To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

10 χρόνια V+O: Με το βλέμμα στο μέλλον

10 χρόνια V+O: Με το βλέμμα στο μέλλον
10 χρόνια V+O: Με το βλέμμα στο μέλλον

Γράφει η ΣΟΝΙΑ ΧΑΪΜΑΝΤΑ

Με την ωριμότητα των 10 ετών, τον «αέρα» του νικητή, την ευελιξία για αναπροσαρμογή στις νέες τάσεις της Επικοινωνίας και την… επιμονή στην επένδυση στους ανθρώπους, τόσο ο πρόεδρος της V+O, Θωμάς Βαρβιτσιώτης, όσο και ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, Γιάννης Ολύμπιος, συνεχίζουν τη δυναμική πορεία που ξεκίνησαν το 2000.

Επενδύσεις και New Business

Η σημερινή κρίση δεν θα μπορούσε να μην επηρεάσει και τη V+O, καθώς το τελευταίο 10μηνο σημειώνει πτώση εσόδων 10% (όταν ο ανταγωνισμός βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση με 30%-40%), ωστόσο η πορεία από το 2000 μέχρι σήμερα καταδεικνύει τη δυναμική μιας εταιρείας για την οποία οι επενδύσεις, ακόμα και στην παρούσα οικονομική συγκυρία, αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της στρατηγικής της. Άλλωστε στην κουλτούρα της εταιρείας ενυπάρχει και η πάγια αρχή ότι μόνο με επενδύσεις θα είναι σε θέση η V+O να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητα και αποτελεσματικότητά της, καθώς και την προστιθέμενη αξία που παρέχει στους πελάτες της, παραμένοντας ουσιαστικά το μεγαλύτερο ανεξάρτητο και ιδιόκτητο δίκτυο δημοσίων σχέσεων στη Ν.Α. Ευρώπη.
Μπορεί λοιπόν η V+O, όπως και όλη η αγορά, να έχει επηρεαστεί από τη συγκυρία, ωστόσο το γεγονός ότι ο τζίρος δεν προέρχεται αποκλειστικά από την Ελλάδα, καθώς και τα υψηλά ποσοστά new business και διατήρησης πελατών που έχει, την έχουν προστατεύσει ως ένα βαθμό απέναντι στην κρίση. Άλλωστε η κρίση είναι η ευκαιρία του PR να αποδείξει το ρόλο του ως στρατηγικός εταίρος των πελατών και την προστιθέμενή του αξία. Είναι ενδιαφέρον ότι το new business success rate για το 2010 πρόκειται να ξεπεράσει το 70%.

Η ανθρωπογεωγραφία της V+O

«Από μια εταιρεία 5 στελεχών και 8 πελατών το 2000, η V+O έχει εξελιχθεί σε ένα δυναμικό όμιλο με 80 στελέχη, που δραστηριοποιείται σε 5 αγορές, διαθέτει 87 ενεργούς πελάτες και απευθύνεται σε μια αγορά 50 εκατ. καταναλωτών» ανέφερε ο Θ. Βαρβιτσιώτης στην επετειακή εκδήλωση στα γραφεία της εταιρείας στην Αθήνα για τα 10 χρόνια της. Με παρουσία στη Βουλγαρία, τη Ρουμανία και τη Σερβία (η οποία καλύπτει και το Μαυροβούνιο), κάθε γραφείο διατηρεί την αυτονομία του και προσαρμόζει τις υπηρεσίες του στις ανάγκες της κάθε περιοχής, ενώ εξασφαλίζεται παράλληλα η ανταλλαγή τεχνογνωσίας μεταξύ των επιμέρους ομάδων.

Ισορροπημένο μίγμα και σταθερή ανάπτυξη

Με μέσο όρο ετήσιας ανάπτυξης κύκλου εργασιών 35%, η V+O ανέπτυξε τα 10 αυτά χρόνια ένα πλήρες χαρτοφυλάκιο συμβουλευτικών υπηρεσιών επικοινωνίας, ικανό να υποστηρίζει κάθε ανάγκη του πελατολογίου, το οποίο περιλαμβάνει τους leaders της αγοράς, που αναπτύσσουν μακροχρόνια σχέση με την εταιρεία. Το μίγμα των πελατών είναι ισορροπημένο, καθώς το 51,8% αφορά σε retainers, το 14,7% σε εκδηλώσεις, το 27,3% σε one-off ενέργειες και το 6,1% σε BTL & design.




Καθετοποιημένο client service

Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του καθετοποιημένου client service της V+O, τα οποία επί της ουσίας μετακυλίονται στους πελάτες, είναι η εξειδίκευση που προσφέρει, η καλύτερη γνώση της αγοράς, η μεγαλύτερη τριβή με το ρεπορτάζ που καλύπτει τον κάθε κλάδο κ.λπ. Επίσης, κάθε ομάδα λειτουργεί σαν business unit, είναι υπεύθυνη για την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχει, έχει δικό της budget και στοχοθέτηση.

Παραγωγικότητα

Μέσα σε αυτά τα 10 παραγωγικά χρόνια η V+O πραγματοποίησε περισσότερα από 50 λανσαρίσματα προϊόντων και υπηρεσιών, πάνω από 12 λανσαρίσματα νέων εταιρειών, τουλάχιστον 8 rebrandings εταιρειών και ανέπτυξε και υλοποίησε την επικοινωνιακή στρατηγική για αντίστοιχο αριθμό εξαγορών και συγχωνεύσεων, ενώ έχει κληθεί να υποστηρίξει συμβουλευτικά πολλές από τις σημαντικότερες επιχειρηματικές συμφωνίες που έχουν λάβει χώρα τα τελευταία έτη.

«Συγκομιδή» βραβείων

Αυτή η έντονη και επιτυχημένη δραστηριότητα έχει φέρει στη V+O σημαντικές διακρίσεις στις αγορές όπου δραστηριοποιείται, όπως 3 European Excellence Awards, 14 βραβεία Ερμής και άλλα 6 βραβεία στο εξωτερικό, μεταξύ των οποίων το βραβείο της Βουλγαρικής Ένωσης Δημοσίων Σχέσεων και το Golden Award of Excellence στη Ρουμανία.

Επέκταση και εξειδίκευση

Παρουσιάζοντας τη στρατηγική ανάπτυξης της V+O, ο Γιάννης Ολύμπιος, αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, επισήμανε την επιλογή της εταιρείας να εστιάσει, παρά τη δύσκολη συγκυρία, σε τρεις βασικούς άξονες: Επέκταση σε νέες αγορές, ανταπόκριση στις νέες τάσεις επικοινωνίας και επένδυση στους ανθρώπους της.
Προς αυτή την κατεύθυνση, ενισχύεται η παρουσία της V+O στη Ν.Α. Ευρώπη μέσω της ίδρυσης γραφείου στην Αλβανία εντός του 2010, ενώ προγραμματίζεται διείσδυση σε επιπλέον αγορές μέσω εξαγοράς το α’ εξάμηνο του 2011.
Επίσης, διατηρώντας το υψηλό επίπεδο υπηρεσιών που προσφέρει, με απόλυτη προσήλωση στη δέσμευσή της για άριστη και αποτελεσματική εξυπηρέτηση των πελατών της και των αναγκών τους, η V+O θα εστιάσει στους τομείς digital communication, sustainable development και internal communication, με καινοτόμες προσεγγίσεις και υπηρεσίες.

Νέο εργαλείο HR, «V+O+U»

Παράλληλα, συνεχίζοντας να επενδύει στους ανθρώπους της, έχει ήδη εισάγει και θα αναπτύξει επιπλέον ένα νέο πρόγραμμα εξέλιξης προσωπικού, το «V+O+U», το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει εκπαιδεύσεις και on the job training, coaching και mentoring των στελεχών, ενίσχυση leadership skills και περαιτέρω αναβάθμιση του υπάρχοντος συστήματος αξιολόγησης.

Πρόγραμμα ΕΚΕ

Στο πλαίσιο του εορτασμού των 10 χρόνων λειτουργίας της, η V+O έχει σχεδιάσει και πρόκειται να υλοποιήσει μέσα στους επόμενους μήνες ένα πρόγραμμα κοινωνικής ευθύνης, το οποίο εμπλέκει 10 ΜΚΟ με φιλανθρωπική δράση, 10 πελάτες της και το σύνολο των εργαζομένων της.




Ο Θ. Βαρβιτσιώτης και ο Γ. Ολύμπιος μιλούν στο adbusiness

Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας σας και διατηρείτε μακροχρόνιες σχέσεις με τους πελάτες σας; Ποιο ποσοστό από τους πελάτες σας απαρτίζεται από σταθερούς πελάτες και ποιο από ad hoc περιστασιακούς συνεργάτες και σε ποιους τομείς;

Θ.Β.: Δεν πρόκειται για κάποιο μυστικό. Έχει να κάνει με τους ανθρώπους μας, τη γνώση, την εμπειρία και τον επαγγελματισμό που τους χαρακτηρίζει. Έχει να κάνει με την τεχνογνωσία μας, τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε τους πελάτες, τη στρατηγική μας προσέγγιση. Έχει να κάνει με την εταιρική μας κουλτούρα, που είναι σαφώς πελατοκεντρική, ενθαρρύνει τη δυναμική, παρεμβατική θα μπορούσε να πει κανείς, αλλά και άμεση διαχείριση των θεμάτων των πελατών μας, στη δημιουργικότητα της ομάδας και στο ότι ακόμα και θέματα ήσσονος σημασίας τα αντιμετωπίζουμε με την ίδια συνέπεια και ένταση, γιατί γνωρίζουμε ότι αποτελούν μέρος ενός ευρύτερου πλαισίου. Το 2009, 52% σχεδόν του τζίρου μας προήλθε από σταθερούς πελάτες, οι οποίοι σήμερα ανέρχονται σε 87.

Τι ποσοστό του τζίρου σας αντιπροσωπεύουν λογαριασμοί του δημοσίου ή ευρύτερου δημοσίου τομέα; Έχει μειωθεί σε σχέση με το παρελθόν και για ποιους λόγους (μείωση συνολικού budget του Δημοσίου για PR, πολιτικοί λόγοι, κ.ά.);

Γ.Ο.: Από την ημέρα ίδρυσής της, η V+O είχε επιλέξει να επικεντρωθεί στην επιχειρηματική επικοινωνία και να μην εμπλακεί στην πολιτική επικοινωνία. Επιπλέον, για τους ίδιους λόγους επέλεξε να μην εξαρτάται οικονομικά από το Δημόσιο. Έχουμε κατά καιρούς συμμετάσχει σε specs του ευρύτερου δημόσιου τομέα, κάποια τα έχουμε κερδίσει, κάποια τα έχουμε χάσει. Το ενδιαφέρον όμως είναι ότι ουδέποτε αυτά τα 10 χρόνια είχαμε πάνω από 12% συμμετοχή του Δημοσίου στον τζίρο μας. Για την ακρίβεια, ο μέσος όρος συμμετοχής του Δημοσίου στον τζίρο της V+O τη δεκαετία που πέρασε είναι 7%.

Πόσο θα ωφεληθούν οι πελάτες σας στην Ελλάδα από την ίδρυση γραφείου στην Αλβανία εντός του 2010;

Θ.Β.:
Για την Αλβανία θα ακολουθήσουμε την ίδια επιτυχημένη προσέγγιση που ακολουθήσαμε και στη Βουλγαρία, τη Ρουμανία και τη Σερβία: Στελέχωση του γραφείου με ανθρώπους από την τοπική αγορά, αυτονομία στο new business και αξιοποίηση της ευρύτερης τεχνογνωσίας της εταιρείας. Φυσικά, όσοι πελάτες μας δραστηριοποιούνται στην Αλβανία θα έχουν πλέον ένα συνεργάτη στη χώρα που θα καταλαβαίνει τις ανάγκες τους και θα ανταποκρίνεται σε αυτές, αλλά στοχεύουμε η V+O Albania να έχει ένα πελατολόγιο πολύ πιο διευρυμένο από τις ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη χώρα.