To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Ανάπτυξη διαφημιστικών εσόδων και το 2014

Ανάπτυξη διαφημιστικών εσόδων και το 2014
Ανάπτυξη διαφημιστικών εσόδων και το 2014

Αυτή η πρόβλεψη είναι κοντά στην προηγούμενη (το Δεκέμβριο του 2013 είχε προβλεφθεί ανάπτυξη +6,5%) και αποτελεί σημαντική επιτάχυνση σε σχέση με το 2013, όταν η ανάπτυξη ήταν 4,4%,  Συνεπώς, διεθνώς, η διαφημιστική αγορά είναι πλέον μισό τρις δολάρια.

Δύο είναι οι παράγοντες που τροφοδοτούν τις διαφημιστικές δαπάνες το 2014.  Πρώτον, το οικονομικό περιβάλλον σταδιακά βελτιώνεται.  Δεύτερον, τα γεγονότα που συμβαίνουν κυρίως τις ζυγές χρονιές δημιουργούν πρόσθετες δαπάνες marketing και διαφήμισης.  Τέτοια γεγονότα είναι οι Χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες, το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου και οι ενδιάμεσες εκλογές στις ΗΠΑ.

Μετά από χρόνια μείωσης της διαφημιστικής δαπάνη στη Δυτική Ευρώπη, υπάρχει πλέον σταθεροποίηση τους τελευταίους 12 μήνες, που συνάδει με τη σταθεροποίηση της οικονομίας.  Οι τιμές, που σε πολλές αγορές είχαν παρασυρθεί στα χαμηλότερα επίπεδα το πρώτο μισό του 2013, έχουν αρχίσει να ανακάμπτουν σε αρκετές χώρες.  Ειδική μνεία γίνεται στη μελέτη για την Ελληνική διαφημιστική αγορά και το γεγονός ότι η τηλεόραση ειδικά δείχνει σημάδια ανάκαμψης των τιμών.

Οι επενδύσεις στα ψηφιακά μέσα συνεχίζουν να αναπτύσσονται ταχύτατα, όμως ο ρυθμός θα επιβραδυνθεί ελαφρώς, καθότι πλέον έχουν ωριμάσει αρκετές αγορές.  Αυτό που διατηρεί το ρυθμό ανάπτυξης είναι τα Mobile media (δηλαδή σε smartphones ή tablets).  Το 2014, οι επενδύσεις τα mobile μέσα θα αυξηθούν κατά 10 δις δολάρια ($27 δις σύνολο), δηλαδή μια αύξηση της τάξεως του 61%, σε σχέση με το 9% της αύξησης των άλλων ψηφιακών μέσων.  Το mobile καταλαμβάνει ήδη το 19% των επενδύσεων σε ψηφιακά μέσα, ενώ με τη σειρά τους, τα ψηφιακά μέσα αποτελούν το 27% της συνολικής δαπάνης.  Τέλος, το programmatic buying θα φτάσει φέτος τα 18,4 δις δολάρια, εκ των οποίων, πάνω από τα μισά ($9,8 δις) θα είναι στις ΗΠΑ.

Ο Vincent Letang, εκτελεστικός αντιπρόεδρος και Διευθυντής των Διεθνών Μελετών Προβλέψεων στη MAGNA GLOBAL είπε: «Η παγκόσμια διαφημιστική οικονομία επιστρέφει σε δυναμική ανάπτυξη, με τις δαπάνες σε ψηφιακά μέσα να αναπτύσσονται με ταχείς ρυθμούς και την τηλεόραση να επωφελείται από τα μεγάλα γεγονότα.  Οι μόνοι που χάνουν σε αυτή την εικόνα είναι οι άλλες κατηγορίες παραδοσιακών μέσων που χάνουν μερίδια με αυξανόμενους ρυθμούς».

Ο Κώστας Ρόκος, Managing Director & CFO της IPG Mediabrands στην Ελλάδα είπε: «Είναι πολύ καλό σημάδι ότι η Ευρωπαϊκή διαφημιστική αγορά έχει επιστρέψει σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης.  Στην Ελλάδα, βλέπουν  την αγορά να σταθεροποιείται μετά από χρόνια πτώσης.  Η IPG Mediabrands με την Magna Global παρακολουθεί τις διαφημιστικές αγορές σε όλο τον κόσμο με στόχο να μελετά τα δεδομένα και να  δίνει τεκμηριωμένες συμβουλές για διαφημιστικές επενδύσεις στους πελάτες μας».

TAGS: advertising