To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Έξι χρόνια δουλειάς... με αποτέλεσμα!

Έξι χρόνια δουλειάς... με αποτέλεσμα!

Γράφει η ΣΟΝΙΑ ΧΑΪΜΑΝΤΑ

«Στο πλαίσιο αυτό, υπήρξε επίσης “εξορθολογισμός” της λειτουργίας της εταιρείας και φυσικά της οργάνωσής της, πράγμα που σε δύσκολες εποχές όπως η τωρινή, γιατί φέτος είναι τα δύσκολα, μας κάνει να είμαστε καλύτερα προετοιμασμένοι, με αποτέλεσμα να έχουμε τη δυνατότητα για τις λιγότερες δυνατές θυσίες, όταν σ’ άλλες περιπτώσεις ακούς για κοψίματα across the line», αναφέρει ο Γ. Γούλιος και προσθέτει: «Η έμφαση που δώσαμε στο New Business, με παράλληλη ενεργή εξωστρέφεια της εταιρείας. Αυτά τα δύο τα βάζω μαζί γιατί είναι σαν την “κότα και το αυγό”, το ένα φέρνει το άλλο. Όπως όμως ανακαλύφθηκε από επιστήμονες τελευταία “η κότα κάνει το αυγό” και στην περίπτωσή μας η εξωστρέφεια έφερε φήμη και τελικά New Business. Ας σημειωθεί ότι στους πρώτους πέντε μήνες του 2010, πέντε από τους 10 μεγαλύτερους πελάτες μας και 12 από τους 20 είναι New Business που κερδήθηκαν τα τελευταία 6 χρόνια».

adb: Πώς σηματοδοτείται, πώς αποδεικνύεται η εξωστρέφεια ως νέα κατευθυντήρια γραμμή;

Γ.Γ.:
Νομίζω ότι η ενεργή συμμετοχή μας στα κοινά του κλάδου είναι μια μόνο έκφανση τη εξωστρέφειας της εταιρείας. Το 2005 εκλέχτηκα για πρώτη φορά στο διοικητικό συμβούλιο της ΕΔΕΕ, το 2006 είχα την προεδρία στα Ermis Awards, στη συνέχεια για μια 2ετία την προεδρία του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας κ.τ.λ. Στελέχη μας συμμετέχουν ενεργά ως μέλη των επιτροπών του ΣΕΕ, ως εκπρόσωποι της ΕΔΕΕ σε δημόσια spec, σε Οργανωτικές επιτροπές των Ermis & των Effies. Στα τελευταία Effies, δύο μέλη μας συμμετείχαν στην Οργανωτική Επιτροπή. Όλα αυτά είναι σίγουρα ώρες από την προσωπική μας ζωή, μιας και είναι επιπλέον των ωρών εργασίας μας, αλλά πιστεύω πως τελικά προσθέτουν στη φήμη της εταιρείας και βοηθούν τόσο άμεσα όσο και έμμεσα. Σε κάθε περίπτωση, αυτό είναι μόνο μια απόδειξη της εξωστρέφειας της εταιρείας, αλλά διάλεξα αυτό να σας αναπτύξω γιατί θεωρώ πως είναι ιδιαίτερα σημαντικό να χαρακτηρίζει όλους μας στον κλάδο. Πιστεύω ότι στο τέλος της ημέρας, όσο ανταγωνιστικοί και αν είμαστε μεταξύ μας, “η ισχύς εν τη ενώσει” είναι προς όφελος όλων μας.

adb: Πόσο σας βοήθησαν και πού οι στρατηγικές συμμαχίες με άλλες εταιρείες;

Γ.Γ.:
Μόλις πριν είπα για την πίστη μου «στο ισχύς εν τη ενώσει». Νομίζω ότι αυτές οι συνεργασίες βοήθησαν αρκετά αν όχι στη φήμη της εταιρείας, μιας και ένα από τα τέσσερά μας φετινά Εffies κερδήθηκε για project στο πλαίσιο κοινοπραξίας, σίγουρα στα νούμερά μας. Θα ήθελα με αυτή την ευκαιρία να ευχαριστήσω όλες τις εταιρείες και τους συναδέλφους με τους οποίους συνεργαστήκαμε και συνεργαζόμαστε τα τελευταία χρόνια.

adb: Περιγράψτε μας συνοπτικά τη συγκομιδή σας σε επίπεδο βραβείων. Είστε ευχαριστημένος από τα Ermis, που είναι και ο σημαντικότερος θεσμός; Αισθάνεστε ότι έχετε αδικηθεί;

Γ.Γ.:
Τα τελευταία 6 χρόνια έχουμε πάρει πάνω από 40 βραβεία δημιουργικότητας και 15 βραβεία αποτελεσματικότητας, μερικά από τα οποία από διεθνείς διαγωνισμούς. Σίγουρα όταν δουλειές που έχουν διακριθεί διεθνώς δεν έχουν τύχη στα Ermis, αισθάνεσαι αδικημένος… Αυτό όμως σημαίνει πικρία μόνο για την κρίση κάποιων στις επιτροπές, που είναι γνωστοί και «σεσημασμένοι», και όχι σίγουρα πικρία για το θεσμό των Ermis, που είναι ο πιο σημαντικός της αγοράς μας και θα πρέπει όλοι να προστατεύουμε ως «κόρη οφθαλμού».

adb: Ποιοι είναι οι σημαντικότεροι πελάτες που αποκτήσατε και ποιοι αυτοί που δεν συνεργάζονται πλέον μαζί σας (διαταράσσεται εις βάρος των ταμείων σας το ισοζύγιο εσόδων - εξόδων);

Γ.Γ.:
Σίγουρα το ισοζύγιο είναι απόλυτα θετικό. Τα τελευταία 6 χρόνια κερδίσαμε πάνω από 20 νέους λογαριασμούς, μεταξύ αυτών η Καπνοβιομηχανία Καρέλιας, η Ζυθοποιία Μύθος, η Alpha Bank, κ.τλ., με τους οποίους συνεχίζουμε να συνεργαζόμαστε. Κάποια φυσικά ήταν συγκεκριμένα projects με συγκεκριμένη χρονική διάρκεια, όπως η εισαγωγή του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου στο Χρηματιστήριο το 2006. Με πολύ λίγους, μετρημένοι στα δάκτυλα του ενός χεριού, διακόψαμε είτε λόγω ασυμφωνίας χαρακτήρων, είτε λόγω ασυμφωνίας τρόπου δουλειάς. Το καλό είναι ότι, εκτός από έναν, οι άλλοι ήταν πολύ μικρών εσόδων (κάτω από 50.000 ευρώ) για την εταιρεία.

adb: Σας ανησυχούν οι επικείμενες - προωθούμενες συγχωνεύσεις τραπεζών; Θα συγκεντρωθούν οι λογαριασμοί σ’ έναν, τελικά;

Γ.Γ.:
Θα έλεγα, ένα από τα «κακά της φύσης μας» είναι να προτρέχουμε, ιδίως όταν είναι για «κακά νέα». Θα συμβούλευα να περιμένουμε να δούμε τις εξελίξεις και σίγουρα να μην ανησυχούμε για το ότι όλοι οι λογαριασμοί τραπεζών θα συγκεντρωθούν σ’ έναν, πράγμα που είναι αδύνατον. Κάποιες συνεννοήσεις θα γίνουν, αλλά όχι σ’ αυτόν το βαθμό.

adb: Τοποθετείστε στους 10 πρώτους στην οικονομική κατάταξη. Αν δεν λειτουργούσατε υπό το καθεστώς του Sarbanes Oxley, θα είχατε πιο θετικά αποτελέσματα; Αδικείστε, πιστεύετε, από το διαφορετικό καθεστώς καταγραφής των αποτελεσμάτων μεταξύ των διαφημιστικών ομίλων εταιρειών;

Γ.Γ.:
Νομίζω με το θέμα αυτό «συμφιλιωθήκαμε» κάπου λίγο μετά το 2005. Σίγουρα, η κατάταξη που πραγματικά αντιπροσωπεύει τη δυναμική της εταιρείας είναι αυτή που προκύπτει κάθε φορά από τα Ermis Awards και τα Effie Awards. Τα τελευταία 6 χρόνια η McCann Erickson σταθερά κατατάσσεται μεταξύ των πρώτων πέντε εταιρειών.

adb: Σας προκαλεί μεγάλη αναστάτωση η αποχώρηση του ΟΤΕ (είχατε ένα μικρό κομμάτι του λογαριασμού);

Γ.Γ.:
Κάθε «αποχώρηση» είναι στενόχωρη, ιδίως όταν ταυτόχρονα βραβεύεσαι για την αποτελεσματικότητά σου στο συγκεκριμένο πελάτη, όπως εμείς στην περίπτωση του ΟΤΕ και μάλιστα σε μια κατηγορία ιδιαίτερα ανταγωνιστική. Οικονομικά, η αποχώρηση του ΟΤΕ δεν μας προκαλεί μεγάλη αναστάτωση, λόγω της σχετικά μικρής μας συμμετοχής στην προηγούμενη κοινοπραξία. Ίσως να μας ανοίγει και περισσότερες ευκαιρίες για το 2011.

adb: Σας «βγήκε» το χαρτί της Weber Shandwick, ασχολείστε εσείς με την εταιρεία ή έχει τους δικούς της πελάτες;

Γ.Γ.:
Η Weber Shandwick, με τη Χριστίνα Ζάκο επικεφαλής, λειτουργεί απόλυτα ανεξάρτητα, με δικό της πελατολόγιο, αλλά και συνεργατικά με τη McCann Erickson εκεί που χρειάζεται. Θεωρώ ότι σαν νέα παρουσία στο χώρο των Δημοσίων Σχέσεων έχει δώσει ήδη ένα ιδιαίτερα θετικό στίγμα, αλλά έχει ακόμα δρόμο, μιας και το συγκεκριμένο δίκτυο είναι διεθνώς επανειλημμένα βραβευμένο σαν το καλύτερο δίκτυο Δημοσίων Σχέσεων.

adb: Είστε προφανώς υπέρ της κατάργησης του αγγελιοσήμου (πέραν του Ιnternet) και στα παραδοσιακά Μέσα. Τι πιστεύετε ότι θα συμβεί εφόσον καταργηθεί; Θα επανεπενδυθεί το κονδύλι που θα διασωθεί;

Γ.Γ.:
Εκ των πραγμάτων είμαι υπέρ της κατάργησης του αγγελιοσήμου και κάθε «επιβάρυνσης» στην οικονομική δραστηριότητα. Πιστεύω ότι η εμπειρία της κατάργησης του φόρου τηλεόρασης δείχνει ξεκάθαρα ότι το ποσό της κατάργησης θα επανεπενδυθεί με κύριο ωφελημένο τα ίδια τα Μέσα.

adb: Θεωρείτε ότι το «αντίπαλο δέος» (δημοσιογράφοι, ΕΣΗΕΑ, ΕΔΟΕΑΠ) δεν δικαιούνται να ομιλούν για το θέμα και ότι ο φόρος αυτός είναι αναχρονιστικός;

Γ.Γ.:
Οι φόροι υπέρ τρίτων είναι αναχρονιστικοί, αλλά κυρίως άδικοι και αντιπαραγωγικοί. Σίγουρα όμως δεν είναι στο χαρακτήρα του κλάδου μας, ούτε πολύ περισσότερο στο δικό μου, εκφράσεις όπως το «δεν δικαιούνται να ομιλούν». Ίσα-ίσα, οι δύο κλάδοι έχουν πολλά να συζητήσουν: σας θυμίζω την πρόσκληση της Ένωσής μας στην ΕΣΗΕΑ για συζήτηση των θεμάτων που προέκυψαν τελευταία στο χώρο του τομέα Δημοσίων Σχέσεων.

adb: Βλέπετε συγχωνεύσεις/στενές συνέργιες στον κλάδο της επικοινωνίας ή ο παράγων «conflicts» μεταξύ διαφορετικών πελατών (ανταγωνιστικών μεταξύ τους) που συνυπάρχουν κάτω από την ίδια ομπρέλα είναι ανασχετικός για συμπράξεις τέτοιου είδους;

Γ.Γ.:
Ίσως για δεύτερη ή τρίτη φορά θα πω ότι είμαι οπαδός της αρχής «ισχύς εν τη ενώσει» και όχι τώρα με την κρίση αλλά από πολύ πιο πριν. Από το 2006 είχα προτείνει «συγκατοίκηση» για εξοικονόμηση σε βοηθητικές υπηρεσίες (supportive services). Σίγουρα τα κύρια εμπόδια γι’ αυτού του είδους τις συνεργασίες δεν είναι τα «conflicts», αλλά θέματα διαφορών χαρακτήρα. Παρ’ όλα αυτά θεωρώ ότι οι «συνέργιες», και όχι κατ’ ανάγκη οι συγχωνεύσεις, είναι ήδη γεγονός και θα τις δούμε να εντείνονται τους επόμενους μήνες.