To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Κόμβος ανάπτυξης για εμάς η Ελλάδα

Κόμβος ανάπτυξης για εμάς η Ελλάδα

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ

adb: Πριν από έναν περίπου χρόνο στη συνέντευξη που είχατε παραχωρήσει τότε στο περιοδικό adbusiness είχατε αναφέρει πως είστε υπερήφανοι για τις θυγατρικές της IPG Mediabrands (UM, Initiative) στην Ελλάδα και την πορεία τους παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία στη χώρα και την αγορά. Συνεχίστηκε η θετική πορεία τους μέσα σε αυτόν το χρόνο που έχει μεσολαβήσει από την τελευταία μας συνάντηση;

Α.S.:
Θεωρώ πως μέσα σε αυτόν το χρόνο που έχει μεσολαβήσει από την τελευταία φορά που συναντηθήκαμε, οι θυγατρικές μας στην Ελλάδα τα έχουν πάει ακόμη καλύτερα. Το 2013 ήταν μια πολύ καλή χρονιά για εμάς στην Ελλάδα και φέτος πιστεύω πως βρισκόμαστε επίσης σε ανοδική τροχιά. Τα χειρότερα έχουν περάσει και αναπτυσσόμαστε σημαντικά και σε μεγάλο βαθμό. Μέσα στο 2014, από τον Ιανουάριο μέχρι τον Ιούνιο, οι εταιρείες της IPG Μediabrands έχουν αποκτήσει περισσότερους από 20 νέους πελάτες, ενώ έχουμε επεκτείνει και τις συνεργασίες μας με αρκετούς ήδη υπάρχοντες πελάτες, προσφέροντας νέες υπηρεσίες και προχωρώντας νέα projects. Η προηγούμενη χρόνια ήταν μια θετική χρονιά ανάπτυξης για εμάς. Άλλωστε, ακόμη και μεσούσης της κρίσης εμείς αναπτυσσόμασταν. Επηρεαστήκαμε, φυσικά, από την ύφεση όπως όλη η αγορά, αλλά ποτέ δεν σταματήσαμε να αναπτυσσόμαστε. Η ομάδα μας εδώ είναι πολύ καλή και αποτελεί παράδειγμα για πολλούς. Γι’ αυτό άλλωστε και το Board Meeting των World Markets της IPG Mediabrands πραγματοποιήθηκε φέτος στην Αθήνα. Δεν είναι τυχαία η επιλογή. Υπάρχουν πολλά που μπορούμε να μάθουμε από την ύφεση στην Ελλάδα και να τα αξιοποιήσουμε σε διάφορες χώρες. Πράγματα που έχουν να κάνουν με τη διαχείριση μιας κρίσης και την ανάγκη να προχωράς σε ενέργειες που σε κανονικές συνθήκες δεν προβλέπεται να κάνεις. Πράγματα όπως η επιχειρηματική στρατηγική σε καιρούς ύφεσης, η ανάγκη να είσαι ακόμη πιο δημιουργικός με μικρότερο budget και το πολύ δύσκολο καθήκον να κρατάς σε υψηλά επίπεδα το ηθικό και τη δέσμευση των εργαζομένων σε τέτοιες περιόδους.

adb: Δύο Έλληνες, ο Γιώργος Σαλιάρης-Φασσέας και ο Νίκος Κομνηνός έχουν αναλάβει υψηλόβαθμες διοικητικές θέσεις στην IPG Mediabrands, ενώ το δίκτυο έχει προχωρήσει σε επενδύσεις στη χώρα, συμβάλλοντας στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Universal Media και προχωρώντας στην απορρόφηση της all things web και την ενσωμάτωσή της στην οργανωτική δομή της RepriseMedia Αθήνας. Αποτελούν τα παραπάνω ενδείξεις της εμπιστοσύνης που έχετε στην ελληνική αγορά και στα περιθώρια ανάπτυξης που διατηρεί;

Α.S.:
Πιστεύουμε στην ελληνική αγορά και στη δυναμική της. Θεωρούμε πως καθώς η ελληνική οικονομία δείχνει να έχει αφήσει πίσω της τα χειρότερα, σημαντικές ευκαιρίες αναδύονται για τις θυγατρικές μας στην Ελλάδα. Όπως σας είχα αναφέρει στην προηγούμενη συνάντησή μας, η αγορά τότε ήταν «στην εντατική». Τώρα, όμως έχουμε επιστρέψει «στη ζωή». Η Ελλάδα, άλλωστε, μεταβάλλεται για εμάς σε κόμβο (hub) όσον αφορά το subregion που ονομάζουμε South Western Europe (Ελλάδα, Αυστρία, Πορτογαλία, Τουρκία, Ελβετία) και την ανάπτυξή μας σε αυτή την περιφέρεια. Όπως σημειώσατε, το Σεπτέμβριο του 2013, ο Γιώργος Σαλιάρης-Φασσέας ανέλαβε καθήκοντα President στη συγκεκριμένη υπο-περιφέρεια και στις αρχές του 2014, ο Νίκος Κομνηνός εντάχθηκε στο δυναμικό ως COO – South Western Europe. Δύο Έλληνες με την έδρα τους στην Αθήνα. Είμαι πραγματικά πολύ ικανοποιημένη από το επίπεδο των ικανοτήτων των στελεχών στην Ελλάδα καθώς και από το γεγονός πως πρόκειται για ανθρώπους δημιουργικούς και με θετική σκέψη, οι οποίοι βρίσκουν πάντα τον τρόπο να προχωρήσουν την επιχείρηση μπροστά. Η Ελλάδα αποτελεί τη σημαντικότερη αγορά στην περιφέρεια South Western Europe και γι’ αυτό έχουμε αρχίσει να αναπτύσσουμε εδώ υπηρεσίες που μπορούν να εξυπηρετήσουν και τις άλλες χώρες που ανήκουν στη South Western Europe. Επίσης, εξάγουμε από την Ελλάδα προϊόντα μας και σε άλλες γεωγραφικές περιοχές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το Aggregator, ένα εργαλείο που αναπτύχθηκε στην Ελλάδα για τα social media, το οποίο μπορεί να ποσοτικοποιεί και να παρουσιάζει το buzz των πελατών στο διαδίκτυο και τις επιδόσεις τους στο κομμάτι των earned media. Τo εργαλείο αυτό αναπτύχθηκε εδώ στην Ελλάδα και τώρα είναι πλήρως λειτουργικό. Το χρησιμοποιούμε για τις ανάγκες του λογαριασμού της Unilever, που χειριζόμαστε στην Ελλάδα, στην Πορτογαλία, στη Ρωσία, καθώς και ολόκληρη τη Λατινική Αμερική.

adb: Στην τελευταία μας συνέντευξη είχατε αναφερθεί και σε κάποια νέα προϊόντα και υπηρεσίες που σκόπευε να λανσάρει στην ελληνική αγορά η ΙPG Mediabrands. Τι έχει υλοποιηθεί μέχρι στιγμής:

Α.S.:
Κατ’ αρχήν, η UM ανακοίνωσε τα αποτελέσματα της Wave 7, της παγκόσμιας έρευνας για τα Social Media, η οποία γίνεται κάθε χρόνο από το 2006, με δείγμα που ξεπερνά το 1 δισ. ενεργών χρηστών Internet σε 45 χώρες, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας. Φέτος προχωράμε στην 8η έκδοση της συγκεκριμένης έρευνας, παρακολουθώντας το πεδίο των social media από την αρχή της ανάπτυξής του. Επενδύουμε σε αυτό το κομμάτι και επιχειρούμε να δημιουργήσουμε περισσότερες σχετικές συμβουλευτικές υπηρεσίες για τους πελάτες μας, προκειμένου να εξυπηρετήσουμε τις ανάγκες τους στα social media. Το Search Engine Marketing είναι ένα νέο κομμάτι που αναπτύσσουμε στην Ελλάδα και αυτήν τη στιγμή έχουμε περισσότερα από 12 άτομα που ασχολούνται με αυτό υλοποιώντας project SEO και SEM για τους πελάτες μας. Επίσης, φέτος παρουσιάζουμε την υπηρεσία μας για το Programmatic που ονομάζουμε Cadreon. Το Programmatic αλλάζει τελείως το τοπίο όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο διαφημιζόμενοι και agencies «αγοράζουν» media. Το Cadreon είναι ένα τεχνολογικό εργαλείο που αναπτύξαμε σε συνεργασία με τη Microsoft πριν από τρία χρόνια, με στόχο να δημιουργούμε ισχυρούς δεσμούς με τους καταναλωτές, με αυτοματοποιημένο τρόπο και λαμβάνοντας αποφάσεις σε πραγματικό χρόνο. Φέτος το λανσάρουμε και στην Ελλάδα, αλλά ξέρουμε πως είναι δύσκολο και πως πρόκειται για μια διαδικασία που χρειάζεται σημαντικό χρόνο εκπαίδευσης, τόσο από την πλευρά των διαφημιζομένων όσο και από την πλευρά των agencies, αλλά και των εκδοτών. Είναι ένα τελείως νέο οικοσύστημα, έχει όμως τεράστια περιθώρια ανάπτυξης.

adb: Ολοκληρώνοντας θα ήθελα το σχόλιό σας για τον πρώην πρόεδρο του ομίλου στην Ελλάδα, Στέλιο Φουρλή, ο οποίος δυστυχώς τον Οκτώβριο του 2013 έχασε τη μάχη με την επάρατο νόσο.

Α.S.:
Ολόκληρο το παγκόσμιο δίκτυο της IPG Mediabrands, και όχι μόνο το τμήμα στο οποίο είμαι επικεφαλής, διατηρεί αίσθημα βαθιάς εκτίμησης για τον Στέλιο Φουρλή. Τον θαυμάζουμε σε μεγάλο βαθμό. Είναι ο άνθρωπος που βοήθησε τα μέγιστα στην παρουσίαση και την εδραίωση των media agencies στην Ελλάδα. Η συνεισφορά του στην επιχείρηση ήταν τεράστια και είμαστε πραγματικά ευγνώμονες για όλα όσα προσέφερε. Η κληρονομιά του, το όραμά του είναι ακόμη εδώ μαζί μας. Θεωρώ πως θα συντροφεύει τους ανθρώπους και τις θυγατρικές μας στην Ελλάδα για πάρα πολύ καιρό ακόμη.

Who is who

H Andrea Suarez αποτελεί την President, World Markets στην IPG Mediabrands, όπου ανήκουν τα media agencies UM, Initiative και BPN. Πρόκειται για την πρώτη γυναίκα με καταγωγή από τη Λατινική Αμερική η οποία αναλαμβάνει παγκόσμιο ηγετικό ρόλο στο χώρο των media agencies. Στο παρελθόν έχει διατελέσει και Chief Operating Officer, World Markets στην IPG Mediabrands, στο δυναμικό της οποίας εντάχθηκε το 2009 σαν President της UM, Latin America. To 2012 υπήρξε μέλος της κριτικής επιτροπής του Διεθνούς Διαφημιστικού Φεστιβάλ των Καννών, ενώ το ίδιο αναμένεται να συμβεί και φέτος. Θα πρέπει να σημειωθεί πως το 2011 επιλέχθηκε μεταξύ των «20 Young Leaders of Latin America» από το the International Young Leaders Foundation, για τις ικανότητες και την επαγγελματική της πρόοδο. Είναι μητέρα τριών παιδιών.