To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Άνω των €24,3 δις η αγορά online διαφήμισης

Άνω των €24,3 δις η αγορά online διαφήμισης
Άνω των €24,3 δις η αγορά online διαφήμισης

Η έρευνα αποκάλυψε ότι η online διαφήμιση είχε την καλύτερη επίδοση στην αγορά της διαφήμισης με συνολική αύξηση 11,5% το 2012. Η Ευρώπη συνεχίζει την έντονη ανάπτυξή της, τόσο σε αγορές early adopter όσο και στις αναδυόμενες. Η ποικιλομορφία της online διαφήμισης συνέβαλλε σημαντικά στην εξέλιξη της ευρωπαϊκής ανάπτυξης, παρά τη συνεχιζόμενη μακροοικονομική αστάθεια.

Ο Κίμων Ζορμπάς, CEO του IAB Europe, δήλωσε ότι η πορεία ήταν θετική. «Με αύξηση 15,3% το 2011 και συνεχιζόμενη ισχυρή αύξηση 11,5% το 2012, ο κλάδος μας διαφοροποιείται από το ευρύτερα αρνητικό κλίμα στην Ευρώπη. Η display διαφήμιση συνέχισε την αναγέννησή της, με γνώμονα τόσο την αναγνώριση του display ως μέσο branding, όσο και την έκρηξη της οικονομίας των Big Data».

Η συνεχιζόμενη ισχυρή μετακίνηση της διαφημιστικής δαπάνης στο online, που ακολούθησε τις τάσεις χρήσης των media, υποστήριξε τη συνολική ισχυρή ανάπτυξη. Η ζήτηση για online video διαφήμιση δρα όλο και περισσότερο ως σημαντικός πόλος έλξης για τους διαφημιζόμενους και αυξήθηκε κατά 50,6% το 2012, σε περίπου € 661,9εκ. Αυτή είναι η πρώτη φορά στην Ευρώπη που η online video διαφήμιση κατακτά διψήφιο μερίδιο της αγοράς του display, φτάνοντας στο 12,9%.

Η mobile διαφήμιση συνέχισε επίσης την ανοδική της πορεία, με αύξηση 78,3% φτάνοντας περίπου τα € 392εκ. σε συνολική αξία. Η mobile διαφήμιση αντιπροσωπεύει σήμερα το 5% του συνόλου της online display δαπάνης στην Ευρώπη.

Η έρευνα AdEx Benchmark τέμνει την αγορά online διαφήμισης σε 3 βασικά κομμάτια: το Display, το Search και τα Classifieds. Οι μεταβολές στον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες χρησιμοποιούν διάφορες συσκευές, αλλά και οι αλλαγές των καταναλωτικών συνηθειών υποστήριξαν την ανάπτυξη αυτών των μορφών διαφήμισης.

Το 2012, η αγορά της display διαφήμισης αναπτύχθηκε κατά 9,1%, με συνολική αξία €7,8δις. Η ανάπτυξη προήλθε κυρίως από το mobile και το video. Οι πιο αξιόπιστες μετρήσεις επισκεψιμότητας, η βελτίωση των campaign metrics, η βελτιωμένη αυτοματοποίηση και η απλούστευση της αγοραπωλησίας online διαφημιστικού χώρου που αναπτύχθηκε από την αγορά, ενίσχυσε την εμπιστοσύνη των marketers στα online μέσα διαφήμισης.

Το Search παρουσίασε τη μεγαλύτερη αύξηση της τάξης του 15,5%, με αξία €11,9δις. Τα πολύ θετικά αποτελέσματα από τη Ρωσία, όπου το search αυξήθηκε κατά 44,9%, αποτέλεσαν σημαντικό παράγοντα για την άνοδο. Ωστόσο, ακόμη και μερικές από τις μεγαλύτερες και πιο ώριμες αγορές στην Ευρώπη, όπως η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο εξακολούθησαν να αναπτύσσονται, καθώς αυξήθηκε ο όγκος των search ads. Σημαντικό παράγοντα σε αυτήν την αύξηση αποτέλεσε και η αύξηση της διαφημιστικής δαπάνης των μικρών διαφημιζόμενων, καθώς και οι αναζητήσεις μέσω mobile και tablets.

Το 2012 η αξία των Classifieds and Directories ανήλθε σε €4,5δισ. και ενισχύθηκε από την ισχυρή ανακατανομή των εξόδων από τα έντυπα μέσα στα online. Η συνεχής εδραίωση του τομέα ενίσχυσε τα sites αγγελιών, καθιστώντας τα πιο ελκυστικά για τους διαφημιζόμενους.

Ο Daniel Knapp, Director Advertising Research στην IHS Electronics and Media, στρατηγικού συνεργάτη του IAB Europe στην έρευνα AdEx Benchmark, δήλωσε: «Παρόλο που η μακροοικονομική κατάσταση στην Ευρώπη προμήνυε μια δύσκολη χρονιά για τον κλάδο των media το 2012, η online διαφήμιση αναπτύχθηκε με θετικό πρόσημο. Η μελέτη δείχνει ότι η ανάπτυξη δεν προήλθε μόνο από αναπτυσσόμενες αγορές. Ο διψήφιος αριθμός αύξησης των ώριμων αγορών, όπως η Σκανδιναβία και το Ηνωμένο Βασίλειο, δείχνει ότι τόσο οι επενδύσεις στην τεχνολογία, η βελτίωση των μετρήσεων, όσο και οι νέες στρατηγικές για ολοένα και μεγαλύτερο monetization του mobile χρήστη, επιτρέπει την περαιτέρω βιώσιμη ανάπτυξη της online διαφήμισης».

Η λίστα των top 10 χωρών παρέμεινε σχεδόν η ίδια, με μόνη εξαίρεση τη Ρωσία που μετακινήθηκε από την 5η στην 4η θέση, αντικαθιστώντας την Ιταλία.

Η υψηλότερη ανάπτυξη σημειώθηκε από τη Ρωσία, κατά 34%, και ακολούθησε η Τουρκία με αύξηση 30,4%.

Κατατάταξη top 10 χωρών:

1.  Ηνωμένο Βασίλειο: € 6,6 δις.
2.  Γερμανία: € 4,6 δις.
3.  Γαλλία: € 2,8 δις.
4.  Ρωσία: € 1,5 δις.
5.  Ιταλία: € 1,4 δις.
6.  Ολλανδία: € 1,2 δις.
7.  Ισπανία: € 0,9 δις
8.  Σουηδία: € 0,8 δις.
9.  Νορβηγία: € 0,6 δις
10. Δανία: € 0,6 δις