To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Απάντηση McCann για την Περιφέρεια Αττικής

Απάντηση McCann για την Περιφέρεια Αττικής
Απάντηση McCann για την Περιφέρεια Αττικής

Η ανακοίνωση που έξεδωσε η  διαφημιστική εταιρεία και δημοσιεύεται σήμερα (σαν  ΞΕΝΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ) στην εφημερίδα Τα Νέα απαντά σε δημοσίευμα το οποίο φέρει τον τίτλο \"Π. ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΚΑΝΔΑΛΟ 8,5 ΕΚΑΤ. € ΓΙΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ\", και είναι η ακόλουθη:

Με έκπληξη είδαμε δημοσίευμα στο διαδίκτυο να βάλει εναντίον του προγράμματος τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Αττικής, με προβοκατόρικο τρόπο, χαρακτηρίζοντας την επένδυση στην οποία προβαίνει η Περιφέρεια ως ένα «μεγάλο σκάνδαλο». Σε μια εποχή που ο τουρισμός μας χρειάζεται επειγόντως στήριξη, το τελευταίο που χρειάζεται η χώρα είναι τέτοιου είδους ενέργειες. Ίσως η έλλειψη στοιχειώδους τεχνικής γνώσης δεν επιτρέπει στον συντάκτη του άρθρου, να αξιολογήσει επαρκώς το πρόγραμμα διαφημιστικής προβολής της Περιφέρειας. Σε απάντηση του δημοσιεύματος, παραθέτουμε τα παρακάτω στοιχεία:

1)    Το πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής της Περιφέρειας Αττικής ανέρχεται στο ποσόν των 6.942.000 ευρώ προ ΦΠΑ, για την τριετία 2012-2013-2014-2015, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Ένα κονδύλι εξαιρετικά περιορισμένο αν αναλογιστεί κανείς πως μόνο τον Μάιο του 2012, η Ρουμανία ξόδεψε 1,3 εκ. ευρώ για την προβολή της και η Κροατία σχεδόν 1 ε. ευρώ με πληθυσμό εφάμιλλο της Περιφέρειας Αττικής (4,4 εκατομμύρια κατοίκους).

2)    Όσον αφορά στο σχολιασμό ότι ο σχεδιασμός και η κατασκευή του site κοστίζουν 1,3 εκατομμύρια ευρώ (!), είναι απολύτως αναληθής. Είναι σαφές πως γίνεται αποσπασματική παράθεση των στοιχείων αφού το παραπάνω κόστος περιλαμβάνει κατά μεγάλο μέρος τη διαφημιστική προβολή του site στις μηχανές αναζήτησης της Google. Σημειωτέον πως η Αίγυπτος, μόνο για την προβολή του site της στη Google, ξοδεύει 10 εκ. ευρώ ετησίως!

3)    Η προσπάθεια δημιουργίας εντυπώσεων με την παράθεση ενός τιμοκαταλόγου, βάσει του οποίου όπως ισχυρίζεται ο συντάκτης του δημοσιεύματος, η φιλοξενία ενός διαδικτυακού τόπου κοστίζει 78 ευρώ το μήνα έναντι 2.100 ευρώ που έχουν προϋπολογιστεί από την Περιφέρεια, είναι παραπλανητική. Το κόστος φιλοξενίας αυτό, ίσως επαρκεί για τη φιλοξενία μιας σελίδας μιας μικρής προσωπικής εταιρείας, αλλά όχι μιας σελίδας προβολής της Περιφέρειας Αττικής (και έμμεσα της χώρας μας), η οποία περιλαμβάνει πολλαπλά πεδία ενημέρωσης, είναι ικανή να υποδεχθεί εκατομμύρια επισκέπτες κάθε μήνα, από όλες τις χώρες του κόσμου, σε 5 διαφορετικές γλώσσες και συνεχή ανανέωση περιεχομένου της, 24 ώρες το 24ωρο, επί 365 μέρες ετησίως.

4)    Η ανάθεση του προγράμματος Τουριστικής Προβολής της Περιφέρειας Αττικής έγινε μετά από διεθνή διαγωνισμό, στον οποίο επικράτησε η McCann Erickson, η οποία κατέθεσε την πλέον συμφέρουσα τεχνική και οικονομική προσφορά. Ο διαγωνισμός διενεργήθηκε από την Κρατική Περιφέρεια Αττικής την 23-6-2010 και χρηματοδοτείται από κονδύλια του ΕΣΠΑ, τα οποία δεν μπορούν να κατευθυνθούν σε άλλες δράσεις. Τα ποσά και οι ενέργειες που κατατίθενται είναι σύμφωνες με τις τεχνικές προδιαγραφές και τον προϋπολογισμό που όριζε η προκήρυξη.

Ο τουρισμός αποτελεί τη σημαντικότερη και αμεσότερη ελπίδα ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας. Η ενδυνάμωση της εικόνας της Περιφέρειας Αττικής, ως τουριστικού προορισμού και η στοχευμένη προβολή του στο εξωτερικό, αποτελεί μονόδρομο για την αντιστροφή του αρνητικού κλίματος που έχει δημιουργηθεί. Το πρόγραμμα αυτό αξιοποιεί με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο το διαθέσιμο κονδύλι, ώστε να καταστήσει την Περιφέρεια Αττικής ως έναν από τους ελκυστικότερους τουριστικούς προορισμούς στην Ευρώπη.