To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Άδοξο τέλος για Publicis-Omnicom

Άδοξο τέλος για Publicis-Omnicom
Άδοξο τέλος για Publicis-Omnicom

Εννέα μήνες μετά την ανακοίνωση του deal για την ύψους 35 δις δολαρίων «συγχώνευση ίσων» Publicis Groupe και Omnicom Group ματαιώνουν την συμφωνία και τερματίζουν τις σχετικές διαπραγματεύσεις.

Οι δυο διεθνείς όμιλοι επικοινωνίας, στους οποίους ανήκουν κάποια από τα σημαντικότερα πολυεθνικά διαφημιστικά δίκτυα, δεν κατόρθωσαν να προχωρήσουν στην ευόδωση της συμφωνίας εξαιτίας «δυσκολιών στην ολοκλήρωση της συναλλαγής μέσα σε ένα λογικό χρονικό πλαίσιο» όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της Omnicom.

Οι δυο πλευρές έχουν αποδεσμεύσει αλλήλους από οποιαδήποτε υποχρέωση σχετικά με την ακυρωθείσα συγχώνευση και καμία ρήτρα δεν πρόκειται να καταβληθεί, αναφέρει η ανακοίνωση. Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με την αρχική συμφωνία εάν κάποιος από τους δυο Ομίλους είχε αποχωρήσει χωρίς αμοιβαία συμφωνία θα έπρεπε να καταβάλλει 500 εκατ. δολάρια στην άλλη πλευρά.  

Βέβαια, απώλειες υπάρχουν και για τους δυο Ομίλους καθώς η διαδικασία μέχρι σήμερα περιελάμβανε σημαντικά κόστη και δαπάνες. Είναι χαρακτηριστικό πως η  Omnicom παρουσιάζεται να έχει δαπανήσει περισσότερα από 48 εκατομμύρια δολάρια για φορολογικούς λόγους ακολουθώντας τις διαδικασίες για την συγχώνευση.

Η συμφωνία που παρουσιάστηκε στα τέλη Ιουλίου 2013 σαν «συγχώνευση ίσων» θα δημιουργούσε τον μεγαλύτερο όμιλο επικοινωνίας σε παγκόσμιο επίπεδο. Πιο συγκεκριμένα, η χρηματιστηριακή αξία της Omnicom υπολογιζόταν την δεδομένη στιγμή αυτή την στιγμή στα 16,8 δις δολάρια ενώ εκείνη της Publicis στα 15,7 δις δολάρια.

Με βάση τα παραπάνω, η συγχώνευση μεταξύ Publicis και Omnicom, λοιπόν, αναμενόταν να εκτοπίσει από την πρώτη θέση της παγκόσμιας αγοράς τον σημερινό leader: το WPP Group. Ο νέος όμιλος υπολογιζόταν  πως θα άξιζε περίπου 30 δις δολάρια και θα κατέγραφε ετήσιο τζίρο που θα κυμαίνεται περί τα 23 δις δολάρια.

Σύμφωνα με το Publicis Groupe, η μετοχική σύνθεση του νέου ομίλου θα ήτα ισότιμα (50%-50%) μοιρασμένη μεταξύ  Publicis και  Omnicom, ενώ το νέο σχήμα θα διατηρούσε τα κεντρικά γραφεία των «δημιουργών» του σε Παρίσι και Νέα Υόρκη. Ο Maurice Lévy, chairman and chief executive του Publicis Groupe και ο John Wren, CEO της Omnicom θα ήταν  οι δυο επικεφαλής έχοντας την θέση του co-CEO.


Τίποτα από όλα αυτά, όμως, δεν πρόκειται να συμβεί καθώς η απόφαση για την ακύρωση της συγχώνευσης έχει ομόφωνα εγκριθεί από τα Διοικητικά Συμβούλια και των δύο ομίλων