To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Cheryl Cran: Leader για όλες τις γενιές

Cheryl Cran: Leader για όλες τις γενιές

Συνέντευξη στον Δημήτρη Τσουκαλά

Η Cheryl Cran είναι διεθνώς αναγνωρισμένη ως leadership expert. Πρόσφατα βρέθηκε στην Ελλάδα για το Ετήσιο Παγκόσμιο Συνέδριο Στελεχών των ΤΜΙ International και TACK International και στη σχετική ομιλία της με τίτλο  «Understanding, Communicating & Leading Generations X, Y & Zoomers» αναφέρθηκε στις νέες τάσεις για την καλύτερη κατανόηση, επικοινωνία και καθοδήγηση των Γενιών X, Y και Zoomers. Με αυτή την αφορμή μίλησε και στο advertising.gr εξηγώντας τις  νέες προκλήσεις που υπάρχουν σήμερα σε επίπεδο διοίκησης, συνεργασίας και κινητοποίησης των εργαζομένων σε πολλά εργασιακά περιβάλλοντα, όπου απασχολούνται εκπρόσωποι και των τριών γενεών.

Ποιες ικανότητες και δεξιότητες πρέπει να έχει ένας ηγέτης στο σημερινό ταχύτατο και διαρκώς μεταβαλλόμενο εργασιακό περιβάλλον; Ποια χαρακτηριστικά καθορίζουν έναν σημαντικό business leader σήμερα;

Οι ικανότητες που ένας ηγέτης πρέπει να έχει σήμερα είναι η ευελιξία, η προσαρμοστικότητα, η ικανότητα να διαχειρίζεται πολλαπλές μορφές προσωπικοτήτων και την αυξανομένη τεχνολογία καθώς και η δυνατότητα λήψης αποφάσεων ήχου σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα.

Τα χαρακτηριστικά που ορίζουν τους σημαντικούς business leaders σήμερα είναι τα εξής:
- Αυτογνωσία όσον αφορά στο προσωπικό στυλ ηγεσίας, τα δυνατά και αδύνατα σημεία τους και του τρόπου να αξιοποιούν τις ικανότητές τους.
- Πολλαπλή ευαισθητοποίηση, η οποία είναι η δυνατότητα να συντονίζεσαι με διαφορετικούς ανθρώπους και τις ανάγκες τους καθώς και η δυνατότητα να ανταποκριθείς σε αυτές  με στοργικό και προσωπικό τρόπο, ενώ παράλληλα παραμένεις επικεντρωμένος  στη στρατηγική κατεύθυνση.
- Η ικανότητα να προσαρμόζονται στις διαφορετικές γενεαλογικές στάσεις και στον αντίκτυπο αυτών των στάσεων αναφορικά με το μέλλον της εργασίας.
- Η δυνατότητα να αξιοποιούν την τεχνολογία για την επίτευξη αποτελεσμάτων με την ομάδα και για την επιχείρηση.

Έχετε ασχοληθεί  σε μεγάλο βαθμό με τον τρόπο με τον οποίο οι ηγέτες πρέπει να κατανοήσουν, να επικοινωνήσουν και να καθοδηγήσουν τους εκπροσώπους των Γενιών X, Y  και τους λεγόμενους  Zoomers. Ποιες είναι οι κύριες τάσεις όσον αφορά το συγκεκριμένο θέμα;

Οι κύριες τάσεις στην επικοινωνία και καθοδήγηση των γενεών έχουν να κάνουν με  την ανάγκη να αναγνωρίζει κανείς τον αντίκτυπο των γενεαλογικών συμπεριφορών και του τρόπου με τον οποίο επηρεάζουν την οικογένεια, το χώρο εργασίας και ολόκληρη την κουλτούρα της επιχείρησης. Αν εμείς ως ηγέτες δεν έχουμε εικόνα για τις μεταβολές που συντελούνται όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο κάθε μια από τις γενιές που αναφέρατε θέλει να ζει και να εργάζεται, θα χάσουμε στρατηγικές ευκαιρίες να προσελκύσουμε και να διατηρήσουμε στην επιχείρησή μας ταλαντούχους ανθρώπους. Θα χάσουμε, επίσης, σημαντικές  ευκαιρίες για την ανάπτυξη της επιχείρησης. Οργανισμοί οι οποίοι  αξιοποιούν αυτή τη στιγμή τη συγκεκριμένη τάση σε παγκόσμιο επίπεδο είναι οι Apple, Orange, AirAsia κ.α.

Ποιες  θα λέγατε πως είναι οι βασικές  προκλήσεις που εμφανίζονται σε χώρους εργασίας όπου συνυπάρχουν εκπρόσωποι και των 3 αυτών γενιών;

Οι βασικές προκλήσεις όσον αφορά  τις πολλαπλές γενιές στο χώρο εργασίας είναι οι εξής:
•    Η δημιουργία συστημάτων και διαδικασιών, τα οποία να απευθύνονται στις νεότερες γενιές που έχουν τελείως διαφορετικές εργασιακές αντιλήψεις και αξίες από τους Baby Boomers.
•    Η οικοδόμηση κλίματος συνεργασίας και συνοχής μεταξύ των εκπροσώπων των διαφόρων γενεών.
•    Η προσαρμογή του στυλ των ηγετών στην πραγματικότητα του να είναι επικεφαλής ενός ταχύτατου και πολλαπλών  γενεών εργασιακού περιβάλλοντος.

Πώς μπορούν οι ηγέτες να ξεπεράσουν αυτές τις προκλήσεις;

Οι λύσεις είναι οι εξής:

•     Παροχή  προγραμμάτων κατάρτισης αναφορικά με τις διάφορες γενιές στο εργασιακό περιβάλλον  ώστε να μπορούν να συνυπάρχουν, να καταλαβαίνουν ο ένας τον άλλο καλύτερα και να μάθουν πώς να επικοινωνούν και να καθοδηγούν με τους εκπροσώπους κάθε γενιάς .
•    Δημιουργία ενός Συμβουλίου «Gen Y», το οποίο θα συγκεντρώνει ιδέες αναφορικά με τον τρόπο προσέγγισης της νεότερης γενιάς και το οποίο θα είναι επίσης πρόθυμο να αλλάξει τις δομές του οργανισμού, ούτως ώστε να προσαρμόζεται στις διαφορετικές στάσεις των διαφόρων γενεών.
•     Οι ίδιοι ηγέτες θα πρέπει να αυξήσουν την ικανότητά τους να επικοινωνούν και να καθοδηγούν τις διάφορες γενιές και θα πρέπει να είναι πρόθυμοι να εξετάσουν εκ νέου τις δομές και τις διαδικασίες για να κάνουν το εργασιακό περιβάλλον πιο ελκυστικό σε ΟΛΕΣ τις γενιές.

Θεωρείτε πως η τεχνολογία και η νέα ψηφιακή εποχή που βιώνουμε στην πραγματικότητα αλλάζουν την ίδια την ουσία της ηγεσίας σήμερα;

Πραγματικά. Ο λόγος για τον οποίο υπάρχουν σημαντικές διαφορές μεταξύ των γενεών όσον αφορά τις στάσεις και τις συμπεριφορές, είναι η ταχύτατος αντίκτυπος  της αυξανόμενης  τεχνολογίας στον κόσμο. Οι εκπρόσωποι της Generation Y έχουν τεχνολογικές λύσεις στη διάθεσή τους από τότε που ήταν παιδιά. Η ικανότητά τους να λύνουν προβλήματα και να βρίσκουν απαντήσεις μέσω της τεχνολογίας τούς κάνει να μαθαίνουν πιο γρήγορα, να προσαρμόζονται πιο γρήγορα και να θέλουν ταχύτερη πρόοδο από τους ηγέτες και τους εργοδότες τους.

Άποψή σας είναι πως οι εταιρείες που εστιάζουν στη μοναδικότητα του εργατικού δυναμικού τους είναι εκείνες που αποκτούν και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στο χώρο εργασίας. Μπορείτε να επεκταθείτε λίγο πάνω σε αυτή τη σκέψη;

Οι επιχειρήσεις που έχουν ένα θελκτικό brand promise για την αγορά είναι ελκυστικές σε όλες τις γενιές. Παράλληλα, οι επιχειρήσεις που εστιάζουν  στην προσαρμογή των διαδικασιών τους ούτως ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες όλων των γενεών θα είναι εκείνες που θα ευημερούν στην επόμενη δεκαετία. Η ικανότητα να προσαρμόζονται, να είναι μοναδικές και να παρέχουν τεχνολογικά εργαλεία που θα δίνουν στους εργαζόμενους τη δυνατότητα να επιτύχουν στην εργασία τους, είναι τα στοιχεία που θα προσφέρουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στις επιχειρήσεις.