To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Πλεονέκτημα της ΑΡΟΜΚΑ η εξαιρετική ποιότητα

Πλεονέκτημα της ΑΡΟΜΚΑ η εξαιρετική ποιότητα

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ

adb: Ποια είναι η πορεία και η διαδρομή της AΡΟΜΚΑ στην ελληνική αγορά; Ποια είναι η δομή και η φιλοσοφία της;

Α.Α.:
Η εταιρεία μας, η ΑΡΟΜΚΑ, δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά καλλυντικών από το 1983. Είναι μια ελληνική εταιρεία με Έλληνες μετόχους, με σταθερά ανοδική πορεία σε όλα τα χρόνια της λειτουργίας της, που έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση τόσο  στην καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των πελατών της, όσο και στην προσφορά στον καταναλωτή μιας γκάμας καλλυντικών προϊόντων αδιαπραγμάτευτης ποιότητας. Η πάγια πολιτική της εταιρείας μας είναι να χτίζει «ανθρώπινες σχέσεις» με όλα τα στελέχη και συνεργάτες της, να θέτει φιλόδοξους αλλά πάντα ρεαλιστικούς στόχους για το μέλλον της, και όλα αυτά πάντα να γίνονται σύμφωνα με τους ηθικούς και δυστυχώς πολλές φορές «άγραφους» κανόνες διαπραγμάτευσης και συνέπειας, απέναντι σε όλους τους συναλλασόμενους μαζί της στην αγορά μας.

adb: Ποιες οι βασικές αγορές στις οποίες δραστηριοποιήστε;

Α.Α.:
Προς το παρόν κινούμαστε στον ελληνικό χώρο και στην αγορά της Κύπρου, αλλά πολύ σύντομα σχεδιάζουμε να επεκταθούμε στο κομμάτι των εξαγωγών.



adb: Ποιους οίκους αντιπροσωπεύετε και ποια κανάλια διανομής χρησιμοποιείτε;

Α.Α.:
Η εταιρεία μας καλύπτει με τα προϊόντα της μεγάλο εύρος των αναγκών των καταναλωτών καλλυντικών και ειδικότερα στον τομέα του μακιγιάζ με την Erre Due και την Artdeco, στο χώρο των αρωμάτων με τα γνωστά brands Burberry, Montblanc, Lanvin και πρόσφατα Jimmy Choo, στον τομέα των μαλλιών με προϊόντα styling και βαφές Jean Iver και στα επαγγελματικά προϊόντα περιποίησης για ινστιτούτα και Spa με την Thalgo. Τα προϊόντα μας διατίθενται στην αγορά κατά κανόνα σε επίλεκτα καταστήματα καλλυντικών και τα προϊόντα Thalgo σε ινστιτούτα ομορφιάς και Spa.

adb: Ποια θα λέγατε πως είναι τα ισχυρότερα brands στο χαρτοφυλάκιό σας;

Α.Α.:
Τα τελευταία χρόνια ο τζίρος της εταιρείας μας μοιράζεται σε δύο σχεδόν ίσα κομμάτια, σε αυτό που προέρχεται από τα δικά μας brands, όπως η Erre Due και η Jean Iver, και στον υπόλοιπο τζίρο, που πραγματοποιείται από τα αντιπροσωπευόμενα και διανεμόμενα brands, ανάμεσα στα οποία την ηγετική θέση σε αριθμούς κατέχει η σειρά των αρωμάτων Burberry. Η έντονη και συλλογική προσπάθεια που έχουμε καταβάλει, ιδιαίτερα μετά το 2000, το οποίο ήταν για εμάς μια χρονιά οριοθέτησης νέων στόχων και εσωτερικής οργάνωσης, πιστεύουμε ότι έχει φέρει σημαντικά αποτελέσματα για εμάς, με συνέπεια σήμερα να είμαστε χαρούμενοι για τη σαφή βελτίωση των θέσεων τόσο της Erre Due, όσο και της Burberry στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Αυτές είναι οι ειδικότερες παρατηρήσεις μου, επειδή μου ζητάτε να κατονομάσω συγκεκριμένα κάποια brands, αλλά ως γενική παρατήρηση οφείλω να αναφέρω ότι η στρατηγική της εταιρείας μας είναι να δίνει τη μεγαλύτερη δυνατή ώθηση σε όλη την γκάμα των προϊόντων μας και βέβαια στη συνέχεια η κάθε μάρκα έχει τη δική της ξεχωριστή δυναμική.




adb: Πώς κινείστε επικοινωνιακά για την προβολή και προώθηση των προϊόντων που διανέμετε; Σε ποιους άξονες στηρίζεται η στρατηγική marketing και πώς διαμορφώνεται το marketing mix;

Α.Α.:
Είναι για μας γεγονός αδιαμφισβήτητο ότι οι δυνατές διαφημιστικές καμπάνιες των τελευταίων ετών, ειδικά στην τηλεόραση, έκαναν τη διαφορά και μας βοήθησαν σημαντικά στο να κάνουμε μεγαλύτερα και ταχύτερα βήματα στην εξελικτική μας πορεία. Καθώς βεβαίως οι καιροί αλλάζουν, οφείλουμε όχι μόνο να παρακολουθούμε τις εξελίξεις, αλλά και να τις προβλέπουμε και να τις οδηγούμε όπου αυτό είναι δυνατόν. Το τελευταίο διάστημα, λοιπόν, έχουμε παράλληλα στραφεί έντονα προς την απευθείας επαφή με τον καταναλωτή μας, οργανώνοντας ένα πλήρες και άμεσο πρόγραμμα εξυπηρέτησης και μέσα στο σημείο πώλησης.

adb: Γενικότερα, πόσο σημαντική θεωρείτε την επικοινωνία για τις κατηγορίες στις οποίες κινείστε;

Α.Α.:
Το καλλυντικό, πέρα από ανάγκη, όπως έχει αποδειχτεί σε ένα μεγάλο μέρος των καταναλωτών, που συνδέουν ένα μέρος της προσωπικής τους επιβεβαίωσης με το πόσο καλά αισθάνονται εξωτερικά, είναι σε μεγάλο βαθμό έκφραση συναισθήματος. Ο καλλωπισμός και η περιποίηση προσώπου και σώματος έχει πολλούς τρόπους έκφρασης, κανένας όμως δεν μπορεί να κλειστεί σε ένα στενό πλαίσιο και να αξιολογηθεί με κύριο άξονα την ψυχρή λογική. Η πρόκληση για μας, που ασχολούμαστε με ένα υλικό αγαθό, που όμως τελικά προσφέρει ψυχική ευφορία, είναι να περάσουμε το μήνυμά μας αποτελεσματικά, ταξιδεύοντας ταυτόχρονα τον καταναλωτή μας εκεί που θέλει να πάει. Η προσπάθειά μας για σωστή επικοινωνία κινείται σε δύο κυρίως άξονες: στην προσέγγιση του καταναλωτή, που αποτελεί δύσκολο στόχο στις μέρες μας, και στην εκφορά του σωστού μηνύματος, που προϋποθέτει πολύ καλή γνώση ή εκτίμηση αυτού που θα κινήσει το ειδικό ενδιαφέρον του παραλήπτη του. Να προσθέσουμε επίσης ότι ο τομέας «καλλυντικό» είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τον τομέα «μόδα» -ειδικά στα προϊόντα μακιγιάζ και στα αρώματα, στα οποία ειδικεύεται η εταιρεία μας. Η μόδα, λοιπόν, κινείται ταχύτατα πάνω στον άξονα της καινοτομίας, του καινούργιου, άρα και η επικοινωνιακή μας ανάγκη είναι να μεταδώσουμε το μήνυμά μας έγκαιρα, σήμερα, γιατί αύριο το σήμερα έχει ήδη παλιώσει.



adb: Πώς έχει επηρεάσει η δύσκολη οικονομική συγκυρία και η συνακόλουθη κάμψη της κατανάλωσης την εταιρεία, αλλά και γενικότερα τις αγορές στις οποίες δραστηριοποιείστε; Ποιες τάσεις βλέπετε να αναδύονται;

Α.Α.:
Το καλλυντικό, αν και βεβαίως δεν είναι είδος πρώτης ανάγκης, βρίσκεται αρκετά ψηλά στη λίστα προτεραιοτήτων του καταναλωτή, αλλά αδιαμφισβήτητα πλήττεται αρκετά από την παρούσα οικονομική κατάσταση. Αυτό που παρατηρούμε είναι μια στροφή της κατανάλωσης από τα πολύ ακριβά στα οικονομικότερα προϊόντα, από την ποικιλία στο «ένα και καλό» και δείχνοντας επίσης ιδιαίτερη ευαισθησία στην προσλαμβάνουσα αξία του προϊόντος -αυτό που λέμε «value for money». Το συγκριτικό πλεονέκτημα της εταιρείας μας εδώ είναι η εξαιρετική ποιότητα των προϊόντων μας, ώστε ο καταναλωτής να μην αισθανθεί ποτέ προδομένος, και η ποικιλία των προϊόντων για όλα τα βαλάντια, εφόσον κινούμαστε τόσο στο χώρο της επιλεκτικής, όσο και της ευρείας διανομής.

adb: Ποια θα είναι τα επόμενα βήματα της AΡΟΜΚΑ; Υπάρχουν προγραμματισμένα σχέδια για το μέλλον;

Α.Α.:
Αναμφισβήτητα, οι οικονομικές εξελίξεις της κρίσης, που επεκτάθηκε τόσο πολύ στη χώρα μας το τελευταίο 18μηνο, επηρέασαν σημαντικά την αγορά μας και κατ’ επέκταση μας ανάγκασαν να επαναπροσδιορίσουμε πολλά θέματα οργάνωσης σε αρκετούς τομείς της δουλειάς μας. Μέσα σε ένα πολύ ανταγωνιστικό περιβάλλον σαν και αυτό που λειτουργούμε, έχει ιδιαίτερη σημασία για εμάς η προσπάθεια να διατηρήσουμε τα μερίδιά μας στους διαφορετικούς τομείς της αγοράς μας. Ιδιαίτερα το πρώτο τρίμηνο του 2011 διαπιστώνουμε σημαντική μείωση των μεγεθών του κλάδου μας, η οποία μας αναγκάζει να είμαστε σε αδιάκοπη προσπάθεια για να παρακολουθούμε τις τάσεις της αγοράς και να προσαρμοζόμαστε ευέλικτα στις απαιτήσεις των καταναλωτών, αλλά και των πελατών μας. Μέσα στα προγραμματισμένα σχέδιά μας, που ήδη ξεκινάμε να θέσου με σε εφαρμογή, είναι η οργάνωση του αντίστοιχου τμήματός μας για να προχωρήσουμε σε εξαγωγές των προϊόντων των δικών μας brands Erre Due και Jean Iver.