To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Εισφορά 2% στις διαφημίσεις στο Internet

Εισφορά 2% στις διαφημίσεις στο Internet
Σε μια μη αναμενόμενη εξέλιξη για την αγορά της επικοινωνίας, η κυβέρνηση, εκτός από την επιβολή φόρου ύψους 2% στον τζίρο των επιχειρήσεων media υπέρ του ΕΔΟΕΑΠ, νομοθέτησε και εισφορά ύψους 2% επί των αμοιβών των υπηρεσιών διαφήμισης ή προβολής ή γενικά προώθησης προϊόντων στο Internet.

Η συγκεκριμένη ρύθμιση εντάχθηκε στις… «άλλες διατάξεις» του Nόμου υπ’ αριθμ. 4498 «Εναρμόνιση του ελληνικού δικαίου με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2003/88/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 4ης Νοεμβρίου 2003 "σχετικά με ορισμένα στοιχεία της οργάνωσης του χρόνου εργασίας" ως προς την οργάνωση του χρόνου εργασίας των ιατρών και οδοντιάτρων του Ε.Σ.Υ. - Ρυθμίσεις θεμάτων ιατρών Ε.Σ.Υ. και άλλες διατάξεις».

Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στο ΦΕΚ Τεύχος A 172/ 16.11.2017, (Άρθρο 24, παρ. στ’), προβλέπεται «Ειδική εισφορά ποσοστού 2% επί των αμοιβών των υπηρεσιών διαφήμισης ή προβολής ή εν γένει προώθησης πωλήσεων προϊόντων ή διάθεσης υπηρεσιών που τελούνται αποκλειστικά ή κατά κύριο λόγο μέσω διαδικτύου (Ιnternet), εφόσον ο λήπτης των εν λόγω υπηρεσιών έχει κατοικία ή έδρα στην Ελλάδα και ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας ή έδρας του παρόχου των υπηρεσιών και η οποία δεν βαρύνει τα πρόσωπα που καταβάλλουν αυτή, κατά την ως άνω περίπτωση β΄».

Όσον αφορά το πότε θα καταβάλλεται η εισφορά αυτή, σημειώνεται πως «η ειδική εισφορά της περίπτωσης στ΄ της παραγράφου 1 παρακρατείται από τον λήπτη των υπηρεσιών κατά τη μερική ή ολική καταβολή της οικείας αμοιβής και αποδίδεται στον ΕΔΟΕΑΠ το αργότερο μέχρι το τέλος του μήνα που έπεται της ημερομηνίας εκδόσεως του οικείου παραστατικού. Με απόφαση του Δ.Σ. του ΕΔΟΕΑΠ ρυθμίζεται κάθε σχετικό θέμα».

Σημειώνεται ότι ακόμα δεν είναι σαφής ο τρόπος είσπραξης του 2% και μάλλον, όπως φαίνεται, στόχος είναι σε κάποιο βαθμό να φορολογηθούν τα έσοδα από τις διαδικτυακές πλατφόρμες που έχουν την έδρα τους στο εξωτερικό μέσω της φορολόγησης της συναλλαγής στο επίπεδο των διαφημιστικών εταιρειών και διαφημιζομένων, που λαμβάνουν τις υπηρεσίες διαφήμισης ή προβολής από τις εν λόγω πλατφόρμες.