To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

H αλήθεια των αριθμών

H αλήθεια των αριθμών
H αλήθεια των αριθμών

Ηχηρή και αδιαμφισβήτητη διάψευση των βασικών επιχειρημάτων του υπουργού Επικρατείας (adbusiness 8/9), Δημήτρη Σταμάτη, περί «… υπερκερδών των διαφημιστικών ομίλων και των media shops…», που οδήγησαν στην τροπολογία για την αιφνιδιαστική μεταφορά της τιμολόγησης στους διαφημιζόμενους και την κατάργηση των επιβραβεύσεων των agencies, παρέχουν -δυστυχώς- οι «ψυχροί αριθμοί» για τις επιδόσεις των κλάδων της Επικοινωνίας και των ΜΜΕ την τελευταία διετία. Μια απλή ματιά να είχαν ρίξει τα στελέχη της κυβέρνησης στις δραματικές συρρικνώσεις των τζίρων, των μικτών κερδών, των προ φόρων κερδών και των περιθωρίων κέρδους, θα είχαν αποφύγει να εκτεθούν σε πολιτικά επιχειρήματα περί «υπερκερδών». Τα οικονομικά στοιχεία της οικονομικής χρήσης του 2013 μόνο κερδοφορίες και ανθηρούς ισολογισμούς δεν αποτυπώνουν.

Τι υποστηρίζει όμως ο υπουργός; Ότι «πρέπει να τελειώσει το πανηγύρι με τις επιστροφές και τα YEB, καθώς δεν μπορεί η διαφημιστική να είναι ο πελάτης και το τιμολόγιο να κόβεται στις εταιρείες media agencies, οι οποίες, κατά τον κ. Σταμάτη, δεν κινδυνεύουν καθόλου, ούτε αυτές ούτε οι εργαζόμενοι, καθώς «χορεύουν σε ένα χορό εκατομμυρίων όλα αυτά τα χρόνια», «εκβιάζουν ως ενδιάμεσοι» και «θησαυρίζουν με “υπερκέρδη”» (!), που «πρέπει να επιστρέψουν και να επανεπενδυθούν ξανά στην αγορά, δηλαδή στα Μέσα».

Ας δούμε, λοιπόν, αναλυτικά και σε βάθος αυτά τα υπερκέρδη που επικαλείται ο υπουργός: Ο κλάδος των media shops (21 εταιρείες), ο οποίος συνιστά το πρώτο και προφανές εξιλαστήριο θύμα της τροπολογίας, σκιαγραφεί μία πτώση στα οικονομικά στοιχεία του 2013 σε επίπεδο κύκλου εργασιών (-9,06%), καθώς από 271,7 εκατ. ευρώ το 2012 έπεσε στα 247,1 εκατ. ευρώ την περσινή χρονιά. Πάμε στο κέρδος. Η «φωτογραφία» του μικτού κέρδους αλλά και των προ φόρων κερδών πόρρω απέχει από την εικόνα που επιχειρεί να εμφανίσει προς τα έξω ο υπουργός, βασικός εισηγητής της τροπολογίας. Η διαφορά μεταξύ 2013 και 2012 αγγίζει τις 968.000 ευρώ σε επίπεδο μικτών κερδών και τις 777.007 ευρώ για τα προ φόρων κέρδη (26,3 εκατ. ευρώ το 2013 έναντι 27,3 εκατ. ευρώ το 2012 για τα μικτά κέρδη και 1,8 εκατ. ευρώ το 2013 έναντι 2,5 εκατ. ευρώ το 2012 για τα προ φόρων κέρδη, αντίστοιχα. Η ποσοστιαία μεταβολή είναι της τάξεως του -3,54% και 30%, αντίστοιχα.

\"\"

Ούτε λόγος να γίνεται για υπερκέρδη. Το σύνολο των υποχρεώσεων ανέρχεται στα 153 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 11,7% (-21,7 εκατ. ευρώ), ενώ το μετοχικό κεφάλαιο δείχνει να αυξάνεται, όπερ σημαίνει ότι εισέρχονται χρήματα ως τονωτικές ενέσεις των εταιρειών, καθώς από 3,2 εκατ. ευρώ το 2012 το ΜΚ αυξάνεται στα 5,2 εκατ. ευρώ. Όσο για το περιθώριο κέρδους, το «μικτό» ανέρχεται στο 10,6% το 2013, το καθαρό στο 0,74% έναντι 0,96% το 2012 (0,22%). Καμία σχέση δηλαδή με τις εικοτολογίες του υπουργού περί «αντοχής του κλάδου» και τις κατηγορηματικές διαβεβαιώσεις ότι «δεν θα χαθεί ούτε μία θέση εργασίας».

\"\"

Ανάλογη είναι η εικόνα στις διαφημιστικές εταιρείες. Από το ταμείο των 52 εξεταζόμενων εταιρειών πέρασαν συνολικά την προηγούμενη οικονομική χρήση 24,4 εκατ. ευρώ λιγότερα - πτώση 7,2% (βλέπε σχετικό πίνακα) και έμειναν ως μικτά έσοδα μόλις 73,9 εκατ. ευρώ, περί τα 3,3 εκατ. ευρώ μείον έναντι του 2012 (-4,34%). Οι υπο- χρεώσεις των διαφημιστικών αγγίζουν το όχι και τόσο απαγορευτικό και απειλητικό για τον κλάδο ποσό των 9,3 εκατ. ευρώ, ενώ το περιθώριο κέρδους (καθαρό) ανέρχεται το 2013 στο 0,59% έναντι -1,69% το 2012.

Διαβάστε ΕΔΩ αναλυτικά τις σχετικές δηλώσεις του Δημήτρη Σταμάτη

TAGS: advertising