To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Άρωμα από Κάννες στο Χαλάνδρι

Άρωμα από Κάννες στο Χαλάνδρι
Στο Φεστιβάλ των Καννών και τις καμπάνιες που ξεχώρισαν φέτος σε αυτό «ταξίδεψε» για άλλη μια φορά η Τhe Newtons Laboratory, με τη συνδρομή της Contagious, πελάτες και συνεργάτες της, με ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον event.

Το ετήσιο Newtons & Cannes event πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 19 Σεπτεμβρίου στα γραφεία της Τhe Newtons Laboratory. Στο πλαίσιο αυτό, παρουσιάστηκαν σε πελάτες της εταιρείας -και όχι μόνο- οι τάσεις που αναδύονται στο χώρο της επικοινωνίας, όπως αποτυπώνονται στις δουλειές που ξεχώρισαν και βραβεύθηκαν στην τελευταία διοργάνωση του Διεθνούς Φεστιβάλ Δημιουργικότητας των Καννών.

Επίσημος προσκεκλημένος ήταν η Contagious Communications, την οποία εκπροσώπησε η Senior Insider Strategist Georgia Malden, με μια πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση, στην οποία πρωταγωνίστησαν οι καμπάνιες που ξεχώρισαν φέτος στο Φεστιβάλ. Επίσης, το πρόγραμμα περιελάμβανε παρουσίαση από τα στελέχη της The Newtons Laboratory που παρευρέθησαν το καλοκαίρι στο Φεστιβάλ των Καννών, αλλά και μια «ματιά» πάνω στις τάσεις που αναδύονται αυτήν τη στιγμή διεθνώς όσον αφορά το content marketing.

Τι συνέβη στις Κάννες…

Η Georgia Malden στην παρουσίασή της, "Cannes Deconstructed", βασίστηκε σε καμπάνιες που ξεχώρισαν στις Κάννες όπως η "Meet Graham" αλλά και η "Hungerithm" (Snickers) της Clemenger BBDO Melbourne, το Ατρόμητο Κορίτσι (Fearless Girl), το άγαλμα που δημιούργησε η ΜcCann New York για τη State Street Global Advisors, αλλά και το αρκετά τολμηρό "Google Home for the Whopper" της Burger King, που κατέκτησε το Grand Prix στην κατηγορία Direct, με την υπογραφή της David Miami.

Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στη νέα σημασία που αρχίζει να αποκτά ο όρος integration, καθώς πλέον δεν αφορά μόνο την αξιοποίηση πολλαπλών καναλιών αλλά και την ενσωμάτωση μιας καμπάνιας στην κοινωνία και την καθημερινή ζωή. Ακόμη υπογράμμισε πως αρκετές καμπάνιες που ξεχώρισαν στις Κάννες καταδεικνύουν την ανάγκη σχηματισμού δημιουργικών συνεργασιών από την πλευρά των brands και των διαφημιζόμενων με εταίρους, που μέχρι πρότινος ίσως, σε μερικές περιπτώσεις, μπορεί να μη φανταζόταν κανείς.

Οι νέοι αυτοί συνεργάτες δεν έχουν συγκεκριμένη προέλευση και τομέα δραστηριοποίησης, καθώς ανάλογα με την καμπάνια, η συνεργασία μπορεί να αφορά από τη Nasa (Potatoes on Mars - Ogilvy Dubai) έως τα πιο «συμβατικά» 7/11 ("Hungerithm"). Ακόμη, η Μalden σημείωσε πως στις Κάννες  συνεχώς αυξάνεται η συμμετοχή και η παρουσία εταιρειών τεχνολογίας (ad tech/social tech), ενώ υπογράμμισε πως φαίνεται να μειώνεται η προσέλευση στελεχών από το χώρο των εταιρειών επικοινωνίας.

Επιπρόσθετα, επεσήμανε πως αυξάνεται το ενδιαφέρον των πελατών για το brand και αυτό αντικατοπτρίζεται και στον μεγαλύτερο αριθμό συμμετοχών που κατατίθενται πλέον από brands.

Ολοκληρώνοντας, στάθηκε στο γεγονός πως τα τελευταία χρόνια οι λεγόμενες «παραδοσιακές» κατηγορίες (Print & Outdoor) καταγράφουν τη μεγαλύτερη μείωση όσον αφορά τον αριθμό συμμετοχών, ενώ από την άλλη οι κατηγορίες Entertainment, Creative Effectiveness και Innovation αποτελούν τις δυναμικότερα αναπτυσσόμενες τα τελευταία χρόνια. Αναρωτήθηκε εάν αυτό θα συνεχιστεί και το 2018, ενώ ειδικά για την κατηγορία Entertainment σημείωσε την παρουσία των νέων κατηγοριών Βranded Games και Sports.

Τέλος, εκτίμησε πως είναι πολύ πιθανό το project "Marcel" του Publicis Groupe να ολοκληρωθεί πιο γρήγορα από ό,τι προβλέπεται, με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι πιθανότητες οι εταιρείες του ομίλου να έχουν παρουσία την επόμενη χρονιά στην Croisette



Η ελληνική οπτική


Τη σκυτάλη παρέλαβαν τα στελέχη της Τhe Newtons Laboratory που ταξίδεψαν φέτος στις Κάννες και παρακολούθησαν τις εργασίες του Φεστιβάλ. Με βασικό άξονα το χιούμορ, αλλά άκρως διεισδυτική και αποκαλυπτική των τάσεων που αναμένεται να μας απασχολήσουν τα επόμενα χρόνια, η παρουσίαση στηρίχθηκε σε case studies και videos από δουλειές που ξεχώρισαν φέτος στις Κάννες.

Μεγάλη έμφαση δόθηκε στο γεγονός ότι ενώ διεθνώς η επικοινωνία επικεντρώνεται γύρω από την τεχνολογία, (Artificial Intelligence, Augmented Reality κ.α.), πίσω από κάθε βραβευμένη καμπάνια εξακολουθεί πάντα να βρίσκεται μια μεγάλη ιδέα. Μέσα από αναφορές σε διακεκριμένες καμπάνιες αναδείχθηκε το γεγονός ότι η καθαρή, μονοσήμαντη και δυνατή ιδέα είναι το κυρίαρχο όχημα για μια πρωτότυπη και αποτελεσματική καμπάνια.

Η παρουσίαση κατέληξε με τη διαπίστωση ότι πολλές φορές μια καινούργια ιδέα προκαλεί το φόβο, με αποτέλεσμα να χάνεται η ευκαιρία για μια πραγματικά disruptive επικοινωνία, ενώ σε πολλές περιπτώσεις, ακριβώς αυτό το συναίσθημα του φόβου είναι που αποτελεί την ασφαλέστερη ένδειξη ότι η ιδέα είναι πραγματικά πρωτότυπη.

Tο κλείσιμο, ωστόσο, του απογεύματος άνηκε στο content marketing. Στην τελευταία «πράξη» του event, ο Κώστας Βερβαινιώτης και ο Πάνος Αλεφραγκής, Head of Strategy και Digital Unit Director αντίστοιχα της Τhe Newtons Laboratory, θύμισαν στους παρευρισκόμενους πως "Content is Κing", με την παρουσίασή τους με τίτλο “Creating Relevant Content”.

Με στοιχεία ερευνών, αλλά και με αναφορά σε διακεκριμένες δουλειές, έδειξαν πως το (κατάλληλο) περιεχόμενο μπορεί να «απογειώσει» ένα brand, αρκεί να υπάρχει ο σωστός στρατηγικός σχεδιασμός και να ακολουθούνται μια σειρά από απαραίτητες προϋποθέσεις.

Ιδιαίτερο βάρος δόθηκε στη σημασία που έχουν τα σύγχρονα εργαλεία monitoring στην κατανόηση του κοινού που στοχεύουμε να απευθυνθούμε, με στόχο να δημιουργήσουμε relevant περιεχόμενο. Ένα περιεχόμενο, δηλαδή, που θα απαντά στις ανάγκες, τα κίνητρα και τα ενδιαφέροντα του συγκεκριμένου κοινού, προσεγγίζοντάς το μέσα από τα κανάλια επικοινωνίας που χρησιμοποιεί.