To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Επόμενη στάση: Διαφήμιση στο τρένο

Επόμενη στάση: Διαφήμιση στο τρένο
Επόμενη στάση: Διαφήμιση στο τρένο

Γράφει η ΣΟΝΙΑ ΧΑΪΜΑΝΤΑ

Πρόθεση του ΗΣΑΠ είναι να παράσχει το δικαίωμα χρήσης θέσεων επί των αποβαθρών, πεζογεφυρών και λοιπών χώρων των Σταθμών του δικτύου του, καθώς και επί των επιφανειών των συρμών του, με σκοπό την εμπορική εκμετάλλευση διαφημιστικού συστήματος, έναντι φυσικά οικονομικού ανταλλάγματος (μισθώματος). Το οποίο ακόμη δεν έχει γίνει γνωστό. Αλλωστε, σημασία δεν έχει τόσο το οικονομικό αντάλλαγμα μιας τέτοιας κίνησης, αλλά η κίνηση αυτή καθεαυτή και φυσικά το αιτιολογικό της.

Η κρίση γέμισε τα τρένα

Ο λόγος, λοιπόν, για τον οποίο ο ΗΣΑΠ προβαίνει σε μια τέτοια κίνηση είναι αποτέλεσμα έρευνας, σύμφωνα με την οποία η διαφήμιση επί των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς είναι εξαιρετικά αποδοτική. Και αυτό χονδρικά για δύο επιμέρους λόγους: Α) Η οικονομική ύφεση και γενικά η κρίση που διέρχεται η χώρα και ιδιαίτερα η αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα μετακίνησης, αλλά και το κόστος του πάρκινγκ και των παρελκομένων της ιδιωτικής οδήγησης, έχει οδηγήσει -αναγκαστικά- τους ιδιοκτήτες Ι.Χ. αυτοκινήτων προς τα Μέσα Μαζικής Μεταφορά. Στην ουσία οι εταιρείες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς θα επικαλεστούν το επιχείρημα του πολλαπλασιασμού των ματιών στα οποία εκτίθενται καθημερινά οι διαφημίσεις όσων επενδύουν στα κινούμενα μέσα. Β) Η απαγόρευση, αλλά και η επιχείρηση και καμπάνια αποξήλωσης των θέσεων outdoor σε μεγάλες οδικές αρτηρίες και λεωφόρους έχουν μειώσει τις δυνατότητες της υπαίθριας διαφήμισης, ενώ έχουν εκτοξεύσει στα ύψη τα τιμολόγια των υπαρχουσών -νόμιμων πλην περιορισμένων- θέσεων.
Ως εκ τούτου, η ανάγκη για υπαίθρια διαφήμιση αναδεικνύει σε ελκυστικά διαφημιστικά
«οχήματα» στην κυριολεξία… τις διαφημιστικές θέσεις, τον περιβάλλοντα χώρο και τις επιφάνειες των συρμών ή των λεωφορείων που ανήκουν στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Φέρτε προτάσεις

Τα διοικητικά στελέχη της ΗΣΑΠ ΑΕ, πάντως, προέβησαν σε μια πρωτόγνωρη πρακτική: Πριν από τη σύνταξη των προδιαγραφών και όρων προκήρυξης και δημοσίευσης ανοιχτού διαγωνισμού, ζητούν από τις διαφημιστικές εταιρείες την υποβολή γραπτών προτάσεων «βάσει της σωρευμένης εμπειρίας τους και των εξειδικευμένων γνώσεών τους».
Στο πλαίσιο αυτής της πολιτικής προσκαλούν κάθε εταιρεία που ενδιαφέρεται να συμμετάσχει στη διαβούλευση, να υποβάλει σε πρώτη φάση γραπτώς ολοκληρωμένες κύριες ή και εναλλακτικές προτάσεις επί του συνόλου του αντικειμένου, μέχρι τη 2 Νοεμβρίου 2010, ημέρα Τρίτη και ώρα 1 μ.μ. το αργότερο.
Η ΗΣΑΠ ΑΕ, σε δεύτερη φάση θα προγραμματίσει από κοινού συναντήσεις με τις διαφημιστικές εταιρείες που θα έχουν υποβάλει σχετικές προτάσεις, προκειμένου να γίνουν και προφορικά οι παρουσιάσεις των προτάσεών τους, και να ανταλλαγούν χρήσιμες απόψεις, μεταξύ εκπροσώπων των εταιρειών και της ΗΣΑΠ ΑΕ.

Κάτι σαν SKODA-Ξάνθη;

Μια πολύ σημαντική καινοτομία που ευελπιστεί να εφαρμόσει τόσο η ΗΣΑΠ ΑΕ, όσο και τα λεωφορεία, αλλά και το μετρό και το τραμ (Τραμ ΑΕ, ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ, Αττικό Μετρό) είναι η αξιοποίηση των ψηφιακών Μέσων. Δεν θα είναι διόλου απίθανο να γίνουν εφαρμογές με τη συνδυαστική χρήση του Internet, αλλά και άλλων μέσων.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η δυνατότητα χρήσης διαφημιστικών μηνυμάτων στις αναγγελίες των «επόμενων σταθμών», η ψηφιακή αναγγελία τεχνικών χαρακτηριστικών προϊόντων και υπηρεσιών μέσα από τις ειδικές οθόνες, η χορηγία σε επωνυμίες στάσεων ή του ταμπλό του χάρτη διαδρομών. Δεν είναι διόλου απίθανο, λοιπόν, να δούμε μπροστά από τις στάσεις, το όνομα μιας εταιρείας κινητής τηλεφωνίας ή ενός αυτοκινήτου. Κοντός ψαλμός.

Βρείτε δημοσιευμένο το άρθρο στο adbusiness - Τεύχος 708 (18/10/2010)

TAGS: advertising