To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

«Το Marketing παίζει καθοριστικό ρόλο στην αγορά μας»

«Το Marketing παίζει καθοριστικό ρόλο στην αγορά μας»
 
Γράφει η ΑΝΝΑ ΑΝΔΡΕΩΛΑ
 
 Η L’Oréal Professionel σε πρόσφατη παρουσίαση του προϊόντος δηλώνει πως η σκέψης της προσανατολίστηκε όχι μόνο στις καταναλώτριες, αλλά και στους κομμωτές, που θα μπορούν πλέον να δουλεύουν με ένα προϊόν άοσμο, εύκολο στη χρήση και αποτελεσματικό. Στόχος της εταιρείας είναι, όμως, να απευθυνθεί και στις καταναλώτριες, ώστε να ζητούν οι ίδιες το προϊόν από τον κομμωτή τους. Προς το παρόν, η καινοτομία αυτή της L’Oréal δεν θα παρουσιαστεί στο κανάλι της ευρείας διανομής.
Τι γίνεται όμως με την οικονομική ύφεση και τον κλάδο επαγγελματικών προϊόντων; Ο Κυριάκος Τσατσαρώνης, γενικός διευθυντής Κλάδου Επαγγελματικών Προϊόντων της L’Oréal Hellas, τονίζει ότι η οικονομική κρίση δεν έχει επηρεάσει και τόσο τον κλάδο και συνεχίζει λέγοντας: «Είναι γεγονός ότι ο Όμιλος L’Oréal, σε παγκόσμιο επίπεδο, έκλεισε το 3ο τρίμηνο του 2009 με οριακή ανάπτυξη +0,7% σε πωλήσεις, χάρη φυσικά στην πρόοδο των αναπτυσσόμενων αγορών και όχι τόσο της Ευρώπης και της Β. Αμερικής (που παραμένουν αρνητικές). Φυσικά, η βελτίωση που εμφανίζεται τρίμηνο με τρίμηνο δείχνει ότι μέσα στην επόμενη χρονιά θα αρχίσουμε να βλέπουμε τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης και στην Ευρώπη», όσο για το νέο brand ΙNOA αναφέρει, μεταξύ άλλων, «στόχος μας είναι να φτάσουμε σε 50% διανομή τους πρώτους μήνες και μέσα στο 2010 να έχουμε όσο το δυνατόν ευρύτερη κάλυψη της αγοράς που θα αγγίζει το 70% (επί συνόλου 12.000 κομμωτηρίων)».
 
adb: Ποιοι είναι οι στόχοι σας για το συγκεκριμένο προϊόν; Πότε αναμένεται να διατεθεί στην ευρεία αγορά;
Κ.Τ.: Ο στόχος μας είναι να φτάσουμε σε 50% διανομή τους πρώτους μήνες και μέσα στο 2010 να έχουμε όσο το δυνατόν ευρύτερη κάλυψη της αγοράς, που θα αγγίζει το 70% (επί συνόλου 12.000 κομμωτηρίων). Μην ξεχνάτε ότι είναι επαγγελματικό τεχνικό προϊόν και ο κομμωτής χρειάζεται και χρόνο για να μάθει να το δουλεύει αλλά και να αλλάξει τις συνήθειές του. Τέλος, πρέπει να διευκρινίσω ότι, ως επαγγελματικό προϊόν, δεν πρόκειται να διατεθεί στη λιανική αγορά. Όλες όμως σχεδόν οι καταναλώτριες θα έχουν τη δυνατότητα να τη δοκιμάσουν, καθώς θα υπάρχει σχεδόν σε όλα τα καλά κομμωτήρια.  
 
adb: Είναι γεγονός ότι η αγορά στην οποία δραστηριοποιείστε ευνοείται σε περιόδους κρίσης, όπως η παρούσα. Σύμφωνα με τα διεθνή στοιχεία, η L’Oréal το πρώτο εξάμηνο του 2009 είχε αύξηση των πωλήσεών της. Πείτε μας τη γνώμη σας επί του θέματος.
Κ.Τ.: Η αγορά των επαγγελματικών προϊόντων που δραστηριοποιείται μέσω των κομμωτηρίων έχει και αυτή επηρεαστεί, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, από την παγκόσμια ύφεση, κυρίως μέσω της μικρής κάμψης των επισκέψεων στα κομμωτήρια. Η μείωση αυτή κυμαίνεται γύρω στο 5% με 7%, με τις υπηρεσίες βαφής να δείχνουν σταθερότητα, ενώ η περιποίηση μαλλιών και το styling να είναι αρνητικά. Είναι γεγονός ότι ο Όμιλος L’Oréal, σε παγκόσμιο επίπεδο, έκλεισε το 3ο τρίμηνο του 2009 με οριακή ανάπτυξη +0,7% σε πωλήσεις, χάρη φυσικά στην πρόοδο των αναπτυσσόμενων αγορών και όχι τόσο της Ευρώπης και της Β. Αμερικής (που παραμένουν αρνητικές). Φυσικά, η βελτίωση που εμφανίζεται τρίμηνο με τρίμηνο δείχνει ότι μέσα στην επόμενη χρονιά θα αρχίσουμε να βλέπουμε τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης και στην Ευρώπη. 
 
adb: Ποια η δυναμική και τα περιθώρια ανάπτυξης στην αγορά των βαφών νέας τεχνολογίας την επόμενη πενταετία;
Κ.Τ.: Είναι γεγονός ότι όλο και περισσότερες γυναίκες βάφουν τα μαλλιά τους και η τάση αυτή φαίνεται να ευνοεί διαχρονικά περισσότερο το κομμωτήριο. Παρ’ όλα αυτά, μόνο το 63% των γυναικών (15-65 ετών) βάφουν τα μαλλιά τους. Άρα καταλαβαίνετε ότι τα περιθώρια ανάπτυξης είναι τεράστια. Εννοείται ότι οι νέες τεχνολογίες, όπως το Oil Delivery System της ΙΝΟΑ, βοηθούν να ξεπεραστούν προβλήματα του παρελθόντος και να έχουμε θεαματικά καλύτερα αποτελέσματα σε χρώμα και κάλυψη, καθώς και απίστευτα καλύτερη προστασία του τριχωτού. Ουσιαστικά θεωρούμε ότι η βαφή μαλλιών ανάγεται σε μια πραγματική εμπειρία μέσα στο κομμωτήριο.   
 
adb: Τι σας διαφοροποιεί από τους ανταγωνιστές σας και ποιο είναι το δυνατό σας «χαρτί»;
Κ.Τ.: Αυτό που μας διαφοροποιεί όλα αυτά τα χρόνια είναι οι άριστες σχέσεις που έχουμε με τους επαγγελματίες κομμωτές, όπως και το υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης (τεχνικής, καλλιτεχνικής, επιχειρηματικής) που παρέχουμε στους συνεργαζόμενους κομμωτές. Είναι κάτι για το οποίο πραγματικά είμαστε περήφανοι και θεωρούμε ότι μετά από τόσα χρόνια τεχνογνωσίας και εμπειρίας δεν μπορεί να μας πλησιάσει κανένας.

adb: Η αγορά στην οποία δραστηριοποιείστε διακρίνεται για τις ιδιαίτερες απαιτήσεις της πώς σκοπεύετε να τις αντιμετωπίσετε εν καιρώ μέσω του marketing;
Κ.Τ.: Ακόμα και σε μια επαγγελματική αγορά όπως η δικιά μας, το Marketing διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο. Ένας στόχος είναι να επικοινωνήσουμε αποτελεσματικά με τον κομμωτή και να καλύψουμε όλες τις ανάγκες του σε όλα τα επίπεδα. Όμως, ο άλλος στόχος μας είναι να προσελκύσουμε όσο το δυνατόν περισσότερους καταναλωτές στα κομμωτήρια, όπου θα μπορέσουν να απολαύσουν τις άψογες υπηρεσίες των κομμωτών που θα έχουν προετοιμαστεί άριστα κι αυτό μέσω της συνεργασίας τους με τη L’Oréal. Τα κομμωτήρια θα αναπτύσσουν συνέχεια την γκάμα των παρεχόμενων υπηρεσιών τους, μετεξελισσόμενα σε «πολυχώρους ομορφιάς». Επίσης, το κομμάτι της λιανικής πώλησης θα σημειώσει ραγδαία ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια και θα δημιουργούνται με τη σειρά τους διαφορετικές προσεγγίσεις στον καταναλωτή.
 
adb: Ποιο είναι το επόμενο βήμα για τη L’Oréal;
Κ.Τ.: Το επόμενο βήμα είναι να συνεχίσουμε να κάνουμε αυτό που κάνουμε τόσο πετυχημένα τα προηγούμενα 100 χρόνια: να καινοτομούμε διαρκώς με νέες τεχνολογίες και να αναπτύσσουμε τον κλάδο παρέχοντας πολυδιάστατη εκπαίδευση και υπηρεσίες στον επαγγελματία κομμωτή.