To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Εκλογές και Online Monitoring: FAQ

Εκλογές και Online Monitoring: FAQ
Εκλογές και Online Monitoring: FAQ

Έχοντας προσφέρει υπηρεσίες Online Monitoring σε αρκετές πλέον εκλογικές αναμετρήσεις για λογαριασμό μεγάλων κομμάτων και εκλογικών συνδυασμών  δημιουργήσαμε μία λίστα με ερωτήσεις-απαντήσεις που στόχο έχει να αναλύσει τις πραγματικές δυνατότητες και τα οφέλη του monitoring στην πολιτική επικοινωνία.

Πόσο διαδεδομένη είναι η χρήση του Online Monitoring στις εκλογικές αναμετρήσεις;

Από τη στιγμή που εξαπλώθηκαν τα social media, τα επιτελεία των κομμάτων προσπάθησαν να παρακολουθήσουν τις πολιτικές απόψεις και τις γνώμες των χρηστών προκειμένου να αντλήσουν χρήσιμα συμπεράσματα από αυτές. Μια διαδικασία που εντάθηκε όταν εμφανίστηκαν οι πρώτες ολοκληρωμένες πλατφόρμες Social Media Monitoring. Σημείο καμπής στην πολιτική επικοινωνία θεωρείται η καμπάνια του Μπαράκ Ομπάμα, το επιτελείο του οποίου δημιούργησε ένα ξεχωριστό τμήμα Online Monitoring. Τα ευρήματα και οι αναφορές που έβρισκαν καθόρισαν σε μεγάλο βαθμό τις επικοινωνιακές τους ενέργειες εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή στην πολιτική επικοινωνία.

Στην Ελλάδα οι πρώτες ολοκληρωμένες ενέργειες καταγραφής ξεκίνησαν το 2010 και σήμερα όλο και περισσότεροι υποψήφιοι και εκλογικοί συνδυασμοί θεωρούν το monitoring αναπόσπαστο στοιχείο της καμπάνιας τους.

Τι αναφορές καλύπτει το monitoring; Αφορά μόνο τα social media κι αν ναι ποια;

Είναι πιο εύκολο να σας πούμε τι δεν καλύπτει η πλατφόρμα monitoring της NMC2 γιατί όλα τα άλλα Μέσα καταγράφονται. Το μόνο που δεν επιτρέπεται να παρακολουθούμε είναι τα προσωπικά προφίλ χρηστών στο Facebook. Όλα τα υπόλοιπα (public Facebook, Twitter, Instagram, Google +, News Sites, Blogs, Forums, etc) καταγράφονται και αναλύονται λεπτομερώς.

\"\"
 
Μπορούμε να συγκρίνουμε το Online Monitoring με τις δημοσκοπήσεις;


Όχι αλλά…  Σε καμιά περίπτωση τα ποσοστά των αναφορών ενός κόμματος στο internet δεν είναι ανάλογα με τα ποσοστά του στις εκλογές. Παρόλα αυτά υπάρχουν μια σειρά από χρήσιμα συμπεράσματα που μπορούμε να εξάγουμε έχοντας μια σαφή εικόνα για τις τάσεις του εκλογικού σώματος.

Ένας υποψήφιος ή ένας εκλογικός συνδυασμός που βρίσκεται χαμηλά σε όγκο αναφορών σπάνια εμφανίζει μια διαφορετική δυναμική στο εκλογικό αποτέλεσμα ενώ αντίθετα ένας εκλογικός συνδυασμός που βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος είναι σίγουρο πως θα καρπωθεί εκλογικά ένα μεγάλο μέρος του buzz. Η πραγματική όμως χρησιμότητα του monitoring δεν ορίζονται τόσο στην ποσότητα των αναφορών αλλά στα ποιοτικά χαρακτηριστικά και στοιχεία που μπορείς να συλλέξεις μέσα από αυτό.

\"\"

Τι είναι οι influencers και πως εντοπίζονται μέσω του monitoring;

Στα social media ως influencers ορίζουμε λογαριασμούς χρηστών με μεγάλη επιρροή (χιλιάδες followers - δεκάδες retweets, χιλιάδες likers, κτλ), στη συγκεκριμένη περίπτωση με πολιτικό προσανατολισμό. Η πλατφόρμα της NMC2 δίνει συγκεκριμένα στοιχεία ανά μέσο κάνοντας τον εντοπισμό των influencers πιο εύκολο από ποτέ. Ανάλογα στοιχεία δίνονται και για sites, blogs και forums προκειμένου να γνωρίζει ο υποψήφιος πού & ποιος μιλάει για αυτόν αλλά και τι ακριβώς λέει.

\"\"
 
Για τι όγκους αναφορών μιλάμε; Είναι αξιόπιστα τα συστήματα monitoring στην επεξεργασία τόσων δεδομένων;

Εξαρτάται το σύστημα. Η NMC2 συνεργάζεται με την Brandwatch, την κορυφαία πλατφόρμα monitoring στον κόσμο σύμφωνα με το πιο έγκυρο site business software review, το G2 Crowd https://www.g2crowd.com/categories/social-media-monitoring. Άλλωστε μετά από αρκετές μεγάλες εκλογικές αναμετρήσεις στο παρελθόν, μπορούμε με σιγουριά να εγγυηθούμε πως δεν υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα στη διαχείριση των δεδομένων. Για να πάρετε μια ιδέα πάντως για τους όγκους δείτε το παρακάτω γράφημα. 194 χιλιάδες αναφορές σε 7 ημέρες σε ένα μοναδικό query που περιέχει όλα τα κόμματα. Αν σε αυτά προσθέσουμε και ένα δεύτερο query με τα ονόματα των πολιτικών αρχηγών ή με γενικότερες έννοιες μπορείτε να έχετε μια καλή εικόνα για τον τεράστιο όγκο δεδομένων που συγκεντρώνεται.

\"\"

Υπάρχει κίνδυνος να «χαθείς» σε όλο αυτό τον όγκο της πληροφορίας χωρίς να καταφέρεις να αντλήσεις χρήσιμα συμπεράσματα;

Φυσικά και υπάρχει ειδικά όταν δεν μιλάμε για αναφορές σε brands αλλά για «συζητήσεις» στις οποίες συμμετέχει η πλειοψηφία των Ελλήνων χρηστών. Όλα αυτά όμως μπορούν να αποφευχθούν αν ο admin γνωρίζει καλά την πλατφόρμα και κυρίως το τι ακριβώς θέλει να βρει. Κι αυτό γιατί η πλατφόρμα monitoring της NMC2 περιέχει άπειρες δυνατότητες παραμετροποίησης που περιορίζουν τα δεδομένα στα πεδία που επιλέγεις εσύ.

Ενδεικτικά αναφέρουμε μερικές ξεκινώντας από τη βασική, το χρόνο. Με μια απλή επιλογή μπορείς να περιορίσεις το χρονικό διάστημα από 4 χρόνια μέχρι 1 ώρα πριν, ενώ με την εντολή livestream παρακολουθήσεις realtime αναρτήσεις.

\"\"
 
Περιορίζοντας τους χρήστες twitter που έχουν από Χ followers και πάνω επιβλέπεις τους χρήστες με μεγαλύτερο influence.

\"\"
 
Στην κατηγορία topics μπορείς να βρεις τις λέξεις που αναφέρονται περισσότερο δίπλα στις βασικές σου αναζητήσεις (στη συγκεκριμένη περίπτωση μιλάμε για τον Σύριζα )

\"\"
 
Η αντιστοιχία θετικών – αρνητικών αναφορών τις τελευταίες 7 ημέρες για το κόμμα Ποτάμι

\"\"
 
Τα top hashtags γύρω από το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας για μία συγκεκριμένη περίοδο.

Και φυσικά οι αναφορές κάθε χρήστη ή Μέσου αναλυτικά με βάση τη χρονική τους εμφάνιση.

\"\"
 
Κλείνοντας να πούμε πως το Online Monitoring είναι ένα πολύτιμο εργαλείο στην υπηρεσίας της πολιτικής επικοινωνίας και ένας εύχρηστος τρόπος για να κρίνετε και να συγκρίνετε την αποτελεσματικότητα των στρατηγικών σας επιλογών. Τα συμπεράσματα και οι τελικές αποφάσεις όμως πάντα παίρνονται από ανθρώπους.

Αυτή είναι άλλωστε η δυσκολία αλλά και η ομορφιά της πολιτικής επικοινωνίας.

Σε κάθε περίπτωση για να αποφασίσετε σωστά, πρέπει να γνωρίζετε τα πάντα και το Online Monitoring, σας προσφέρει ακριβώς αυτή τη δυνατότητα.

Όλες παραπάνω μετρήσεις αφορούν στις περιόδους 2Ιαν. – 8Ιαν. & 8Ιαν. – 15Ιαν. με βασικά keywords τα κόμματα Σύριζα, Νέα δημοκρατία, Πασόκ, ΚΚΕ, Κηδισο, Ποτάμι, Δημάρ, Ανεξάρτητοι Έλληνες, Χρυσή Αυγή. Η πλατφόρμα monitoring της NMC2 έχει σχεδιαστεί σε συνεργασία με την Brandwatch.