To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Ερώτηση στην Βουλή για τον Ειδικό Φόρο Διαδικτύου

Ερώτηση στην Βουλή για τον Ειδικό Φόρο Διαδικτύου
Ερώτηση στην Βουλή για τον Ειδικό Φόρο Διαδικτύου

Τις αρνητικές επιπτώσεις που θα έχει η επιβολή φόρου 20% στα διαφημιστικά έσοδα ιστοσελίδων αναλύουν σε ερώτηση που κατέθεσαν προς τους Υπουργούς Γιάνη Βαρουφάκη και Επικρατείας Νίκο Παππά βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας με επικεφαλής τον Βουλευτή Α’ Πειραιώς και Νήσων Κώστα Κατσαφάδο.

Στην ερώτηση γίνεται λόγος άκριτη επιλογή της κυβέρνησης που «οδηγεί στο κλείσιμο ενημερωτικές ιστοσελίδες που έχουν ως έδρα τους την Ελλάδα». Τονίζεται πως θα χαθούν θέσεις εργασίας και σημειώνεται πως «η κυβέρνηση πρέπει να αντιληφθεί ότι οδηγεί σε αδιέξοδο ελληνικές ενημερωτικές ή ψυχαγωγικές ιστοσελίδες, αφού αντιμετωπίζει τα ισχνά διαφημιστικά τους έσοδα με τον ίδιο τρόπο που αντιμετωπίζει τα διαφημιστικά έσοδα τηλεοπτικών σταθμών»

Μάλιστα, οι βουλευτές της ΝΔ σημειώνουν πως «είναι σαφής η άγνοια της διαφημιστικής αγοράς του διαδικτύου, που χαρακτηρίζει αυτή τη νομοθετική πρωτοβουλία».

Το πλήρες κείμενο της ερώτησης των βουλευτών της Ν.Δ , έχει ως εξής:

Προς

1.Κύριο Υπουργό Οικονομικών
2.Κύριο Υπουργό Επικρατείας
ΘΕΜΑ: \"Εξομοίωση στην επιβολή φόρων επί των διαφημιστικών εσόδων τηλεοπτικών σταθμών και ιστοσελίδων στο internet\"

Κύριοι Υπουργοί,

Η άκριτη επιλογή και πρόθεση της κυβέρνησης να αυξήσει το φόρο στο 20% για τις διαφημίσεις σε όλα τα ψηφιακά μέσα, οριζόντια και αδιακρίτως, οδηγεί στο κλείσιμο ενημερωτικές ιστοσελίδες που έχουν ως έδρα τους την Ελλάδα.

Ουσιαστικά, αντιμετωπίζει φορολογικά με τον ίδιο τρόπο ένα τηλεοπτικό σταθμό και μια ιστοσελίδα. Το μόνο που θα επιτευχθεί , μέσα από μία τέτοια ρύθμιση, είναι να καταστεί ακριβότερη η διαφήμιση στο διαδίκτυο για τις ιστοσελίδες που έχουν, ως έδρα, τη χώρα μας.

Μαζί με αυτήν θα καταστεί εξαιρετικά δύσκολη και η επιβίωσή τους, με αποτέλεσμα να χαθούν και θέσεις εργασίας.

Είναι σαφής η άγνοια της διαφημιστικής αγοράς του διαδικτύου, που χαρακτηρίζει αυτή τη νομοθετική πρωτοβουλία.

Μόνο το 20% της διαφημιστικής δαπάνης στο διαδίκτυο καταλήγει σε ιστοσελίδες που έχουν ως έδρα τους την Ελλάδα.

Το υπόλοιπο 80% το καρπώνονται πολυεθνικές διαδικτυακές ιστοσελίδες και επιχειρήσεις που μέσα από ένα εύρος τριγωνικών συναλλαγών, έχουν τη δυνατότητα να μην φορολογούνται τα έσοδα τους από τις διαφημίσεις, έστω και αν προβάλλονται στην Ελλάδα.

Η κυβέρνηση πρέπει να αντιληφθεί ότι οδηγεί σε αδιέξοδο ελληνικές ενημερωτικές ή ψυχαγωγικές ιστοσελίδες, αφού αντιμετωπίζει τα ισχνά διαφημιστικά τους έσοδα με τον ίδιο τρόπο που αντιμετωπίζει τα διαφημιστικά έσοδα τηλεοπτικών σταθμών.
Είναι αδύνατο να επιτύχει τον στόχο εσόδων που αναμένει από την αύξηση στο 20% του φόρου για τις διαφημίσεις στο διαδίκτυο. Αντίθετα, θα χαθούν και τα έσοδα που ήδη εισπράττει.

Η κυβέρνηση πριν προχωρήσει στη δημιουργία ενός νέου θεσμικού πλαισίου για τη διαφημιστική αγορά στο διαδίκτυο, αλλά και για το κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας τωνιστοσελίδων, επιλέγει να εξισώσει, ως προς την φορολογική αντιμετώπιση, τηλεόραση και διαδίκτυο.

Κατόπιν των ανωτέρω,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Με ποιο σκεπτικό, επελέγη η οριζόντια φορολογική αντιμετώπιση των εσόδων από τις διαφημίσεις σε όλα τα ψηφιακά μέσα;
2. Έχει συνυπολογίσει την απώλεια εσόδων και θέσεων εργασίας από την διακοπή λειτουργίας ιστοσελίδων, με έδρα την Ελλάδα ή την μεταφορά της έδρας τους σε άλλη χώρα;
3. Έχει συνειδητοποιήσει τον κίνδυνο δημιουργίας μονοπωλιακών καταστάσεων στη διαδικτυακή διαφημιστική αγορά;

Οι ερωτώντες βουλευτές:

1. Κων/νος Κατσαφάδος Α’ Πειραιά
2. Γεώργιος Γεωργαντάς Κιλκίς
3. Ανδρέας Κατσανιώτης Αχαΐας
4. Κων/νος Σκρέκας Τρίπολης
5. Μάνος Κόνσολας Δωδεκανήσων
6. Κων/νος Βλάσης Αρκαδίας
7. Απόστολος Βεσυρόπουλος Ημαθίας