To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Έρχεται ο φόρος τηλεοπτικής διαφήμισης

Έρχεται ο φόρος τηλεοπτικής διαφήμισης
Έρχεται ο  φόρος τηλεοπτικής διαφήμισης

Η κατάργηση της αναστολής των φόρων τηλεοπτικής διαφήμισης αναφέρεται ρητά στο νομοσχέδιο που  που κατατέθηκε στην Βουλή για να ψηφιστεί και να συμβάλλει στην έναρξη των διαπραγματεύσεων για νέο τριετές πρόγραμμα για την Ελλάδα

Όπως χαρακτηριστικά σημειώνεται στην αιτιολογική έκθεση «Στο Κεφάλαιο Β περιλαμβάνονται θέματα αρμοδιότητας του υπουργείου Οικονομικών, άρθρο 2, ρυθμίζονται θέματα συντελεστών ΦΠΑ, σε αγαθά και υπηρεσίες με τροποποίηση του Παραρτήματος III, τροποποίηση του συντελεστή του φόρου εισοδήματος και του ποσοστού προκαταβολής, ενίσχυση των ποινικών διατάξεων για τα εγκλήματα της φοροδιαφυγής, διεύρυνση του φόρου πολυτελείας και κατάργηση της αναστολής των φόρων τηλεοπτικής διαφήμισης, αύξηση του φόρου αλληλεγγύης και επιβολή έκτακτης εισφοράς σε εισοδήματα άνω των 500.000 ευρώ»

 

Το πρόβλημα

Βέβαια αν και στην αιτιολογική έκθεση γίνεται ξεκάθαρα λόγος για κατάργηση της αναστολής των φόρων τηλεοπτικής διαφήμισης στο νομοσχέδιο η σχετική αναφορά είναι η εξής:

\"6. Η διάταξη της παρ. 2 του άρθ. 12 του ν. 2328/1995, όπως τροποποιήθηκε με την διάταξη του άρθρ. 58 του ν. 4331/2015, καταργείται\".


Στο άρθρο 58 του 4331/2015 σημειώνεται πως η παρ. 2 του άρθρου 12 του ν. 2328/1995 (Α\'159), όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο πέμπτο του ν. 4279/210 τροποποιείται ως εξής:


«2. Από 2.1.2016 η τιμολόγηση για τις πράξεις της παραγράφου 1 διενεργείται αποκλειστικά με τιμολόγιο που εκδίδει το Μέσο που καταχωρεί ή αναμεταδίδει τη διαφήμιση ή τη χορηγία προς τον διαφημιζόμενο. Εξαίρεση από τον παραπάνω κανόνα επιτρέπεται αποκλειστικά στις περιπτώσεις που οι διαφημιστικές και επικοινωνιακές ενέργειες διενεργούνται στο πλαίσιο σύμβασης διαφημιστικής και επικοινωνιακής προβολής που:
α. είτε έχει συναφθεί το αργότερο μέχρι τις 31.12.2015, υπό την πρόσθετη προϋπόθεση ότι: (i) η σχετική σύμβαση έχει κοινοποιηθεί εγκαίρως στην οικεία φορολογική αρχή, όπως ορίζεται από τις οικείες διατάξεις και (ii) σε κάθε περίπτωση, η διάρκεια ισχύος της λήγει το αργότερο μέχρι τις 30.3.2016,
β. είτε έχει συναφθεί από το Δημόσιο ή φορέα του ευρύτερου δημόσιου τομέα σε συνέχεια διαγωνιστικής διαδικασίας της οποίας η Διακήρυξη έχει δημοσιευθεί μέχρι τις 31.12.2015.
Αν για την εξόφληση του Μέσου μεσολαβεί με οποιονδήποτε τρόπο διαφημιστής, αυτός ενεργεί ως εκπρόσωπος του διαφημιζόμενου, προς τον οποίο εκδίδονται και όλα τα νόμιμα παραστατικά. Παρατάσεις συμβάσεων που εμπίπτουν στο στοιχείο α\' παραπάνω απαγορεύονται, ενώ παρατάσεις συμβάσεων που εμπίπτουν στο στοιχείο β\' επιτρέπονται υπό τους όρους της νομοθεσίας για τη διαφημιστική προβολή του Δημοσίου και των φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα.»

 

Αν καταργείται αυτή η διάταξη τότε καταργείται η αναστολή του Ν.4279/2014. Κάτι τέτοιο, όμως, δεν δείχνει να έχει λογική καθώς δεν πρόκειται για μέτρο, που θα οδηγήσει σε άμεση είσπραξη φόρων.

Η διάσταση μεταξύ αιτολογικής έκθεσης και νομοσχεδίου είναι εμφανής και το θέμα δεν είναι ξεκάθαρο ακόμη

 

 

Διαβάστε αναλυτικά τι περιλαμβάνει το νομοσχέδιο στο BusinessNews.gr