To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Έρχονται 5 γενναίοι, νέοι διαφημιζόμενοι

Έρχονται 5 γενναίοι, νέοι διαφημιζόμενοι
Έρχονται 5 γενναίοι, νέοι διαφημιζόμενοι

Γράφει η ΣΟΝΙΑ ΧΑΪΜΑΝΤΑ

Ήδη τα 14, μικρότερα ή μεγαλύτερα, εμπορικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης (και ένα στη Λάρισα) δαπανούν για την προβολή και τη δημόσια εικόνα τους, μέχρι στιγμής, το 10μηνο του 2010, περισσότερα από 2,71 εκατ. ευρώ. Το κονδύλι αυτό, ωστόσο, εμφανίζεται μειωμένο αισθητά (σχεδόν στο μισό) έναντι του αντίστοιχου περσινού διαστήματος (5,1 εκατ. ευρώ). Αντίστοιχη πτώση, όμως, σημειώνουν και οι επιμέρους διαφημιστικές δαπάνες των καταστημάτων, που πραγματοποιούν κατά μόνας προβολή των brands τους.

Νέες αφίξεις

Στο κονδύλι που δαπανάται ήδη για την επικοινωνία των μεγάλων εμπορικών κέντρων και των malls αναμένεται να προστεθεί ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό, ενώ σύμφωνα με υψηλόβαθμο στέλεχος διαφημιστικού ομίλου, που χειρίζεται σχετικό λογαριασμό, «μπορεί και να διπλασιαστεί η δαπάνη επικοινωνίας, επειδή ακριβώς τα νέα κέντρα δεν έχουν "φωνή" και μερίδιο στην πίτα και χρειάζονται δυνατό λανσάρισμα». Ποια είναι, όμως, αυτά τα εμπορικά κέντρα που μπαίνουν δυναμικά στην αγορά εν τω μέσω μιας πρωτόγνωρης κρίσης, κατά την οποία πέφτει τόσο ο τζίρος όσο και τα κέρδη και η διαφημιστική δαπάνη;

Καλά Χριστούγεννα σε 3 νέα κέντρα

Σύντομα ανοίγουν τις πύλες τους: Το Capitol Αthenian του ομίλου Χαραγκιώνη, στη συμβολή
των οδών 3ης Σεπτεμβρίου και Ιουλιανού, που θα κάνει εγκαίνια για το κοινό στις 29 Νοεμβρίου (ημέρα Δευτέρα), το Αthens Μetro Μall της εταιρείας Τalima Venture, στον Αγιο Δημήτριο, που θα ανοίξει τις πόρτες του την Τρίτη 30 Νοεμβρίου, και το Ψυχικό Ηigh Street της εταιρείας CΒ Richard ΕllisΑtria, απέναντι από το Φάρο Ψυχικού.

Και νέα σχέδια μέχρι το Πάσχα

Το Μάρτιο του 2011 θα κάνουν το ντεμπούτο τους άλλα δύο εμπορικά κέντρα στην Αθήνα, ενώ ante portas βρίσκονται και δύο αντίστοιχα εγχειρήματα: στη Λάρισα και τα Ιωάννινα.

Μειωμένη διαφήμιση και αιτήματα των εμπόρων

Εν τω μεταξύ, εντείνουν τις διαφημιστικές τους προσπάθειες τα υπάρχοντα εμπορικά κέντρα: Το The Mall Athens έχει δαπανήσει μέχρι στιγμής, το 2010, περί το 1,084 εκατ. ευρώ (έναντι 1,2 εκατ. ευρώ το περσινό 10μηνο), ενώ πέρυσι είχε ξοδέψει για την προβολή του συνολικά 1,57 εκατ. ευρώ. Το γειτονικό Avenue έχει διαθέσει μέχρι στιγμής, το 2010, περί τις 277.000 ευρώ (έναντι 536.000 πέρυσι από Ιανουάριο έως Οκτώβριο), ενώ την περσινή χρονιά είχε δαπανήσει συνολικά 81.742 ευρώ. Δεύτερο σε διαφημιστική δαπάνη κόβει το νήμα το Golden Hall με 512.000 ευρώ φέτος, μέχρι στιγμής (έναντι 1,56 εκατ. ευρώ το 10μηνο 2009), ενώ η διαχειρίστρια εταιρεία του ομίλου Λάτση (Lamda Development) δαπάνησε την περσινή χρονιά συνολικά 2,3 εκατ. ευρώ.
Η Passal Development δαπάνησε πέρυσι 1,3 εκατ. ευρώ και άλλα 540.000 ευρώ φέτος το 10μηνο για την προβολή του The Athens Heart επί της Πειραιώς, ενώ η Πυλαία ΑΕ, επίσης του ομίλου Lamda Development, δαπανά 68.000 ευρώ για να διαφημίζει το Mediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη.

Τα συν και τα πλην

Σε κάθε περίπτωση, αυτό που διακρίνουν πλέον όλοι οι επιχειρηματίες και έμποροι είναι ότι έχουν περισσότερες πιθανότητες να επιβιώσουν και να σταθούν στα πόδια τους αν ενταχθούν υπό τη στέγη ενός εμπορικού κέντρου, παρά αν παραμείνουν σε κάποιον, έστω και εξαιρετικά πολυσύχναστο, δρόμο, ακόμη κι αν αυτός είναι η οδός Ερμού ή το Κολωνάκι. Και τούτο αφενός επειδή η μόδα δεν γυρίζει πίσω και αφετέρου επειδή στα εμπορικά κέντρα τα ενοίκια είναι κατά πολύ χαμηλότερα (προβλέπεται φυσικά και ποσοστό επί του τζίρου), υπάρχει μεγαλύτερη ασφάλεια, η επισκεψιμότητα είναι σημαντικά καλύτερη απ’ ό,τι στις άλλες αγορές, ενώ και οι τζίροι, όπως δείχνουν και τα οικονομικά αποτελέσματα, είναι καλύτεροι.




Στόχος οι νέοι και οι γονείς με παιδιά

Οι 5 καινούργιες αφίξεις, οι ναοί της κατανάλωσης και διασκέδασης που προστίθενται στην Αττική, αφορούν σε επενδύσεις αξίας 300 εκατ. ευρώ και προσανατολίζονται σε ένα concept που υποστηρίζει την έλευση γονέων με παιδιά, που θα παίξουν καλά φυλαγμένα σε ειδικά διαμορφωμένους παιδότοπους.

Το Athenian Capitol… down town

Στις 29 Νοεμβρίου, θα κάνει εγκαίνια το εμπορικό κέντρο του ομίλου Χαραγκιώνη με την επωνυμία Athenian Capitol, το οποίο βρίσκεται στην οδό 3ης Σεπτεμβρίου και Ιουλιανού, στο κέντρο της Αθήνας. Το mall, συνολικής επιφάνειας 30.500 τ.μ., με εκμισθώμενους χώρους 13.000 τ.μ. και πάρκινγκ 800 θέσεων, θα περιλαμβάνει επίσης: σούπερ μάρκετ Carrefour, καταστήματα Sprider, Prestige Cafe, Κρέπες Κηφισιάς, Hellenic Motor Museum Store, Imaginarium, Ferrari Store, Διεθνής Αθλητική ΑΕ (Admiral, Robe di Kappa).
Παράλληλα, θα λειτουργήσει και μια κινηματογραφική αίθουσα 3D, σε ένα αμφιθέατρο ειδικό για εκδηλώσεις και συνέδρια. Στόχος του ομίλου Χαραγκιώνη είναι η επισκεψιμότητα να φτάσει τα 3,6 εκατ. το χρόνο. Οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για 500.000 επισκέπτες ετησίως, με έσοδα από τα εισιτήρια της τάξης των 3,5 εκατ. ευρώ. Το συνολικό ύψος της επένδυσης άγγιξε τα 45 εκατ. ευρώ.

Athens Metro Mall, ο ναός του Νότου

Μία ημέρα αργότερα, στις 30 Νοεμβρίου, θα κάνει το ντεμπούτο του το Athens Metro Mall, το εμπορικό κέντρο της οικογένειας Κωνσταντίνου, το οποίο αναπτύχθηκε από την εταιρεία Talima Ventures Inc. Το εμπορικό κέντρο βρίσκεται ακριβώς πάνω στο σταθμό του μετρό στον Αγιο Δημήτριο και πρόκειται στην ουσία για το πρώτο mall των νοτίων προαστίων. Η επένδυση, συνολικού ύψους 75 εκατ. ευρώ, πραγματοποιήθηκε με ιδία κεφάλαια από την οικογένεια Κωνσταντίνου, η οποία έχει επιχειρηματικές δραστηριότητες κυρίως στη Βενεζουέλα, αλλά και σε χώρες της αμερικανικής ηπείρου. Θα έχει συνολική επιφάνειά 21.500 τ.μ., στα οποία θα φιλοξενηθούν 85 καταστήματα, 18 χώροι εστίασης και πέντε αίθουσες της Village, ενώ έχουν δημιουργηθεί 1.000 νέες θέσεις εργασίας. Το εμπορικό θα διαθέτει υπόγειο πάρκινγκ 1.200 θέσεων και εκτείνεται σε 5 ορόφους. Μεταξύ των καταστημάτων που θα έχουν παρουσία στο κέντρο είναι: ΑΒ Βασιλόπουλος, Oktopus, Διάφανο, Imaginarium, Vodafone, Wind, Γερμανός, Benetton, Zara, H&M, Goody’s, Pizza Fun, Everest, La Pasteria, Flocafe, Friday’s, καθώς κι ένας μεγάλος παιδότοπος Volta.
Tο εμπορικό ξεχωρίζει για τον αρχιτεκτονικό του σχεδιασμό, ενώ εντάχθηκαν και βιοκλιματικά στοιχεία ώστε να εξοικονομείται ενέργεια έως και 30%.

Kifissos Mall από τη ΒΙΟΧΑΛΚΟ

Πριν από το Πάσχα του 2011 θα είναι πλήρως έτοιμο το εμπορικό κέντρου που αναπτύσσει η Βιοχάλκο του ομίλου Στασινόπουλου. Το Kifissos Mall, επί της Λ. Κηφισού, αναπτύσσεται εκεί που ήδη λειτουργεί πολυκατάστημα ΙΚΕΑ. Με την ολοκλήρωσή του θα έχει συνολική επιφάνεια άνω των 59.000 τ.μ., με το εμβαδόν του νέο εμπορικού να είναι γύρω στα 20.000 τ.μ. Carrefour, H&M, Nike, Sprider είναι μεταξύ των 75 καταστημάτων που θα ανοίξουν. Η συνολική επένδυση για το έργο φτάνει τα 80 εκατ. ευρώ.




Μικρό και ντιζαϊνάτο

Το Ψυχικό Ηigh Street, κοντά στο Φάρο του Ψυχικού, θα στεγάζει 15 καταστήματα, πάρκινγκ και χώρους υπηρεσιών που αφορούν στην υγεία και την ομορφιά.

Εκπτωτικό πάρκο στα Σπάτα

Την 5η επένδυση αξίας 100 εκατ. ευρώ αποτελεί το outlet village, που αναπτύσσει ο όμιλος McArthour Glenn στα Σπάτα, ακριβώς δίπλα από το Αττικό Ζωολογικό Πάρκο. Πρόκειται στην ουσία για ένα χώρο όπου θα φιλοξενηθούν περισσότερες από 125 μπάρες του λιανεμπορίου, ένα εκπτωτικό χωριό συνολικής επιφάνειας 21.000 τ.μ., το οποίο αναμένεται να είναι έτοιμο τον ερχόμενο Μάιο. Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι το εκπτωτικό χωριό θα έχει μεγάλη επιτυχία, τόσο γιατί είναι το πρώτο του είδους στην Ελλάδα, όσο και γιατί η οικονομική κρίση ευνοεί αναπτύξεις τύπου outlet, αφού ο κόσμος στρέφεται στα επώνυμα αλλά φθηνά προϊόντα.

Το πρόβλημα

Το πρόβλημα, ωστόσο, είναι το υψηλό κόστος επιβίωσης των καταστημάτων, καθώς -εκτός από το ενοίκιο (χαμηλότερο έναντι των καταστημάτων δρόμου)- καλούνται να πληρώσουν εκ του συμβολαίου τους και ποσοστό επί του τζίρου, αλλά και έξοδα α) καθαριότητας, β) φύλαξης, και γ) διαφήμισης και PR.
Μάλιστα, ήδη οι καταστηματάρχες του Mediterranean Cosmos της Πυλαία ΑΕ της Lamda Development του ομίλου Λάτση, ζητούν μείωση του ετήσιου κονδυλίου (4,5 εκατ. ευρώ) που καταβάλουν για διαφήμιση, καθαριότητα και φύλαξη.
Πρόκειται για ένα κόστος που ενδεχομένως να εκτοξεύεται, μιας και η καθαριότητα γίνεται με τις υψηλότερες προδιαγραφές (βιολογικές), ενώ η διαφήμιση θεωρείται αναγκαία (μόλις 68.000 ευρώ φέτος και 104.000 στο σύνολο του 2009), προκειμένου να υπάρξει εξωστρέφεια σε έναν καταναλωτικό πληθυσμό που είναι εθισμένος στις αγορές στους δρόμους της Θεσσαλονίκης.

TAGS: advertising