To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Δεν έχουμε κρυφά αφεντικά, ούτε και μεσάζοντες

Δεν έχουμε κρυφά αφεντικά, ούτε και μεσάζοντες

Γράφει η ΣΟΝΙΑ ΧΑΪΜΑΝΤΑ

Έναν ολόκληρο χρόνο μετά το ντεμπούτο των «Παραπολιτικών», η εφημερίδα έχει αναδυθεί στην πρώτη θέση στην αγορά των εφημερίδων του Σαββάτου και φυσικά έχει αναδειχθεί κυρίαρχη στον εβδομαδιαίο Τύπο. Ζητήσαμε από τον εκδότη των «Παραπολιτικών» να βάλει το χέρι στην καρδιά και να απαντήσει αν όντως η πρόσφατη διαφημιστική καμπάνια η οποία διαπνέεται από άκρως μαχητικό πνεύμα («Κυκλοφορεί κι οπλοφορεί», «Ανάβει φωτιές» κ.λπ.), αποδίδει απολύτως το στίγμα της εφημερίδας...

Επίσης καλέσαμε τον Γιάννη Κουρτάκη να μας αποκαλύψει τα σχέδιά του, να απαντήσει αν έκανε υπερβάσεις ή υποχωρήσεις όλο αυτό το χρόνο και ακόμη να θυμηθεί την καλύτερη και χειρότερη στιγμή, αυτή που θα ήθελε να ξεχάσει...

Κάνουμε αυτό που μας εκφράζει

Aν η διαφημιστική καμπάνια δεν έδινε το στίγμα των «Παραπολιτικών», δεν θα ήταν αυτή που είδατε. Δεν προσποιούμαστε κάτι άλλο απαντά στο «adbusiness» ο Γιάννης Κουρτάκης και εξηγεί: «Επιλέξαμε να κάνουμε μία καμπάνια που μας εκφράζει και αποδίδει όσο το δυνατόν πιο πιστά αυτό που πραγματικά είμαστε. Μία εφημερίδα που δεν διστάζει να πει τα πράγματα με το όνομά τους, να στηλιτεύσει τα κακώς κείμενα και τελικά ‘’να βάλει φωτιές’’, όπως χρακτηριστικά λέει και η καμπάνια μας. Ξέρετε πολύ καλά πως η δημοσιογραφία του συμβιβασμού και της διαπλοκής φέρει κι αυτή μεγάλο μερίδιο ευθύνης για την κατάσταση που έχει βρεθεί σήμερα ο τόπος, καθώς έκλεινε τα μάτια σε πράγματα που όλοι έβλεπαν. Στα αυτονόητα. Εμείς δεν έχουμε καμία σχέση με τέτοιες λογικές. Το γεγονός εξάλλου ότι τα ‘’Παραπολιτικά’’ τα αγκάλιασε ο κόσμος από την πρώτη στιγμή της κυκλοφορίας τους, οφείλεται ακριβώς σε αυτό που σας λέω. Υπηρετούμε ένα άλλο είδος δημοσιογραφίας, το οποίο αναπόφευκτα απαιτεί υπερβάσεις και όχι υποχωρήσεις. Η υποχώρηση εξάλλου είναι κάτι που  δεν αρέσει ούτε σε εμένα ούτε στους συνεργάτες μου. Όσον αφορά το ερώτημά σας για την καλύτερη στιγμή, δεν ήταν άλλη από την πρώτη φορά που είδα τα ‘’Παραπολιτικά’’ στο πιεστήριο. Εκεί κατάλαβα ότι ένα όμορφο ταξίδι ξεκινάει. Και μου αρέσουν τα ταξίδια. Αυτά εξάλλου έχουν αξία και όχι τόσο ο προορισμός, που είναι πάντα άγνωστος. Στιγμές που θα ήθελα να ξεχάσω φυσικά και υπάρχουν, αλλά το έχω ήδη κάνει γι’ αυτό δεν θα σας τις αναφέρω»…

adb: Ποιο είναι το κοινό σας; Γιατί να αγοράσει κανείς τα «Παραπολιτικά»; Είναι σαφής η θέση, το πολιτικό τους στίγμα απέναντι στα Μνημόνια και την τρόικα; Σε ποιους ψηφοφόρους απευθύνεστε;

Γ. Κ.:
Αν υπάρχει ένας λόγος που η Ελλάδα έφτασε σε αυτό το χάλι είναι επειδή βάζαμε πάντα ταμπέλες. Σε όλους και σε όλα. Τα «Παραπολιτικά» απευθύνονται στην κοινή λογική. Όχι σε φυλές και σε κλίκες. Απευθύνονται σε αυτόν που θέλει να πάρει στα χέρια του το Σάββατο το πρωί μια εφημερίδα και να διαβάσει για τα πάντα και να δει με μια άλλη ματιά τις εξελίξεις. Σε όλα τα επίπεδα. Δεν βάζουμε ταμπέλες στους ανθρώπους και τις επιστρέφουμε σε αυτούς που βάζουν σε εμάς. Στόχος μας -και αυτό θεωρώ ότι το έχουμε καταφέρει σε έναν βαθμό- είναι να πιάσουμε πιο νεανικά κοινά, που μέχρι τώρα δεν διάβαζαν εφημερίδα. Ξέρετε, παρά την οικονομική κρίση, η εφημερίδα στη χώρα μας έχει πολύ βαθιές ρίζες. Έρχεται από πολύ πίσω και θα συνεχίσει να υπάρχει, παρά την κρίση. Μας ενδιαφέρουν τα νεανικά κοινά και μόνο για το λόγο ότι αυτοί έχουν υποστεί άδικα τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης και εν τέλει σε αυτούς θα πέσει ο κλήρος για την ανασυγκρότηση της χώρας. Όσον αφορά στα μνημόνια και την τρόικα έχουμε από την πρώτη στιγμή ασκήσει κριτική. Η φιλοσοφία μας ωστόσο δεν είναι να διαιρούμε τους Έλληνες σε μνημονιακούς και αντιμνημονιακούς. Το δίλημμα είναι ψεύτικο. Τα «Παραπολιτικά» απευθύνονται σε όλους όσοι αναζητούν αληθινές ειδήσεις σε ένα ψεύτικο περιβάλλον που μας κατακλύζει.

adb: Θα γνώριζε η εφημερίδα την ίδια επιτυχία αν δεν είχε προηγηθεί το site parapolitika.gr; Συνιστά το εκδοτικό αυτό εγχείρημα ένα παράδειγμα και για άλλα sites να ακολουθήσουν καριέρα στο περίπτερο την εποχή της επέλασης του διαδικτύου;

Γ. Κ.:
Ο χώρος του διαδικτύου είναι πολύ δύσκολος και απαιτητικός, με την έννοια ότι ο ανταγωνισμός είναι αχανής, το κοινό αυξάνεται με γεωμετρικούς ρυθμούς και η ταχύτητα της πληροφορίας είναι πλέον σε πραγματικό χρόνο. Η είδηση δε, κρίνεται αυτομάτως και ελεύθερα από τον αναγνώστη, φέρνοντας μια πραγματική επανάσταση της δημοκρατίας. Σε αυτό το περιβάλλον τα parapolitika.gr από το 2008 κατάφεραν να κερδίσουν το στοίχημα του διαδικτύου. Για έναν λόγο. Είμαστε αληθινοί απέναντι στους αναγνώστες μας. Τα parapolitika.gr δεν είναι τίποτα άλλο, όσο κι αν σας φαίνεται περίεργο, από ένα διαδικτυακό καφενείο, όπου η γνώμη, η άποψη και οι πολιτικές ζυμώσεις είναι σε πρώτο πλάνο. Αυτό είναι στο DNA των Ελλήνων και αυτό μεταφέραμε στο διαδίκτυο. Η εφημερίδα ακολούθησε την ίδια συνταγή. Η μαγιά είναι ίδια. Αυτό καταλαβαίνει ο κόσμος και μας επιβραβεύει. Μακάρι το δρόμο που άνοιξαν τα parapolitika.gr να τον ακολουθήσουν κι άλλοι.

adb: Τι είναι αυτό που σας ενόχλησε περισσότερο στο άρθρο της «Αυγής» τον περασμένο Φεβρουάριο και καταφύγατε στη Δικαιοσύνη; Ότι κατηγορείται η εφημερίδα σας ως φύλλο «των νέων τζακιών της διαπλοκής», οι εικασίες ότι «πίσω από το εγχείρημα βρίσκεται ο Β. Μαρινάκης» ή οι καταγγελίες ότι «τα ‘’Παραπολιτικά’’ αναλαμβάνουν τη βρώμικη δουλειά του Μαξίμου»; Δεν είναι όλα αυτά ένα πολιτικό παιχνίδι; Μήπως σας πήρε η μπάλα όταν ο στόχος του οργάνου του ΣΥΡΙΖΑ ήταν μάλλον το Μαξίμου;

Γ. Κ.:
Στην Ελλάδα έχουμε συνηθίσει να αναζητούμε πάντα θεωρίες συνωμοσίας πίσω από όλους και όλα. Ποτέ δεν ισχύει αυτό που βλέπουμε, αλλά πάντα θεωρούμε ότι από πίσω κρύβεται κάτι άλλο. Μυστικό και ύποπτο. Το γεγονός ότι ενέπλεξαν έναν προσωπικό μου φίλο, τον κ. Βαγγέλη Μαρινάκη, είναι αλήθεια ότι μ’ ενόχλησε. Αν «κρυβόταν» πίσω από τα «Παραπολιτικά» ο συγκεκριμένος επιχειρηματίας, δεν θα είχα κανένα πρόβλημα να το παραδεχτώ. Ωστόσο, εμείς στην Κρήτη δεν κρυβόμαστε. Ό,τι κι αν κάνουμε, ακόμα και τις κουζουλάδες, τις κάνουμε σε δημόσια θέα. Γι’ αυτό κατέφυγα στη Δικαιοσύνη. Να σταματήσω όσο μπορώ αυτή την παραφιλολογία που μας κατατρέχει σαν λαό. Για κανέναν άλλο λόγο. Για να αποδείξω ότι τα «Παραπολιτικά» είναι νέο μέσο, όχι μόνο στην κυκλοφορία αλλά και στη νοοτροπία. Δεν έχουμε μεσάζοντες ούτε κρυφές επαφές. Είμαστε αυτό που δείχνουμε και δείχνουμε αυτό που είμαστε. Αν ρίξει κάποιος προσεκτικά μια ματιά στη θεματολογία της εφημερίδας μας και στα πρωτοσέλιδά μας, θα καταλάβει πως το μόνο αφεντικό μας είναι ο κόσμος, που πάει το Σάββατο το πρωί στο περίπτερο να αγοράσει την εφημερίδα και η μόνη βρώμικη δουλειά που κάνουμε είναι όταν περνάει 12 η ώρα και είμαστε ακόμα στην εφημερίδα.

adb: Αναπολείτε την εποχή του ρεπορτάζ, όταν συνεργαζόσασταν στενά με τον αείμνηστο Ν. Κακαουνάκη και τον Γ. Τράγκα; Νοσταλγείτε τις εκπομπές σας στο Ραδιόφωνο; O «Πολιτικός καφές» δείχνει ότι παραμένετε μάχιμος ρεπόρτερ... Εσείς γράφετε τη στήλη;

Γ. Κ.:
Φυσικά και τη γράφω εγώ. Έχω δηλώσει εξάλλου πολλές φορές, πως το ρεπορτάζ είναι τρόπος ζωής. Εκτός αν στα 39 μου χρόνια θέλετε να με αποστρατεύσετε. Δεν μου πάει η γραβάτα του εκδότη και ούτε θα τη φορέσω ποτέ. Η δημοσιογραφία είναι τρόπος ζωής για μένα. Έμαθα αρκετά από τον Τράγκα, τον Ρίζο, τον Θέμο, τον Μουλίνο και φυσικά από τον Κακαουνάκη, ο οποίος δεν σας κρύβω ότι μου λείπει. Θυμάμαι πολύ καλά τόσο τα ρεπορτάζ όσο και τις συμβουλές τους. Και ξέρετε, μεγαλύτερη προίκα από τη μνήμη δεν υπάρχει. Το ίδιο ισχύει και για την εποχή του Ραδιοφώνου. Το νοσταλγώ το Ραδιόφωνο. Είναι ένα μαγευτικό μέσο. Κάποια στιγμή -ίσως και σύντομα- θελήσω να ξαναβγώ στον αέρα…

adb: Το πολιτικό προσωπικό των μεγάλων κομμάτων, που είναι και ο κύριος αποδέκτης όσων γράφονται στα «Παραπολιτικά», προσέγγισε το εγχείρημα αμυντικά ή εχθρικά; Δεχθήκατε ευθείες βολές, άμεσες ή έμμεσες απειλές ή ακόμη και παράπονα από ανθρώπους της αγοράς και διαφημιζόμενους που ενδεχομένως να αισθάνονται ότι δεν είχαν καλή μεταχείριση; Θυσιάζετε τα διαφημιστικά έσοδα αν πρόκειται να προβείτε σε μη κολακευτικές αποκαλύψεις;

Γ. Κ.:
Το πώς είδε το πολιτικό προσωπικό της χώρας το εγχείρημα των «Παραπολιτικών» δεν είμαι εγώ αρμόδιος να το απαντήσω. Καλύτερα να ρωτήσετε τους ίδιους. Ενοχλήσεις από πολιτικά πρόσωπα που ίσως είχαν μάθει σε κάποιου είδους ασυλία υπήρξαν και υπάρχουν. Αν δεν υπήρχαν θα ανησυχούσα. Αυτό δείχνει ότι πάμε καλά. Τα «Παραπολιτικά» δεν γεννήθηκαν για να είναι η ουρά του συστήματος ούτε του πολιτικού προσωπικού της χώρας, που έως τώρα αποδεικνύεται εκτός των άλλων και ανεπαρκές. Τα «Παραπολιτικά» ήρθαν για να ενοχλούν την εξουσία. Αυτή είναι και η πεμπτουσία της δημοσιογραφίας. Νομίζω πως με αυτό απάντησα και στο ερώτημα σας για το αν έχω θυσιάσει διαφημιστικά έσοδα για χάρη των αποκαλύψεων.

adb: Είστε ευχαριστημένος με την κυκλοφοριακή επίδοση της εφημερίδας; Πώς «πλασάρεται» η εφημερίδα στη διαφημιστική αγορά; Ποιο είναι το asset της;

Γ. Κ.:
Εκ των πραγμάτων δεν μπορώ να μην είμαι ευχαριστημένος από την κυκλοφορία της εφημερίδας, όταν σε ένα χρόνο έχουμε καθιερωθεί στην πρώτη θέση. Αυτό δεν σημαίνει ότι εφησυχάζουμε, αφού πάντα ο πήχης μπαίνει ψηλότερα. Αυτό που λέω πάντα στους συνεργάτες μου είναι πως τα όρια τα βάζουμε εμείς σε συνεργασία με το κοινό μας. Αυτή η σχέση είναι αμφίδρομη και άρρηκτα συνδεδεμένη. Όσον αφορά το πλασάρισμα της εφημερίδας, δεν κάνουμε κάτι άλλο από το να δείχνουμε ποιοι είμαστε. Δεν μου αρέσει να έχω μυστικά.

adb: Γιατί μετά από τέτοια επιτυχία δεν δοκιμάζετε να μπείτε στη μεγάλη περιπέτεια της Κυριακής;

Γ. Κ.:
Ο καθένας στα χωράφια του! Προσωπικά, μου είναι αρκετό το σαββατιάτικο ραντεβού.

adb: Πολιτική και ποδόσφαιρο. Σε κρίση και τα δύο. Και τους δύο χώρους τους γνωρίζετε μέσα - έξω. Σε ποιο βλέπετε ξανά ανάπτυξη και come back στον κόσμο των ιδεολογιών και αξιών; Είστε γνωστός για τα ποδοσφαιρόφιλα αισθήματά σας και τακτικός θαμώνας των γηπέδων. Υπάρχει ή πρέπει να υπάρξει ένας Βαγγέλης Μαρινάκης στην πολιτική;

Γ. Κ.:
Τόσο η πολιτική όσο και το ποδόσφαιρο έχουν κοινά χαρακτηριστικά. Στην Ελλάδα ταυτίζονται, δυστυχώς, με το φανατισμό και τον οπαδισμό, χωρίς να υπάρχει ψυχραιμία στον τρόπο που γίνεται η ανάγνωση ενός αποτελέσματος, είτε πολιτικού είτε ποδοσφαιρικού. Αυτό που έχει ανάγκη τόσο η πολιτική όσο και το ποδόσφαιρο, χωρίς να θέλω να τα ταυτίσω, καθώς δεν είναι το ίδιο πράγμα ούτε έχουν τον ίδιο αντίκτυπο στη ζωή των ανθρώπων, είναι ανθρώπους καθαρούς με όραμα για αυτό που κάνουν. Με αυτή την έννοια άνθρωποι σαν τον Βαγγέλη Μαρινάκη, που σε περίοδο κρίσης επιμένουν να επενδύουν στην Ελλάδα, μόνο καλό κάνουν στη χώρα μας.

adb: Όσο περισσότερους φίλους πολιτικούς τόσο περισσότερες ειδήσεις ή δεσμεύσεις;

Γ. Κ.:
Κατ’ αρχήν να ξεκαθαρίσω πως δεν γίνεται να υπάρχει μέρα που να μη μιλήσω με πολιτικούς. Αυτή είναι η καθημερινότητά μου και η δουλειά μου. Αυτό πρέπει να κάνει και ο πολιτικός. Τη δουλειά του και όχι δημόσιες σχέσεις για να έχει «περάσματα». Ως εκ τούτου, παρά το ότι έχω πολλούς φίλους πολιτικούς, έχω ξεκαθαρίσει τη θέση μου, πως οι δουλειές μας είναι απέναντι. Όποιος το καταλαβαίνει παραμένει φίλος μου, όποιος δεν το καταλαβαίνει μάλλον δεν κάνει εκείνος σωστά τη δουλειά του.

adb: Ποιο είναι το επόμενο βήμα του εκδοτικού οργανισμού που διοικείτε; Η Τηλεόραση ή το Ραδιόφωνο εντάσσεται στα σχέδιά σας;

Γ. Κ.:
Αυτό που θέλω είναι να έχω την υγεία μου και με τους συνεργάτες μου να κάνουμε μαζί ωραία πράγματα, που θα αρέσουν στον κόσμο. Και τα ωραία πράγματα μπορεί και να διαβάζονται και να ακούγονται. Δεν σας κρύβω ότι ο επόμενος σταθμός είναι το Ραδιόφωνο. Σύντομα μπορεί να έχουμε νέα…