To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Κάμπος Χίου-2yolk: Συσκευασίες φρεσκάδας

Κάμπος Χίου-2yolk: Συσκευασίες φρεσκάδας

Με οδηγό την απλότητα και την ειλικρίνεια η 2yοlk υπογράφει τις νέες συσκευασίες Kάμπος Χίου. Για τη συνεργασία αυτή μιλήσαμε, εκ μέρους της  2yolk με την Εμμανουέλα Μπιτσαξάκη, Managing Director/Co-Founder και τον Γιώργο Καραγιάννη, Creative Director/Co-Founder και με τον Γιάννη Τράνταλη, Εμπορικό Διευθυντή της εταιρείας Κάμπος Χίου.

2yolk: Στοχευμένη επικοινωνία

adb: Ποιοι ήταν οι λόγοι, η έμπνευση πίσω από τη δημιουργία ενός project όπως το Κάμπος Χίου; Μιλήστε μας για το project αναλυτικά.

2yolk:
O Κάμπος Χίου απευθύνθηκε σ’ εμάς για το σχεδιασμό της νέας σειράς χυμών του από μη συμπυκνωμένο χυμό φρούτων (NFC), δηλαδή χυμός από στυμμένα φρούτα και όχι χυμός από ανασύσταση συμπυκνώματος. Αυτό από μόνο του ήταν ένα πολύ σημαντικό στοιχείο, το οποίο θα έπρεπε εμείς να επικοινωνήσουμε. Επίσης ζητούμενο ήταν να τονίσουμε και την προέλευση του προϊόντος από τη Χίο, αφού ο Κάμπος Χίου είναι μια εταιρεία που δραστηριοποιείται αποκλειστικά στη Χίο με δικό του χυμοποιείο και το να διαφοροποιείται από την υπάρχουσα σειρά συμπυκνωμένων χυμών Κάμπος Χίου. Τέλος είχαμε να ξεπεράσουμε ένα σημαντικό μειονέκτημα: Η συσκευασία που είχαμε στη διά- θεσή μας είναι μια συσκευασία Tetrapack και όχι κάποιο διαφανές μπουκάλι που ο ανταγωνισμός χρησιμοποιεί και στο μυαλό του καταναλωτή έχει «γράψει» ως πιο φρέσκια.

Παράλληλα, η υπάρχουσα αγορά συμπυκνωμένων χυμών με τα μέχρι σήμερα δεδομένα χρησιμοποιούσε εικόνες φρέσκων δροσερών φρούτων κομμένων με εκρήξεις χυμού και δροσιάς, δίνοντας «μαθήματα» φρεσκάδας. Κατά τη διάρκεια της έρευνάς μας επισκεφτήκαμε τις εγκαταστάσεις της εταιρείας στη Χίο, καθώς και το μουσείο εσπεριδοειδών του Κάμπου. Εκεί είδαμε τη μεγάλη προσοχή και αγάπη με την οποία φρόντιζαν τα δέντρα και τα φρούτα τους οι Χιώτες. Τα φρούτα τυλίγονταν ένα-ένα με χαρτί για να μεταφερθούν ώστε να τα εξάγουν. Μετά πήγαμε στο χυμοποιείο. Βλέποντας τα πορτοκάλια να στύβονται και να συσκευάζονται η πρώτη ερώτηση που μας βγήκε αυθόρμητα ήταν «πόσα πορτοκάλια στύψατε για να βγει αυτή η συσκευασία;»

Όλες αυτές οι εικόνες ήταν και η αρχική μας έμπνευση. Βλέπαμε μπροστά στα μάτια μας μια ιστορία αυθεντική. Θα μπορούσαμε να έχουμε φτιάξει ένα πακέτο με τα δικά μας πορτοκάλια, να μας τα στύψουν και μετά να πάρουμε το χυμό μας συσκευασμένο. Έτσι τα 12 πορτοκάλια, τα 26 μανταρίνια και τα 5 πορτοκάλια-4 μήλα- 1 ροδάκινο έγιναν κι από ένα ξεχωριστό δέμα στο οποίο γράψαμε με ένα μαρκαδόρο το περιεχόμενό τους και το στείλαμε συ-στυμμένο από τη Χίο. Η απλότητα και η αφοπλιστική ειλικρίνεια της περιγραφής, σε συνδυασμό με τη συνολικότερη εικόνα που ξεφεύγει από την τυπική απεικόνιση χυμών πιστεύουμε πως αναδεικνύει τη φρεσκάδα και τη διαφορετικότητα της συγκεκριμένης σειράς χυμών.

adb: Ποια νομίζετε ότι είναι τα σημαντικότερα στοιχεία σε σχέση με το branding που πρέπει να προσέχουν τα brands όταν απευθύνονται στο ελληνικό κοινό;

2yolk:
Η Ελλάδα αυτή την περίοδο περνά μια κρίση σε πολλά επίπεδα. Οι τρόποι που ερμηνεύουμε τα πράγματα και οι προτεραιότητές μας άλλαξαν και αλλάζουν. Επίσης οι καταναλωτές (σε όλο τον κόσμο) δεν είναι πλέον απλοί δέκτες πληροφοριών. Ψάχνουν την αλήθεια τους, τη σχολιάζουν, τη μεταφέρουν, την ενισχύουν, τη διαψεύδουν. Έτσι, το σημαντικότερο στοιχείο που πρέπει να προσέξουν τα brands και στην Ελλάδα είναι να είναι ειλικρινή και αυθεντικά. Μόνο έτσι οι ιστορίες τους θα μπορέσουν να μετουσιωθούν σε αλήθειες και οι καταναλωτές να θέλουν να τα κάνουν κομμάτι της ζωής τους.

adb: Στη Χυμοί Χίου βασικό στοιχείο της φιλοσοφίας της είναι η παράδοση. Ποιος ήταν ο ρόλος αυτού του άξονα στο δημιουργικό σας μέρος;

2yolk:
Η παράδοση είναι ένα στοιχείο των χυμών Κάμπος Χίου αλλά δεν ήταν βασικός άξονας στο σχεδιασμό του προϊόντος. Υπάρχουν στοιχεία στη συσκευασία που φέρνουν αναμνήσεις αλλά αυτό που θέλαμε ήταν να παίζουν ένα συμπληρωματικό ρόλο στην εικόνα και την αλήθεια του brand.

adb: Η ομάδα σας επικεντρώθηκε στο marketing ή στο ίδιο το προϊόν; Μιλήστε μας για αυτό.

2yolk:
Είναι μάλλον άσκοπο να προσπαθήσουμε να βρούμε όρια. Όταν σχεδιάζεις μια συσκευασία μοιραία στο ξεκίνημα όλη σου η προσοχή επικεντρώνεται στο προϊόν. Να ανακαλύψεις τα χαρακτηριστικά του, να το μάθεις, να το δοκιμάσεις. Ό,τι όμως ανακαλύψεις, θα πρέπει να το μεταφράσεις σε όρους marketing. Σε ποιο κοινό, με ποιους είναι δίπλα στο ράφι, τι λέει το brand στους καταναλωτές κ.λπ. Όλα αυτά τα στοιχεία είναι τα «φίλτρα», οι «μεταβλητές», μέσα από τις οποίες περνάς την εμπειρία του προϊόντος και τις πληροφορίες του για να τις μεταφράσεις σε μηνύματα που ο κόσμος θα μπορέσει να αντιληφθεί.

Χυμοί Χίου: Ποιότητα και στρατηγική

adb: Eίστε μια νέα εταιρεία. Ποια είναι εκείνα τα δομικά στοιχεία των χυμών Κάμπος Χίου, τα οποία το ξεχωρίζουν;

Χυμοί Χίου:
Η αρχική ιδέα ήταν η αξιοποίηση της φήμης των εσπεριδοειδών της περιοχής του Κάμπου της Χίου, με τη δημιουργία μιας κάθετης μονάδας, η οποία ξεκινώντας από το περιβόλι και τον καλλιεργητή να φτάνει στην παραγωγή ενός τελικού προϊόντος με μοναδική γεύση. Σε αυτόν το σχεδιασμό προστέθηκαν η ποιότητα μέσω της τεχνολογίας αιχμής με την οποία εξοπλίσαμε τη μονάδα μας, η στελέχωση όλων των τμημάτων της εταιρείας μας με έμπειρα στελέχη, εξειδικευμένους επιστήμονες και εξωτερικούς συνεργάτες. Ιδιαίτερες γεύσεις, πρωτοποριακό packaging και στοχευμένη επικοινωνία συμπλήρωσαν το παζλ και μας έχουν φέρει -διανύοντας τον 3ο χρόνο μας- να έχουμε κατακτήσει μερίδιο αγοράς 12% στην πολύ απαιτητική κατηγορία των χυμών ψυγείου.

adb: Πώς έχει επηρεάσει η ύφεση τη σχέση των brands χυμών με τους καταναλωτές; Είναι πια η τιμή που καθορίζει την επιλογή τους ή έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα άλλα κριτήρια;

Χυμοί Χίου:
Η ελληνική κοινωνία περνάει μια περίοδο βίαιης προσαρμογής. Από ένα πληθωρικό lifestyle περάσαμε στην απόλυτη φτώχεια. Λογικό λοι- πόν είναι ο μέσος καταναλωτής για να αντεπεξέλθει να περιορίζει δραστικά τις αγορές του σε όλα ανεξαιρέτως τα προϊόντα. Πρέπει όμως να σημειωθούν δύο πολύ σοβαρά δεδομένα. Το πρώτο -γενικό- είναι ότι παρά τη συνεχιζόμενη οικονομική κρίση, δεν έχει αναδειχθεί Market Leader ο πολυεθνικός Hard Discounter Λιανέμπορος, όπως επίσης το δεύτερο -ειδικότερο για τους χυμούς- ο Κάμπος Χίου είναι το μοναδικό αναπτυσσόμενο brand στην κατηγορία. Ναι, η τιμή είναι μέσα στα βασικά κριτήρια επιλογής, αλλά θα μου επιτρέψετε να πω ότι αν δεν συνδυάζεται με εξαιρετική ποιότητα και με μια σοβαρή στρατηγική δεν οδηγεί πουθενά.

adb: Πώς κρίνετε σήμερα τη γενικότερη τάση στροφής των ελληνικών προϊόντων στις αγορές του εξωτερικού; Ποιες είναι οι βασικές παράμετροι επιτυχίας μιας τέτοιας στρατηγικής;

Χυμοί Χίου:
Δυστυχώς, η εξωστρέφεια στην Ελλάδα έγινε μόδα «από ανάγκη». Στον Κάμπο Χίου από την πρώτη μέρα της λειτουργίας μας δεν θεωρήσαμε τα γεωπολιτικά όριά μας ως σύνορο πωλήσεων ή την πώληση μιας παλέτας χυμών στους Έλληνες μιας χώρας του εξωτερικού ως εξαγωγικό προσανατολισμό. Στελεχώθηκε Διεύθυνση Εξα- γωγών και σχεδιάστηκε μια στρατηγική διείσδυσης σε ξένες αγορές, με άξονες την επιλογή χωρών - στόχων και διανομέα ανά χώρα, τον προσεκτικό σχε- διασμό εμπορικής πολιτικής και προϊοντικής «παλέτας». Αναπτύσσουμε συσκευασίες και γεύσεις ανά χώρα και προσπαθούμε να υποστηρίξουμε τα προϊόντα μας επενδύοντας σε αυτά. Καθώς οι πόροι μιας εταιρείας του μεγέθους μας δεν είναι ανεξάντλητοι και η εδραίωσή μας στην Ελλάδα χρειάζεται ακόμη πολύ χρόνο και κόπο, προσπαθούμε με μικρά βήματα να προχωρήσουμε. Συμμετέχουμε σε διεθνείς Εκθέσεις τα τελευταία δύο χρόνια και ήδη εξάγουμε τα προϊόντα μας σε Κύπρο, Λιβύη, Ταϊβάν, Αυστραλία. Τρέχουμε κάποια πιλοτικά προγράμματα στον Καναδά και τις ΗΠΑ. Είναι μεγάλη μας χαρά το γεγονός ότι τον επόμενο μήνα θα βρίσκεται ο Κάμπος Χίου στα ψυγεία των μεγαλύτερων SM στη Μόσχα, καθώς η Ρωσία είναι η πιο «φρέσκια» συνεργασία μας.

adb: Μιλήστε μας για τη δράση σας στο Άλμα Ζωής.

Χυμοί Χίου:
Το κέντρο της ελληνικής οικογένειας είναι η γυναί- κα. Η σύζυγος, η εργαζόμενη, η αγρότισσα. Σκοπός της εταιρείας μας είναι να τη φροντίζει, δικαιώνοντας την επιλογή της να μας αγοράσει και με το κριτήριο της αναγνώρισης της προσφοράς της στην ελληνική κοινωνία. Από την πρώτη μέρα της λειτουργίας μας προσφέρουμε ένα σταθερό ποσό από την αγορά κάθε συσκευασίας Κάμπος Χίου στο Σύλλογο Άλμα Ζωής, ο οποίος απευθύνεται και βοηθά με τις δράσεις του όλες αυτές τις γυναίκες που έχουν νοσήσει από καρκίνο του μαστού. Θεωρούμε ότι οι εταιρείες -ανεξαρτήτως μεγέθους και ετών παρουσίας- έχουν την υποχρέωση μέσω της εμπορικής τους δραστηριότητας να προσφέρουν στο κοινωνικό σύνολο, όχι μόνο τα προϊόντα τους.

adb: Ποιο είναι το «στοίχημα» της εταιρείας;

Χυμοί Χίου:
Βρισκόμαστε και επιχειρούμε στη Χίο, έχοντας να αντιμετωπίσουμε τεράστια κόστη μεταφορών. Δραστηριοποιούμαστε σε μια αγορά με ισχυρούς ανταγωνιστές και αντι- στρόφως ανάλογους πόρους απ’ αυτούς. Βασιζόμαστε απόλυτα στην ποιότητα των προϊόντων μας και το πάθος των ανθρώπων και των συνεργατών μας. Μέσω της σταθερής αύξησης της αναγνωρισιμότητας και των πωλήσεών μας, οι φιλοδοξίες μας δεν μπορεί να έχουν «ταβάνι». Είμαστε αισιόδοξοι. Το στοίχη- μά μας δεν είναι να αποδίδουμε κάθε χρόνο μεγαλύτερο μέρισμα στους μετόχους μας, αλλά να είμαστε βιώσιμοι, να προσφέρουμε μέσω της εμπορικής μας δραστηριότητας ποιοτικά προϊόντα στους καταναλωτές μας και να συμβάλλουμε στην οικονομική ανάπτυξη του τόπου μας και των ανθρώπων του!