To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Η οnline διαφήμιση μπορεί να αγγίξει το 25% στην Ελλάδα

Η οnline διαφήμιση μπορεί να αγγίξει το 25% στην Ελλάδα
Η οnline διαφήμιση μπορεί να αγγίξει το 25% στην Ελλάδα

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ

Στόχος της Google είναι η ανάπτυξη της online διαφήμισης στην Ελλάδα. Με ποιες ενέργειες και συνεργασίες επιχειρείτε να το κάνετε;

Βλέπουμε ότι λόγω της οικονομικής κρίσης, το Internet παρουσιάζει πολλές ευκαιρίες, σε μια αγορά -τη διαφημιστική- η οποία προοδευτικά φαίνεται να συρρικνώνεται, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά στα παραδοσιακά Μέσα. Αυτό το κλίμα εκτιμώ ότι θα δημιουργήσει μια αυξητική τάση στην online διαφήμιση, καθώς δεν περιορίζεται από ειδικές φορολογικές διατάξεις και είναι ένα Μέσο που προσφέρει αμεσότητα, δυνατότητα στόχευσης και -το σημαντικότερο- είναι πολύ φθηνό και ελεγχόμενο κοστολογικά. Σε ό,τι αφορά στο ερώτημά σας για την Ελλάδα, θέλουμε να εκπαιδεύσουμε την ελληνική αγορά και ειδικότερα τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις σχετικά με το online marketing, και να παρουσιάσουμε τα οφέλη του για την ελληνική οικονομία. Πιο συγκεκριμένα, θα μπορούσα να σας πω ότι αμεσότερος στόχος μας είναι ο τουρισμός, ένας από τους σημαντικότερους τομείς για την Google, καθώς πρόκειται για μια αγορά με πολλές ευκαιρίες ανάπτυξης, που παράγει ένα από τα σημαντικότερα προϊόντα για την ελληνική οικονομία. Επιπρόσθετα, βασική επιδίωξή μας για την τοπική αγορά είναι να ενισχύσουμε τις στρατηγικές μας συνεργασίες με μεγάλους εκδότες και άλλους stakeholders της αγοράς και παράλληλα να διευρύνουμε το δίκτυο διαφημιζομένων μας.

Ποια είναι τα διαφημιστικά προϊόντα που προσφέρει η Google στην ελληνική αγορά και ποια η ανταπόκριση που τυγχάνουν από τον εγχώριο επιχειρηματικό κόσμο;

Αυτήν τη στιγμή, τα προϊόντα στα οποία εστιάζουμε είναι το AdWords, ένα απλό και εύχρηστο πρόγραμμα δημιουργίας διαφημίσεων, βασισμένο στην επιλογή λέξεων-κλειδιών σχετικών με την επιχείρηση του διαφημιζόμενου. Το AdWords έχει αποδειχθεί ως ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο πρόγραμμα, καθώς εκτός του ότι προσφέρει μια άκρως στοχευμένη προσέγγιση στη διαφήμιση, είναι συγχρόνως απόλυτα ελεγχόμενο όσον αφορά στη δαπάνη από το διαφημιζόμενο, αρκεί να σας πω ότι το ποσό που πληρώνει η επιχείρηση για κάθε κλικ του καταναλωτή πάνω στο σύνδεσμό της ξεκινά από μόλις 0,01 ευρώ και φτάνει έως όσο θέλει ο ίδιος ο διαφημιζόμενος ή όσο του επιτρέπει ο προϋπολογισμός του.
Το AdSense αποτελεί το δεύτερο πρόγραμμα που θέλουμε να προβάλουμε στην ελληνική αγορά. Το AdSense for Content ανιχνεύει αυτόματα το περιεχόμενο των σελίδων του online εκδότη και παρέχει διαφημίσεις που είναι σχετικές με το κοινό και το περιεχόμενο του αντίστοιχου site, διαφημίσεις που είναι πραγματικά χρήσιμες για τους επισκέπτες, ενώ η υπηρεσία υποστηρίζεται και σε εκδόσεις για κινητό. Αντίστοιχα, το AdSense for Search επιτρέπει στους εκδότες ιστοτόπων να παρέχουν στους επισκέπτες τους τη μηχανή αναζήτησης της Google για τον ιστό και τις ιστοσελίδες τους, και να έχουν κέρδος από την προβολή διαφημίσεων της Google στις σελίδες των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Αντιλαμβάνεστε ότι τα προγράμματα που προσφέρουμε αποτελούν ουσιαστικά και αποτελεσματικά εργαλεία για το χρήστη, ενώ εξασφαλίζουν μια αμοιβαία επωφελή σχέση μεταξύ της Google και των συνεργατών της.




Τι ποσοστό επί των συνολικών εσόδων της Google Hellas αποτελούν τα διαφημιστικά έσοδα;

Παρόλο που είναι πολιτική της Google να μην ανακοινώνει τέτοιου είδους στοιχεία, μπορώ να σας πω ότι το 95% των εσόδων της εταιρείας προέρχεται από τις διαφημίσεις.

Ποια είναι η πολιτική σας όσον αφορά στο mobile advertising στην Ελλάδα; Πώς σχεδιάζετε να κινηθείτε σε αυτό το επίπεδο στη χώρα μας;

Η αγορά της κινητής τηλεφωνία στην Ελλάδα έχει αναμφισβήτητα εδραιωθεί και αποτελεί μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές. Πιο συγκεκριμένα, Smartphones όπως οι συσκευές που χρησιμοποιούν το λογισμικό Android της Google, κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος σε σχέση με τις συμβατικές συσκευές, φτάνοντας το 20% σε πωλήσεις. Οι χρήστες φαίνεται να χρησιμοποιούν το κινητό τους για αναζητήσεις σε τοπικό επίπεδο, όπως π.χ. φαρμακεία, εστιατόρια, πρακτορεία βενζίνης. Αναγνωρίζοντας την ευκαιρία για προβολη σε τοπικό επίπεδο, επεκτείνουμε τη δράση μας και στην κινητή τηλεφωνία, π.χ. το AdSense υποστηρίζεται ήδη και από τα Smartphones.
Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, ότι το mobile search αναδεικνύεται σε μέγιστης σημασίας ζήτημα για εμάς, γι’ αυτό και σκοπεύουμε να το αξιοποιήσουμε σε τοπικό επίπεδο.

Ποιες είναι οι εξελίξεις αναφορικά με το πρόγραμμα Streetview στην Ελλάδα; Mπορεί το εν λόγω πρόγραμμα να λειτουργήσει ως εργαλείο marketing;

Το Street View είναι ένα καταπληκτικό πρόγραμμα που γνώρισε τεράστια επιτυχία όπου παρουσιάστηκε. Ο χρήστης μπορεί να δει τρισδιάστατα την περιοχή που τον ενδιαφέρει, τους δρόμους, τα μνημεία, τα καταστήματα, τις παραλίες ή οποιοδήποτε άλλο αξιοθέατο των περιοχών που καλύπτει η εφαρμογή. Πιστεύουμε ότι, ειδικά στην ελληνική αγορά, το Street View μπορεί να αναδειχθεί σε ένα πολύτιμο και καινοτόμο εργαλείο για τις τοπικές τουριστικές οικονομίες και επιχειρήσεις εν γένει, προσφέροντας τεράστια πλεονεκτήματα τόσο στους Έλληνες χρήστες, όσο και σε ανθρώπους από το εξωτερικό που ενδιαφέρονται π.χ. να σχεδιάσουν τις διακοπές τους ή να δουν την περιοχή γύρω από το εστιατόριο που θα κάνουν κράτηση. Δυστυχώς, η Ελλάδα είναι από τις λίγες χώρες που έχει «κολλήσει» σε συζητήσεις με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Εκτιμούμε, όμως, ότι σύντομα θα μπορούμε να προχωρήσουμε, μιας και ήδη έχουμε χαρτογραφήσει την ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και είμαστε έτοιμοι να καλύψουμε και άλλες περιοχές.




Ποιο είναι το σχόλιό σας για τη συνολική ελληνική αγορά online διαφήμισης;

Το ποσοστό της online διαφήμισης στην Ελλάδα είναι πολύ χαμηλό, αποτελεί το 3%-4% της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης, όταν στην Αγγλία αντιπροσωπεύει το 23%, ενώ ο μέσος όρος για την Ευρώπη κυμαίνεται περίπου στο 15%. Ωστόσο, είμαστε αισιόδοξοι, παρά ή λόγω της οικονομικής συγκυρίας: η διαφήμιση στο Internet σίγουρα αποτελεί μια πολύ καλή επένδυση. Άλλωστε, σε περιόδους ύφεσης, ο καθένας μας εξετάζει πολύ καλά πού τοποθετεί τα χρήματά του και θέλει οι τοποθετήσεις του αυτές να του αποδίδουν το μέγιστο δυνατό. Επίσης, σε περιβάλλον κρίσης, οι άνθρωποι συχνά αναζητούν -και βρίσκουν- ευκαιρίες. Ιδιαίτερα σε περιόδους ύφεσης, ο κόσμος προτιμάει να περνάει το χρόνο του στο σπίτι, σερφάροντας στο Internet, πράγμα που εξ ορισμού ενισχύει την online αγορά. Σε αυτό το πλαίσιο, η online διαφήμιση αναδεικνύεται σε μια εξαιρετική επένδυση, αφού, όπως σας ανέφερα, είναι απόλυτα στοχευμένη και προσιτή ακόμη και από κατηγορίες επαγγελματιών που ενδεχομένως να μην έχουν άλλο Μέσο ή ευκαιρία προβολής. Bασικό μας μέλημα, λοιπόν, και πρωταρχική στόχευση για την ελληνική αγορά, είναι να εκπαιδεύσουμε τους χρήστες και τους επαγγελματίες. Να αναδείξουμε, δηλαδή, τα οφέλη τού να αναπτύσσει κανείς μια σωστή online παρουσία και να προβάλλεται στο κοινό του διαδικτύου. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος ώστε να δώσουμε ώθηση στην ελληνική αγορά online διαφήμισης και να συνεισφέρουμε ώστε να κατακτήσει ακόμη μεγαλύτερο μερίδιο της διαφημιστικής πίτας, το οποίο μπορεί να ανέλθει ακόμη και στο 25%.

Ποια είναι ειδικότερα η εικόνα του τομέα του SEM στην Ελλάδα; Τι εκτιμάτε για το μέλλον;

Παράλληλα με την ανάπτυξη του online marketing στην Ελλάδα, εκτιμώ ότι το SEM θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη χώρα μας. Το SEM είναι ήδη το πιο διαδεδομένο εργαλείο του online marketing σε όλο τον κόσμο. Οι κύριοι λόγοι γι’ αυτό είναι ότι καταρχήν αποτελεί μέσο υλοποίησης στοχευμένων ενεργειών και έτσι δεν υπάρχει πια διαφημιστική «ρύπανση». Χάρη στις λέξεις-κλειδιά και τις συναφείς τους εκφράσεις, μπορείς να απευθύνεσαι στα συγκεκριμένα κοινά που αναζητούν τις υπηρεσίες σου, στους οποίους μπορείς, επίσης, να φτάσεις χρησιμοποιώντας κριτήρια γεωγραφικά ή γλωσσικά. Επίσης, το SEM καλύπτει ένα μεγάλο εύρος επιχειρηματικότητας. Έχει πολύ υψηλές αποδόσεις σε σχέση με την επένδυση που αρχικά γίνεται, ανεξάρτητα από το εάν πρόκειται για μια πολύ μικρή επιχείρηση ή μία πολύ μεγάλη ή από το αν ξοδεύεις 1 ευρώ ημερησίως για online διαφήμιση ή μερικές χιλιάδες. Οι ίδιες οι εταιρείες επιλέγουν το ποσό που επιθυμούν να ξοδέψουν ανάλογα με το στόχο τους, ενώ επίσης δεν υπάρχει ελάχιστο όριο δαπάνης.
Επιπλέον, θα πρέπει να σημειώσω ότι το SEM προσφέρει δυνατότητα μέτρησης του ROI αξιολογώντας παραμέτρους όπως, για παραδείγμα, πόσοι άνθρωποι είδαν τη διαφήμιση, πόσοι έκαναν κλικ σε αυτή, όπως επίσης και το κόστος απόκτησης ενός νέου πελάτη. Νομίζω ότι στην Ελλάδα, οι διαφημιζόμενοι μόλις άρχισαν να συνειδητοποιούν τη δύναμη του SEM και τα οφέλη της εφαρμογής τέτοιων εργαλείων και εκστρατειών, γι’ αυτό και πιστεύω ακράδαντα ότι στο εγγύς μέλλον το SEM θα αποτελέσει σημαντικό άξονα σχεδιασμού του marketing για την κάθε εταιρεία.