To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Social Media: Γεννούν Κρίσεις ή Δίνουν Λύσεις;

Social Media: Γεννούν Κρίσεις ή Δίνουν Λύσεις;
Social Media: Γεννούν Κρίσεις ή Δίνουν Λύσεις;

Μια εκδήλωση που προσέγγισε τα social media μ’ ένα διαφορετικό τρόπο, αναγνωρίζοντας το γεγονός του διττού τους χαρακτήρα για τη σύγχρονη επιχείρηση -αφού αποτελούν τόσο μέρος της κρίσης όσο και μέρος της λύσης- οργάνωσε ο Τομέας Εταιρικών Υποθέσεων (ΤΕΥΠ) της ΕΕΔΕ.
 
Τα social media, εισβάλλοντας με θεαματικό τρόπο όχι μόνο στην προσωπική, αλλά και στην επαγγελματική και εταιρική καθημερινότητά μας την επηρεάζουν πολυδιάστατα. Κι ενώ, αναμφίβολα, συμβάλλουν θετικά στην επικοινωνία των εταιριών με το κοινό τους και στη μετάδοση των μηνυμάτων τους, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να προκαλέσουν τεράστια προβλήματα σε όλα τα επίπεδα.
 
Στην εκδήλωση παρουσιάστηκε η εταιρική πραγματικότητα των social media στη χώρα μας, αλλά κυρίως οι κρίσεις που μπορούν να προκαλέσουν και οι τρόποι που έχουμε στη διάθεσή μας, ώστε να τις αναγνωρίσουμε, να τις διαχειριστούμε και να τις αντιμετωπίσουμε. Αναφέρθηκε πως τα social media είναι η βιομηχανική επανάσταση του αιώνα μας, που έχει ήδη φθάσει στη χώρα μας και έχει αλλάξει ριζικά τον τρόπο που σκεφτόμαστε, που αντιδρούμε, που επικοινωνούμε. Οι Έλληνες χρήστες του Facebook είναι 4.663.088, όσοι περίπου και οι ιδιοκτήτες IX στην Ελλάδα. Οι Έλληνες χρήστες του Twitter είναι ίσοι με τον πληθυσμό του Δήμου Θεσσαλονίκης, ενώ οι Έλληνες χρήστες του Youtube θα μπορούσαν να είναι όλοι οι κάτοικοι της Ηπείρου. Αν υπολογίσουμε ότι ο μέσος χρήστης περνά στο διαδίκτυο 700 λεπτά την εβδομάδα και έχει 130 φίλους, τότε τα μηνύματα διασπείρονται με ασύλληπτη ταχύτητα.

Χαιρετισμοί και ομιλίες

Πιο αναλυτικά, στο χαιρετισμό του ο πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του Τομέα Εταιρικών Υποθέσεων, κ. Βασίλης Λώλας, σημείωσε ότι \"τα social media αποτελούν μια πολύ μεγάλη ευκαιρία αφού είναι ένα κανάλι άμεσης επικοινωνίας με τα κοινά τα οποία μας ενδιαφέρουν. Χρειάζεται όμως μεγάλη προσοχή και μέτρο. Κάποιοι βομβαρδίζουν με post το Facebook νομίζοντας ότι αυτό θα βοηθήσει την καμπάνια τους. Μέτρον άριστον όμως, έλεγε ο ιδρυτής της Wpromote Michael Mothner, που παρουσίασε κάποιους μύθους και αλήθειες για το Facebook, διότι η υπερβολική προβολή κουράζει και στο τέλος μπορεί να βγούμε χαμένοι. Έτσι, είναι πλέον αυτονόητη η ανάγκη να μπούμε στα social media και βλέπουμε ότι οι επιχειρήσεις γίνονται social businesses και οι επαγγελματίες των εταιρικών υποθέσεων έχουν σημαντικό ρόλο σε αυτό. Βρισκόμαστε σε ένα κομβικό σημείο που αφορά όλες τις επιχειρήσεις και αυτές οι οποίες δεν θα μπορέσουν να παρακολουθήσουν τις εξελίξεις θα βγουν χαμένες\".

\"\"

Χαιρετίζοντας από την πλευρά του την εκδήλωση, ο πρόεδρος του ΔΣ της ΕΕΔΕ, κ. Κωνσταντίνος Λαμπρινόπουλος, αφού τόνισε ότι επιχειρήσεις και επαγγελματίες πρέπει να αντιληφθούν ότι το περιβάλλον των media αλλάζει ραγδαία και πρέπει να προσαρμοστούμε σε αυτό, επεσήμανε πως \"τα social media μας δίνουν την ευκαιρία να είμαστε ενεργοί πολίτες, να συμμετέχουμε στις εξελίξεις, να μάθουμε και να διδάξουμε. Και είναι μια ευκαιρία που πρέπει να αδράξουμε για να πάει η χώρα μπροστά\".

\"Κανείς δεν γνωρίζει αρκετά για το θέμα αυτό\", σημείωσε η συντονίστρια της εκδήλωσης κ. Δήμητρα Δασκαλάκη, Υπεύθυνη Εταιρικής Επικοινωνίας της Elbisco, \"όσες προσομοιώσεις και αν έχουν γίνει, όσα σενάρια και αν έχουμε επεξεργαστεί υπάρχουν φορές που η πραγματικότητα τα ξεπερνά και το εναλλακτικό πλάνο δεν είναι αρκετό! Όμως όταν έχεις ένα πολυδύναμο όπλο, ακόμα και αν είναι επικίνδυνο, το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να το μάθεις καλά, αναλύοντας τη δυναμική, τις δυνατότητες, τις παραμέτρους του, και φυσικά τη σωτηρία που μπορεί να σου προσφέρει\".

Τα εργαλεία και τις πρακτικές για το Monitoring και το Reporting των social media  ανέλυσε ο κ. Δημήτρης Καλογερόπουλος, Social Media Analyst της Bakers. Στους τρόπους που αυτά τα εργαλεία χρησιμοποιούνται και στις πρακτικές παρακολούθησης και μέτρησης που χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις αναφέρθηκαν με στοιχεία ερευνών και συγκεκριμένες περιπτώσεις οι κυρίες Έλλη Παναγιωτοπούλου, Υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων και Εταιρικής Ευθύνης της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας και Αγγελική Παπαδοπούλου, Corporate Affairs Manager της Nestle Ελλάς. Αναφέρθηκαν ακόμα στο πως τα social media μπορούν να βοηθήσουν μια επιχείρηση πριν ακόμα ξεσπάσει μία κρίση και ποια είναι τα ευαίσθητα σημεία στα οποία πρέπει να εστιαστεί. Τέλος, μίλησαν για τη δυνατότητα άμεσης και στοχευμένης αντίδρασης που προσφέρουν τα social media κατά τη διάρκεια μιας κρίσης, αλλά και μετά από αυτή.

Στη συνέχεια η δημοσιογράφος κ. Μαρία Καρχιλάκη, χρησιμοποιώντας παραδείγματα από τη σύγχρονη διεθνή ειδησεογραφία εξήγησε πως τα social media μπορούν όχι ακριβώς να δημιουργήσουν αλλά στην πραγματικότητα να φέρουν στην επιφάνεια μια υποβόσκουσα κρίση, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί στο γεγονός ότι όταν κάτι συμβαίνει αλλά δεν καλύπτεται από επίσημες πηγές τα social media τις υποκαθιστούν δίνοντας την ευκαιρία στον καθένα να εκφράσει όχι μόνο απόψεις αλλά και μη έγκυρη πληροφόρηση. Τόνισε ακόμα πως τα παραδοσιακά μέσα και τα social media αλληλοσυνδέονται και λειτουργούν συμπληρωματικά, καταλήγοντας πως η διαχείριση μιας κρίσης χρειάζεται καλή πληροφόρηση και εξίσου καλή ανάλυση και κυρίως πρόβλεψη. Από την πλευρά της η κ. Άσπα Τσαμαδή, Δημιουργός του blog aspaonline.gr και συνιδρύτρια των mikroimegaloi.gr και mamadesmpampades.gr ανέλυσε τη δική της εμπειρία. Ακολούθησε συζήτηση με το κοινό υπό τον συντονισμό της κ. Κικής Κωστολίδου, Corporate Communication Professional.

Για τα βήματα που ακολούθησαν και τον τρόπο που διαχειρίστηκαν δύο πραγματικά μεγάλες κρίσεις στις επιχειρήσεις που εκπροσωπούν, τη στρατηγική τους και τα διδάγματα που προκύπτουν, μίλησαν οι κυρίες Άντα Γιαννεσκή, Marketing Manager της House Μarket (Ikea) και Ματίνα Τζούρου, Υπεύθυνη Επικοινωνίας της Coca-Cola Τρία Έψιλον Ελλάδος.

Στο κλείσιμο της εσπερίδας, ο συγγραφέας κ. Αλέξης Σταμάτης και η επίσης συγγραφέας και δημοσιογράφος, κ. Μανίνα Ζουμπουλάκη, τοποθετήθηκαν με τις εισηγήσεις τους στο ερώτημα αν αλλάζουν τα social media την κοινωνία ή αν η κοινωνία αλλάζει τα social media, συζητώντας στη συνέχεια με το κοινό.