To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Γιάννης Ευσταθιάδης: Ένα success story που μετράει 50+ χρόνια

Γιάννης Ευσταθιάδης: Ένα success story που μετράει 50+ χρόνια

Συγγραφέας, λογοτέχνης, ποιητής, μουσικοκριτικός, ραδιοφωνικός παραγωγός, γευσιγνώστης… Επίσης, μια από τις πλέον εμβληματικές φυσιογνωμίες της ελληνικής διαφήμισης, την οποία υπηρετεί για περισσότερο από 50 χρόνια. Ο Γιάννης Ευσταθιάδης μόνο απλή περίπτωση δεν είναι…

Γράφει η ΣΟΝΙΑ ΧΑΪΜΑΝΤΑ


Θεωρείται ο homo universalis (πολυμαθής) της ελληνικής διαφήμισης. Θα ικανοποιούσε πλήρως και θα τιμούσε με το παραπάνω την ελληνική διαφημιστική οικογένεια, αν (αυτο)χαρακτηριζόταν διαφημιστής και μόνον, αλλά δεν είναι. Τουλάχιστον, δεν είναι μόνο αυτό.  Όπως ίσως και πολλοί άλλοι συνάδελφοι ή ομόλογοί του, καθώς, για να είναι κανείς πετυχημένος διαφημιστής, διακεκριμένος και με δυνατό success story, θα πρέπει να έχει και πολλά ακόμη ταλέντα.

Όπως και να τον αποκαλέσει κανείς, όπως και να τον χαρακτηρίσει -ευφυή δημιουργικό, «διαφημιστή της καρδιάς μας», ιστορικό συνιδρυτή της Bold Ogilvy and Mather, διαχρονικό… πρεσβευτή της σύγχρονης ελληνικής δημιουργικότητας- ο Γιάννης Ευσταθιάδης είναι πολλά περισσότερα από αυτό που λέμε στη γλώσσα της αγοράς «διαφημιστής». Είναι ένας πολύ αξιόλογος συγγραφέας βιβλίων, ένας δεινός και ταλαντούχος λογοτέχνης και ποιητής, ένας αξιόπιστος μουσικοκριτικός, ένας δημοφιλής ραδιοφωνικός παραγωγός και, αφού το θέλει, και ένας ευρέως αποδεκτός από την κοινότητα των φίλων του ευ ζην, γευσιγνώστης…

Το Σάββατο 25 Μαΐου, ο Γιάννης Ευσταθιάδης τιμήθηκε για την κεντρική του επαγγελματική υπόσταση, αυτή του δημιουργικού, του διαφημιστή, στο κατάμεστο αμφιθέατρο του Μουσείου Μπενάκη, σε μια ειδική εκδήλωση, που διοργάνωσε το περιοδικό gr design για τα 50 και πλέον χρόνια της επιτυχημένης επαγγελματικής πορείας του «ζωντανού θρύλου» της ελληνικής διαφήμισης. Η αίθουσα γέμισε ασφυκτικά από νωρίς το απόγευμα, ενώ στενοί φίλοι και συνεργάτες του Γιάννη Ευσταθιάδη βρέθηκαν εκεί για να τον τιμήσουν, παρακολουθώντας παράλληλα και τους αγώνες των νέων σχεδιαστών, στους οποίους ο Αρτέμης Ρούσσος τιμήθηκε με το βραβείο ανάπτυξης των ιδεών και του επαγγελματικού ήθους για το σύνολο της προσφοράς του στο σχεδιασμό οπτικής επικοινωνίας.

Μεταξύ των ομιλητών βρέθηκε ο γνωστός για το συγγραφικό και μεταφραστικό του έργο και εγκάρδιος φίλος του Γιάννη Ευσταθιάδη, Αχιλλέας Κυριακίδης, αλλά και ο μακροβιότερος συνεργάτης του συνιδρυτή της Bold (πλέον Ogilvy), Κώστας Πολίτης. Ο δημοσιογράφος και εικαστικός Θανάσης Λάλας, αλλά και ο σκηνοθέτης και σκηνογράφος Πάρις Μέξης, μίλησαν για τη συνεισφορά του Γιάννη Ευσταθιάδη στην ελληνική διαφήμιση, ενώ στην εκδήλωση παραβρέθηκε, μεταξύ άλλων, και ο διευθύνων σύμβουλος της Bold Ogilvy, Θόδωρος Κοτιώνης.





















Την εκδήλωση συντόνισε η δημοσιογράφος του CNN Greece και συνεργάτης του gr design, Σοφία Μαυραντζά, ενώ εμπνευστής και δημιουργός του gr design είναι ο γραφίστας Πάνος Κωνσταντόπουλος. Στην κριτική επιτροπή των αγώνων συμμετείχαν οι Πάρις Μέξης, Αρτέμης Ρούσος, Κώστας Πολίτης, Ευάγγελος Κασσαβέτης, Ζωή Κατσιγιάννη, Σπύρος Πολυκανδριώτης, Δημήτρης Νίκας, Βαγγέλης Χατζηθεοδώρου και Πάνος Κωνσταντόπουλος.

Ο Γιάννης Ευσταθιάδης ανέβηκε στο βήμα και καταχειροκροτήθηκε, όπως άλλωστε τα εύσημα απέσπασαν και τα πιο χαρακτηριστικά του διαφημιστικά έργα, σε ένα ευφάνταστο parade διαφημιστικών αναμνήσεων, για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νεότεροι.

Ποιος είναι ο Γιάννης Ευσταθιάδης

Ο Γιάννης Ευσταθιάδης γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε Πολιτικές και Οικονομικές Επιστήμες στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Ξεκίνησε το 1966 στη διαφημιστική εταιρεία «Γνώμη» ως βοηθός κειμενογράφου.

Το 1968, προσλήφθηκε στην ΑΔΕΛ και όταν απεχώρησε το 1975, είχε την ευθύνη του Δημιουργικού Τμήματος. Το 1975, ίδρυσε την εταιρεία παραγωγής Παπαδάκης & Ευσταθιάδης, που έγινε σύντομα η τρίτη εταιρεία του κλάδου της διαφήμισης. Συνιδρυτής της Bold, Ogilvy & Mather το 1977, είχε από το ξεκίνημα την ευθύνη του Δημιουργικού.  Έχει διδάξει σε σχολές Διαφήμισης και στο Τμήμα Επικοινωνίας του Παντείου Πανεπιστημίου.

Υπήρξε, επί σειρά ετών, αρθρογράφος και columnist στον περιοδικό Τύπο (4 Τροχοί, Status, Tempo/Newsweek, Οικονομικός Ταχυδρόμος), ενώ -μεταξύ 1999 και 2005- έγραφε τη μουσική στήλη «Αντιστίξεις» στην Καθημερινή της Κυριακής.

Είναι παραγωγός του Τρίτου Προγράμματος.  Έχει παρουσιάσει τις εκπομπές «Πρόβα ορχήστρας» (2004-2005), «Αντιστίξεις» (2006) και «Η νήσος των θησαυρών» (2007-). Το 2006-2007, παρουσίασε την τηλεοπτική εκδοχή της «Πρόβας ορχήστρας» στην ΕΤ1, στο πλαίσιο της εκπομπής «Hotel Τρίτων».  Έχει εκδώσει ποίηση, πεζά, μικρά δοκίμια για τη μουσική και γαστρονομικά κείμενα.

Έχει γράψει άρθρα και χρονογραφήματα (Χρονο-graffiti, Καστανιώτης 1995, Tragicomedia, Opera 1999), δοκίμια και παραμύθια για παιδιά.

Το 2012, τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Διηγήματος, καθώς και με το Βραβείο Ουράνη της Ακαδημίας Αθηνών, για τα μουσικά και λογοτεχνικά του δοκίμια.

Έζησε στο κέντρο της Αθήνας, στην οδό Κολοκοτρώνη. Ανέμελη και ευχάριστη η παιδική του ηλικία, καθώς ο πατέρας του ήταν έμπορος γυναικείων καπέλων. Στις εταιρείες που δούλεψε είχε την ευκαιρία να γνωρίσει σημαντικούς ανθρώπους, που μαθήτευσε κοντά τους, είτε στο κείμενο είτε στο ραδιόφωνο, που ήταν και παραμένει η μεγάλη του αγάπη. Αξιομνημόνευτη είναι επίσης και η γαστρονομική του δραστηριότητα και το προσωπείο του με το ψευδώνυμο «Απίκιος». Αυτά που έγραφε δεν έχουν σχέση με συνταγές ή κριτικές εστιατορίων. «Έγραφα για τη γαστρονομία χωρίς να ξέρω να μαγειρεύω. Είχα επικεντρωθεί στην πνευματικότητα και την κοινωνικότητα της τροφής…», σημειώνει ο Γιάννης Ευσταθιάδης.

«Η διαφήμιση γράφεται με ιδέες»

Ο Γιάννης Ευσταθιάδης μίλησε στο adbusiness για την πορεία του στο χώρο της διαφήμισης και τόνισε, μεταξύ άλλων, πως «όλοι οι καλοί δημιουργικοί είναι… ιδεολόγοι».

adb: Βλέπετε ότι οι δουλειές των νέων δημιουργικών ανθρώπων στην Ελλάδα αποτελούν μια φυσική συνέχεια της δικής σας δημιουργικότητας, όταν ξεκινήσατε την πορεία σας, τηρουμένων των αναλογιών και δεδομένης της αλλαγής (οικονομικής, κοινωνικής, πολιτισμικής, αξιακής) που συντελέστηκε στο ενδιάμεσο διάστημα;

Γ.Ε.: Χαίρομαι, γιατί στην Ελλάδα υπάρχουν πολλοί σημαντικοί νέοι άνθρωποι που παράγουν εξαιρετικό προϊόν επικοινωνίας (αρκετοί απ’ αυτούς είναι συνεργάτες μου). Συνηθίζω να λέω ότι η διαφήμιση δεν γράφεται με λέξεις, αλλά με ιδέες. Ούτε με εικόνες, απλώς με ιδέες. Αν κάποιοι πολιτικοί είναι ιδεολόγοι, όλοι οι καλοί δημιουργικοί είναι… ιδεολόγοι! Πιστεύω ότι οι ιδέες δεν επηρεάζονται τόσο από τις οικονομικές, πολιτιστικές και κοινωνικές αλλαγές. Αντιθέτως, επηρεάζονται καθοριστικά από την εξέλιξη της τεχνολογίας και των Μέσων. Το διαδίκτυο σήμερα αποτελεί μια πρόκληση. Δεν είναι μια αλλαγή. Είναι μια νέα εποχή και κάνει τη δουλειά των νέων δημιουργών πολύ πιο δύσκολη και, κυρίως, πιο σύνθετη. Καλούνται να μετατρέψουν έναν αφρισμένο ωκεανό σε ακύμαντη λιμνοθάλασσα, για να είναι καλοτάξιδες οι ιδέες τους.

adb: Τι σας έμεινε, τι σας χαροποίησε και τι σας συγκίνησε περισσότερο από την εκδήλωση της 25ης Μαΐου; Θεωρείτε τη βραδιά αυτή δικαίωση όλης της πορείας σας στη διαφήμιση;

Γ.Ε.: Πέρα από την εξαιρετική παρουσίαση που είχε στήσει το gr design -για την αισθητική τελειότητα του τεύχους, δεν έχω λόγια-, πέρα από τα εξαιρετικά κείμενα και τη γενναιοδωρία των ομιλητών (Πάρις Μέξης, Θανάσης Λάλας, Αχιλλέας Κυριακίδης, Κώστας Πολίτης), με συγκίνησε ιδιαίτερα το πλήθος (κατάμεστο αμφιθέατρο), αλλά κυρίως η σύνθεση αυτού του κοινού: παλιοί αγαπημένοι συνάδελφοι, παλιοί και νέοι συνεργάτες στον όμιλο, παλιοί και νέοι αγαπημένοι πελάτες, αγαπημένοι μαθητές μου (κατιόντες τους ονομάζω), παραγωγοί, μουσικοσυνθέτες, ηθοποιοί, εκφωνητές, όλοι οι φίλοι, όλα τα φύλα, όλες οι ηλικίες.

Αισθάνθηκα ξαφνικά πως τα 50+ χρόνια μου συνωστίζονταν όλα σε αυτόν το χώρο, σ’ αυτό το δίωρο. Και μια και βρισκόμασταν στο Μουσείο Μπενάκη, ένιωσα πως ήταν μια restrospective έκθεση των πεπραγμένων μου.