To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Εξάμηνη παράταση για την απευθείας τιμολόγηση

Εξάμηνη παράταση για την απευθείας τιμολόγηση
Εξάμηνη παράταση για την απευθείας τιμολόγηση

Προς εξάμηνη παράταση οδεύει η εφαρμογή του νόμου 4279/2014 για την απευθείας τιμολόγηση των διαφημιζoμένων από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, η οποία αναμενόταν να ξεκινήσει από την 1η Ιανουαρίου 2016, όπως προέβλεπε ο ν. 4331/2015.

Με το σχέδιο νόμου, όμως, «Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου και άλλες διατάξεις», που κατατέθηκε την Τρίτη 15 Δεκεμβρίου στη Βουλή και αυτή τη στιγμή είναι στις Επιτροπές για επεξεργασία, δίδεται παράταση έως 2 Ιουλίου 2016.

Το άρθρο που αφορά την υπόθεση είναι το 116 και στην αιτιολογική έκθεση αναφέρονται τα εξής: Στην παράγραφο 2 του άρθρου 12 του Ν. 2328/1995 (Α’ 159), όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο Πέμπτο του ν. 4279/2014 και ισχύει, ορίζεται ότι: «2. Από 1.7.2015 η τιμολόγηση για τις πράξεις της παραγράφου 1 διενεργείται αποκλειστικά με τιμολόγιο που εκδίδει το Μέσο που καταχωρεί ή  αναμεταδίδει τη διαφήμιση ή τη χορηγία προς τον διαφημιζόμενο. Εξαίρεση από τον παραπάνω κανόνα επιτρέπεται αποκλειστικά στις πε ριπτώσεις που οι διαφημιστικές και επικοινωνιακές ενέργειες διενεργούνται στο πλαίσιο σύμβασης διαφημιστικής και επικοινωνιακής προβολής που: α. είτε έχει συναφθεί το αργότερο μέχρι τις 30.6.2015, υπό την πρόσθετη προϋπόθεση ότι: (i) η σχετική σύμβαση έχει κοινοποιηθεί εγκαίρως στην οικεία φορολογική αρχή, όπως ορίζεται από τις οικείες διατάξεις, και (ii) σε κάθε περίπτωση, η διάρκεια ισχύος της λήγει το αργότερο μέχρι τις 30.9.2015, β. είτε έχει συναφθεί από το Δημόσιο ή φορέα του ευρύτερου δημόσιου τομέα σε συνέχεια διαγωνιστικής διαδικασίας της οποίας η Διακήρυξη έχει δημοσιευθεί μέχρι τις 30.6.2015.  Αν για την εξόφληση του Μέσου μεσολαβεί με οποιονδήποτε τρόπο διαφημιστής, αυτός ενεργεί ως εκπρόσωπος του διαφημιζόμενου, προς τον οποίο εκδίδονται και όλα τα νόμιμα παρα στατικά. Παρατάσεις συμβάσεων που εμπίπτουν στο στοιχείο α’ παραπάνω απαγορεύονται, ενώ παρατάσεις συμβάσεων που εμπίπτουν στο στοιχείο β1 επιτρέπονται υπό τους όρους της νομοθεσίας για τη διαφημιστική προβολή του Δημοσίου και των φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα».

Στην έκθεση σημειώνεται πως με το άρθρο 58 του ν. 4331/2015 (Α’ 69) η έναρξη της απευθείας τιμολόγησης των διαφημιζομένων μετατέθηκε χρονικά για τις 02-01 2016 καθώς και πως με την παράγραφο 7 του άρθρου 55 του ν. 4339/2005 ευθυγραμμίστηκε η έναρξη ισχύος των επιμέρους μεταβολών στη σχέση μεταξύ διαφημιστών και μέσων ενημέρωσης, ώστε το σύνολο των μεταβολών να ισχύσουν από 02-01-2016. Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, «οι προθεσμίες της ως άνω διάταξης έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα ασφυκτικές για τις επιχειρήσεις, οι οποίες δραστηριοποιούνται στον διαφημιστικό τομέα. Προκειμένου να διευκολυνθεί η ομαλή προσαρμογή του επιχειρηματικού κόσμου στις νέες υποχρεώσεις του, προτείνεται η μετάθεση του χρόνου έναρξης εφαρμογής των νέων διατάξεων κατά έξι μήνες».

Με την ψήφιση λοιπόν του σχεδίου νόμου, «παρατείνεται η ισχύς των ανωτέρω κατά έξι μήνες μέχρι 01-07-2016 , έτσι ώστε να υπάρξει ο απαραίτητος χρόνος προσαρμογής των διαφημιστικών επιχειρήσεων στις νέες ρυθμίσεις και να δοθεί ο ανα γκαίος όσο και απαραίτητος χρόνος σε αυτές, στους εμπλεκόμενους φορείς και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης προκειμένου να προσεγγίσουν στην επίλυση των υπαρχόντων προβλημάτων».

TAGS: advertising