλαβε ότι κινδύνευε η επιλογή του και δεν θα ήθελε με τίποτα ξανά το πισωγύρισμα. Πόσα από τα ΟΧΙ ήταν στην ουσία ψήφος εμπιστοσύνης στον ΣΥΡΙΖΑ? Κι όχι άγνοια του τι πραγματικά σημαίνει ή δε σημαίνει το ΟΧΙ?

Αν πολύ απλά είχαν βάλει τα νούμερα κάτω, αν είχαν εμποδίσει την επικράτηση των ακραίων φωνών και της υπεροψίας, αν δεν έριχναν τόσα λεφτά προκαλώντας εύλογα ερωτηματικά, αν έβλεπαν την αλήθεια κατάματα ακούγοντας αυτό που πραγματικά νοιώθει η πλειοψηφία, κι αν τέλος είχαν διαβάσει περισσότερη ιστορία τότε ίσως να είχαν πράξει διαφορετικά και η διαφορά να ήταν έστω πολύ μικρότερη αν όχι κι υπέρ του ΝΑΙ.

Τελικά όλα είναι θέμα insight που αυτήν την φορά ήταν η ταπείνωση και το πείσμα. Και που πάλι, η καμπάνια που το πέτυχε ήταν αυτή του ΣΥΡΙΖΑ.

Δείτε τι γράφει ο κόσμος για την καμπάνια του ΝΑΙ με κλικ στη φωτό . Η οποία φωτό εν προκειμένω άλλοι λένε πως είναι ένα από τα πιο πετυχημένα hoaxes της καμπάνιας του ΟΧΙ ενάντια στο ΝΑΙ κι άλλοι λένε πως είναι ένα από τα μεγαλύτερα fail της καμπάνιας του ΝΑΙ.

\"\"

Δείτε το video του Κλέωνα Γρηγοριάδη και κυρίως διαβάστε τα σχόλια στο twitter

\"\"

Δείτε πως σχολιάστηκε το ΝΑΙ του Σάκη με κλικ στη φωτό. (Σημειώνουμε ότι τα σχόλια στο video στο Youtube έχουν απενεργοποιηθεί)

\"\"

Καλή εβδομάδα κι αγάπη μόνο και μουσικές