To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Συναρπαστική χρονιά για την digital διαφήμιση

Συναρπαστική χρονιά για την digital διαφήμιση
Συναρπαστική χρονιά για την digital διαφήμιση

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ

adb: Μπορείτε να μας ενημερώσετε για το συνέδριο Interact; Πότε πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά και ποια είναι η αποστολή του;

A.H.:
Το Interact μπορεί συνοπτικά να περιγραφεί σαν το σημαντικό σημείο συνάντησης, όπου περισσότεροι από 500 κορυφαίοι Ευρωπαίοι διαφημιζόμενοι, ειδικοί της βιομηχανίας, προμηθευτές λογισμικού, εταιρείες web analytics, διαφημιστικές και ιδιοκτήτες media συγκεντρώνονται για «ψηφιακές» γνώσεις, συζητήσεις και έμπνευση στη Βαρκελώνη. Ευθυγραμμισμένο με την αποστολή και τους στόχους του IAB Europe, το Interact δίνει αξία στην προσπάθεια να εξηγηθεί σε ένα πανευρωπαϊκό κοινό πώς μπορεί να προστατευθεί η ψηφιακή μας δραστηριότητα και πώς μπορούν να γίνουν καλύτερα κατανοητές οι σημερινές ρυθμιστικές προκλήσεις. Παράλληλα, παρουσιάζει τα δεδομένα που αποδεικνύουν τη δύναμη της βιομηχανίας μας, καθώς και τις βέλτιστες πρακτικές που μπορούν να ενδυναμώσουν τον επαγγελματισμό. Η πρώτη διοργάνωση του Interact έλαβε χώρα στις Βρυξέλλες το 2007 και το παρακολούθησαν 350 επαγγελματίες, οι οποίοι ήθελαν να συμμετέχουν στη νέα πρωτοβουλία και στην κυριολεξία να «αλληλεπιδράσουν» (interact), δημιουργώντας το νέο brand Interact Congress. Είμαι περήφανος που υλοποιώ την 7η διοργάνωση του Interact φέτος, καθώς έχει πλέον αναγνωριστεί ως το πλέον ποιοτικό networking event για τη βιομηχανία του Digital στην Ευρώπη.

adb: Ποιο είναι το θέμα του φετινού Interact Congress;

A.H.:
Το θέμα του φετινού Interact είναι «Η μάχη των οθονών: Ανταγωνισμός ή συνεργασία;» («The Battle of The Screens: Compete or collaborate?»). Με αυτό το θέμα θέλαμε να αποκαλύψουμε μια νέα και καινοτόμα μορφή του σημερινού ψηφιακού επιχειρείν, καθώς οι σημερινοί marketers έχουν πια πειστεί για τη δύναμη της ψηφιακής διαφήμισης, δαπανώντας ήδη σε ετήσια βάση περίπου 25 δισ. ευρώ, σύμφωνα με την έρευνα AdEx Europe Benchmark. Το μέγεθος αυτό αντιστοιχεί σε ένα μέσο μερίδιο αγοράς που αγγίζει το 20% όσον αφορά τη συνολική διαφημιστική δαπάνη. Σήμερα οι marketers αντιμετωπίζουν τη ραγδαία αύξηση των οθονών και μια από τις βασικές προκλήσεις που καλούνται να διαχειριστούν είναι να ανακαλύψουν τι να κάνουν σε διαφορετικές πλατφόρμες, πώς να χειριστούν το multitasking σε πολλές οθόνες και πώς να έχουν τα καλύτερα αποτελέσματα με τα σημερινά budgets. Όλα αυτά, την ίδια στιγμή που καλούνται να πολεμήσουν τις δομές που εμποδίζουν το integration. Όσον αφορά τους πελάτες, οι χρήστες είναι πλέον πιο διασυνδεδεμένοι από ποτέ. Αλλάζουν διαρκώς συσκευές προκειμένου να αποκτήσουν αυτό που θέλουν όταν ακριβώς το θέλουν και οργανώνουν τις ζωές τους σε ψηφιακές πλατφόρμες, αναζητώντας πληροφορίες, προσφορές ή φίλους. Σύμφωνα με την έρευνα Mediascope Europe 2012 Survey 2012, περνούν κατά μέσο όρο 15 ώρες online κάθε εβδομάδα. Η προσαρμογή σε αυτά τα δεδομένα είναι ζωτικής σημασίας και το Interact θα παρουσιάσει τα σχετικά εργαλεία και θα αναδείξει τις ευκαιρίες για διαφημιζόμενους, διαφημιστές και εκδότες, ούτως ώστε να μπορέσουν να δημιουργήσουν ουσιαστικές εμπειρίες για τους καταναλωτές μέσα σε αυτό το νέο πλαίσιο.

adb: Τι θα «πάρουν» οι σύνεδροι από το Interact; Τι θα προσφέρει η κάθε μέρα;

A.H.:
Το Interact θα λάβει χώρα στην πανέμορφη πόλη της Βαρκελώνης το διήμερο 23-24 Μαΐου και ανυπομονούμε να προσφέρουμε στους συνέδρους όλα τα στοιχεία που απαιτούνται για την οικοδόμηση επιτυχημένων επιχειρηματικών στρατηγικών μέσα από ένα «προκλητικό» για τη σκέψη συνεδριακό πρόγραμμα, στο οποίο συμμετέχουν οι ηγέτες της ψηφιακής βιομηχανίας. Οι σύνεδροι θα έχουν το πλεονέκτημα της δυνατότητας δικτύωσης με ομολόγους τους από κάθε πτυχή της αγοράς του digital και να μοιραστούν μαζί τους τα ευρήματα των πιο σημαντικών projects του IAB Europe όσον αφορά την έρευνα και τη διαμόρφωση προτύπων (AdEx Benchmark, Brand Advertising Committee study, Effectiveness study). Την πρώτη μέρα, στις 23 Μαΐου, ειδικοί του χώρου και σχολιαστές θα παρουσιάσουν τις τελευταίες εξελίξεις στο ψηφιακό περιβάλλον μέσα από τρία κανάλια: α) Τάσεις στο ψηφιακό επιχειρείν (Digital business trends) β) Ρυθμιστικό περιβάλλον (Engage with Policy) και γ) Καινοτομία (Be inspired). Η δεύτερη μέρα θα καταπιαστεί με τις στρατηγικές και τις πρακτικές των «ψηφιακών ηγετών» με ομιλίες από διαφημιζόμενους, media agencies, εκδότες και εταιρείες ερευνών. Επιπρόσθετα, πέρα από το συνεδριακό πρόγραμμα, τα MIXX Awards Europe και τα Research Awards θα απονεμηθούν στο Gala dinner που θα λάβει χώρα στις 23 Μαΐου, με στόχο τόσο να επιβραβευθεί η δημιουργικότητα στη διαφήμιση και οι βέλτιστες πρακτικές στην έρευνα αγοράς όσο και να προσφερθεί στο ακροατήριο το πλέον εκτενές αρχείο της Ευρωπαϊκής Δημιουργικής Ψηφιακής Βιομηχανίας μέσα από το λεγόμενο DAY (Digital Advertising Yearbook).

adb: Ποιοι περιμένετε να παρακολουθήσουν το Interact ως σύνεδροι; Πόσοι συνήθως λαμβάνουν μέρος στις εργασίες του;

A.H.:
Φέτος το Interact θα έχει περιορισμένες θέσεις. 600 σύνεδροι θα το παρακολουθήσουν, γι’ αυτό όποιος θέλει να λάβει μέρος καλό θα είναι να κλείσει όσο το δυνατόν πιο νωρίς τη θέση του. Σαν πανευρωπαϊκό event, το κοινό μας είναι συνήθως πολιτιστικά πολυποίκιλο. Πέρσι είχαμε συνέδρους από 32 διαφορετικές χώρες. Το Interact είναι επίσης το ετήσιο σημείο συνάντησης για το δίκτυο των γραφείων του ΙΑΒ στην Ευρώπη αλλά και παγκοσμίως. Φέτος, μάλιστα, μια μέρα πριν από το Interact θα πραγματοποιήσου- με ένα Association Training Summit. Το προφίλ των συμμετεχόντων στο Interact περιλαμβάνει κυρίως decision makers, topmanagers και υψηλόβαθμα στελέχη. Γενικότερα, πάντως, το συνέδριο προσελκύει όλους τους ανθρώπους που διαμορφώνουν την online και ευρύτερη διαφημιστική βιομηχανία. Μπορεί κανείς να γνωρίζει διαφημιζόμενους, εκδότες, media agencies, εταιρείες ερευνών, καινοτόμους entrepreneurs, εκπροσώπους ρυθμιστικών αρχών. Πριν από δύο χρόνια ο manager της WFA (World Federation of Advertisers) δήλωσε ότι μέσα σε δύο μέρες συνάντησε όλους εκείνους από την αγορά μας που ήλπιζε να συναντήσει μέσα σε ολόκληρο τον χρόνο.

adb: Όπως σημειώσατε προηγουμένως, στο πλαίσιο του Interact θα απονεμηθούν και τα Research Awards και τα Marketing and Interactive Excellence (MIXX) Awards Europe. Τι είδους εταιρείες αναμένετε να βραβευθούν;

A.H.:
Καθώς πλέον το 1/5 της ευρωπαϊκής διαφημιστικής δαπάνης αφιερώνεται online, η ανάδειξη της δημιουργικότητας καταδεικνύει την αναπτυσσόμενη δύναμη της βιομηχανίας διαδραστικής διαφήμισης. Όλες οι δουλειές που έχουν κερδίσει προηγουμένως κάποιο βραβείο σε εθνικό επίπεδο μπορούν να συμμετέχουν στα MIXX Awards Europe. Πέρσι είχαμε νικητές, μεταξύ άλλων, από την Τουρκία (η Wanda Digital για τη Nestlé), το Bέλγιο (η TBWA Brussels για τη Maes), την Ουγγαρία (η Carnation Group για την Toyota). Στόχος των MIXX Awards είναι να επιβραβεύσουν και να αναγνωρίσουν την αριστεία σε δημιουργικές και αποτελεσματικές digital και interactive καμπάνιες από όλη την Ευρώπη. Φέτος όλες οι συμμετοχές που έχουν υποβληθεί για τα MIXX Awards Europe θα συμπεριλαμβάνονται και στο DAY, το Digital Advertising Yearbook που ανέφερα προηγουμένως, το οποίο θα αποσταλεί σε περισσότερους από 2.500 διαφημιζόμενους στην Ευρώπη.
Από τη μεριά τους τα IAB Europe Research Awards διοργανώθηκαν για πρώτη φορά το 2011 για να αναγνωρίσουν και να επιβραβεύσουν τον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει η έρευνα στο αποτελεσματικό digital marketing. Μεταξύ των περσινών νικητών συμπεριλαμβάνονταν οι Yahoo!, The Financial Times, OMD Russia, BrandScience και Microsoft Advertising…

adb: Yπάρχουν αυτή τη στιγμή κάποιοι επιβεβαιωμένοι ομιλητές για το φετινό Interact;

A.H.:
Μπορώ να μοιραστώ μαζί σας τους πρώτους επιβεβαιωμένους ομιλητές για το φετινό Interact. Aπό την πλευρά των διαφημιζομένων τη συμμετοχή τους έχουν επιβεβαιώσει, μέχρι στιγμής, ο Georges-Edouard Dias, Senior Vice President Digital Business στην L\'Oréal, ο Patrick Hoffstetter, Director of The Digital Factory στην Renault, ο Geoff Seeley, Global Communications Planning Director στη Unilever και ο Pete Blackshaw, Global Head of Digital & Social Media στη Nestlé. Τα Media agencies θα αποτελέσουν, επίσης, μέρος της συζήτησης, με τους with Dominique Delport, CEO της Havas Media France, Norm Johnston, Global Digital Leader της Mindshare Worldwide και Marc Bresseel, President της Initiative να συμμετέχουν στις εργασίες του συνεδρίου. Επίσης, σημαντικά στελέχη της βιομηχανίας μας, όπως οι Didier Ongena, General Manager Europe της Microsoft Advertising και Tom Bowman Vice President of Strategy & Operations του BBC Wordwide θα προσφέρουν στους συνέδρους καθοδήγηση αναφορικά με τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να αντιμετωπίσουν την έκρηξη στη χρήση smartphones και tablets.

adb: Μπορείτε να μας σκιαγραφήσετε την εικόνα στην αγορά του digital στην Eυρώπη; Με βάση τα δεδομένα που έχει στη διάθεσή του το IAB Europe, ποια είναι η κατάσταση στην αγορά και τι προβλέπεται για το 2013;

A.H.:
Παρά τους δύσκολους καιρούς που βιώνει η ευρωπαϊκή οικονομία, η βιομηχανία του digital συνέχισε να αναπτύσσεται το 2012, προσφέροντάς μας θετικές προσδοκίες για το σύνολο της χρονιάς. Το 2011 20,9 δισ. ευρώ επενδύθηκαν στην online διαφήμιση στην Ευρώπη, με το μέγεθος αυτό να αντιστοιχεί σε μέση ετήσια ανάπτυξη της τάξης του 14,5%. Το 2012 εκτιμού- με πως καταγράφηκε ανάπτυξη ύψους 20%, με το οnline να γίνεται το κυρίαρχο μέσο σε πολλές αγορές. Αυτό σίγουρα μπορεί να βοηθήσει το συνολικό οικοσύστημα του digital στην Ευρώπη να προχωρήσει σε καινοτομίες και να δημιουργήσει νέα προϊόντα και υπηρεσίες για τους καταναλωτές. Σύμφωνα με την έρευνα Mediascope Europe που «τρέχουμε» για την κατανάλωση μέσων (media consumption), 427 εκατομμύρια Ευρωπαίοι άνω των 16 ετών είναι πλέον online σε 28 αγορές. Επιπρόσθετα, πρόσφατα παρουσιάσαμε μια έρευνα που πραγματοποίησε το Vlerick Business School, η οποία καταδεικνύει πως η Ευρώπη έχει τη δυναμική να δημιουργήσει 1,5 εκατ. θέσεις εργασίας στον χώρο της ψηφιακής οικονομίας, οι οποίες θα έρθουν να προστεθούν στις 3,6 εκατ. θέσεις εργασίας που υπάρχουν σήμερα. Το 2013 θα πρέπει να είναι συναρπαστικό, καθώς θα δούμε ακόμη μεγαλύτερη καινοτομία όσον αφορά την καταναλωτική εμπειρία και το περιεχόμενο, καθώς και περισσότερα brands με παρουσία σε πολλαπλές συσκευές. Η καινοτομία στην ψηφιακή εφοδιαστική αλυσίδα, οι αυτόματες εμπορικές συναλλαγές και τα στοχευμένα ακροατήρια με βάση πολλαπλά επίπεδα δεδομένων, όλα μαζί φέρνουν τους marketers πιο κοντά στον απόλυτο στόχο: να επενδύουν χρήματα στην παροχή ουσιαστικών πληροφοριών στους σωστούς ανθρώπους, στον πλέον κατάλληλο χρόνο και σε μια πρόσφορη γι’ αυτό τοποθεσία. Βέβαια, δεν μπορούμε να αγνοήσουμε πως το 2013 θα είναι ιστορικής σημασίας χρονιά για τη βιομηχανία ψηφιακής διαφήμισης, καθώς θα έχουμε τα πρώτα βήματα από τη νομική διαδικασία για την αναθεώρηση της Οδηγίας για την Προστασία Δεδομένων (Data Protection Directive). Οι εξελίξεις αυτές μπορεί να έχουν τεράστιο αντίκτυπο στον τρόπο με τον οποίο προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας και βγάζουμε χρήματα από τις πλατφόρμες μας.

adb: Ποια θα λέγατε πως είναι τα βασικά θέματα σήμερα στην ατζέντα του IAB Europe;

A.H.:
Ακούμε όλο και περισσότερο από τις εκατοντάδες εταιρείες μέλη μας και τις 27 χώρες-μέλη πως η σημερινή οικονομική κατάσταση ασκεί μεγάλη πίεση στην ψηφιακή διαφήμιση. Στους δύσκολους καιρούς, λοιπόν, η καινοτομία γίνεται ακόμη πιο σημαντική. Επίσης, εξαιρετικά σημαντικό είναι να έχεις τη δυνατότητα να ακούσεις αυτούς που ξεχωρίζουν στο χώρο και να μάθεις από τις εμπειρίες τους. Παράλληλα, μια από τις βασικές προκλήσεις για εμάς το 2013 είναι η διαμόρφωση συγκεκριμένων προτύπων, το λεγόμενο standardisation. Είμαι ιδιαίτερα υπερήφανος που βλέπω πως η Επιτροπή μας για το Brand Advertising εστιάζει σε κάποιες νέες πρωτοβουλίες και αναμένεται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην αναγνώριση των προτύπων για τις brand & audience καμπάνιες.

adb: Ολοκληρώνοντας, θα ήθελα να μου πείτε το λόγο για τον οποίο, κατά τη γνώμη σας, ένας Έλληνας επαγγελματίας του χώρου του digital marketing θα πρέπει να παρακολουθήσει το Interact 2013.

A.H.:
Θέλουμε να διοργανώσουμε ένα συνέδριο που θα μπορεί πραγματικά να βοηθήσει τον χώρο του digital να καινοτομήσει στους σημερινούς δύσκολους και γεμάτους προκλήσεις καιρούς. Κάθε Έλληνας marketer θα πρέπει να συμμετάσχει για να μάθει αλλά και για να παρουσιάσει την ελληνική οπτική και πρακτική όσον αφορά το digital.


Η μάχη των οθονών

Με ένα πολύ ενδιαφέρον θέμα και με σημαντικές συμμετοχές αναμένεται να πραγματοποιηθεί το 7ο ετήσιο συνέδριο Interact από το IAB Europe. Πιο συγκεκριμένα, θα λάβει χώρα στις 23 24 Μαΐου στη Βαρκελώνη με βασικό θέμα «The Battle of the Screens: Compete or Collaborate?» και αναμένεται να καταπιαστεί με το πώς μπορεί να αντιμετωπίσει η αγορά την πρόκληση του διαρκώς αυξανόμενου κατακερματισμού των media και του πολλαπλασιασμού των οθονών. Επίσης έχει σαν στόχο να βοηθήσει τις εταιρείες στην προσπάθειά τους να προσφέρουν καλύτερο brand experience στους πελάτες τους. Η Direction Eκδοτικός Οργανισμός και το περιοδικό adbusiness στηρίζουν για ακόμη μια χρονιά το Interact, αποτελώντας media partner και αυτής της διοργάνωσης.