To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Η διαφήμιση αλλάζει την ψυχολογία

Η διαφήμιση αλλάζει την ψυχολογία
Η διαφήμιση αλλάζει την ψυχολογία

Σε πηγή έμπνευσης για τη διαφήμιση μετατρέπεται η πολιτική, που βρίσκεται στο επίκεντρο της επικαιρότητας λόγω της επιρροής που ασκεί στην οικονομία και κατ’ επέκταση στο πορτοφόλι του μέσου Ελληνα.

Οι διαφημιστικές εταιρείες, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, νιώθουν ότι πράττουν κοινωνικό έργο, ισχυρίζεται ο Μάκης Σεριάτος, Πρόεδρος του διαφημιστικού ομίλου AshleyWorldgroup.

Στην προσπάθειά τους ν’ αγγίξουν το συναίσθημα, οι διαφημιστές εισπράττουν στα μάτια του Ελληνα την αγωνία για το μέλλον της οικονομίας, τις ορατές και μελλοντικές συνέπειες.

Δεδομένου ότι η διαφήμιση απευθύνεται σε ένα κοινό που ζει και αναπνέει μέσα στην κοινωνία, τα μηνύματα που επιθυμεί πλέον να στείλει το διαφημιζόμενο  προϊόν ξεφεύγουν από την προβολή αυτού καθαυτού του προϊόντος. «Δεν έχει νόημα να προσπαθούμε να πείσουμε το κοινό μας για το πόσο ωραίο είναι το προϊόν που τον παροτρύνουμε να αγοράσει» αναφέρει ο Μ .Σεριάτος.

Αυτό που, κατά τη γνώμη του, θα μετρήσει και θα γείρει τελικά την πλάστιγγα προς τη μία ή την άλλη πλευρά είναι ο βαθμός ευελιξίας και η ικανότητα του διαφημιστικού κλάδου να επαναπροσδιορίσει τον ρόλο και τις υπηρεσίες του. Ως εκ τούτου, η διασύνδεση της διαφημιστικής αγοράς με την ευρύτερη οικονομική και κοινωνική συγκυρία καθίσταται πλέον υποχρεωτική. Ετσι, οι επώνυμες μάρκες αναλαμβάνουν μια ακόμη ευθύνη, να αντιμετωπίσουν την αρνητική διάθεση για κατανάλωση και να βελτιώσουν τη ψυχολογία. 

Ο Μ. Σεριάτος, με πολυετή και διεθνή εμπειρία στη διαφήμιση, συναισθάνεται ότι οι ειδήσεις «μαυρίζουν» την ψυχολογία του κοινού, που περιορίζει σημαντικά τις δαπάνες του σε καταναλωτικά αγαθά και αρκείται στα απολύτως απαραίτητα. Η σύγχρονη διαφήμιση καλείται, λοιπόν, να παίξει έναν δύσκολο ρόλο, κάτι ανάλογο με αυτό που κάνουν οι ψυχολόγοι: καλείται να ελαφρύνει την ψυχολογία του καταναλωτή… Να τον κάνει για λίγο να ξεχάσει τα προβλήματά του και να εστιάσει σε παραδοσιακές αξίες όπως η οικογένεια και η φιλία.

Διαφημίσεις εμπνευσμένες από την πολιτική και την οικονομία έχουν «παίξει» στην τηλεόραση και για άλλες κατηγορίες προϊόντων όπως πατατάκια συγκεκριμένης φίρμας με τον Σεφερλή και αναφορά στον Πάγκαλο, καφές μεγάλης πολυεθνικής εταιρίας με τους ηθοποιούς Παπαδόπουλο και Βουτσά να σχολιάζουν την οικονομική κατάσταση αλλά και εταιρείας με δραστηριότητα σε ηλεκτρονικά είδη, όπου παραφράζονται τα αρχικά ΔΝΤ στη φράση «Δεν Νομίζω Τάκη».

Η τάση για να χρησιμοποιούνται όροι με τους οποίους η χώρα μας εξοικειώθηκε όταν ξέσπασε η οικονομική κρίση επεκτείνεται όλο και περισσότερο, μεταφέροντας το μήνυμα ότι η διαφήμιση δεν μπορεί να είναι ξεκομμένη από την εποχή της. «Η διαφήμιση κινείται στο χώρο της ψυχαγωγίας» υποστηρίζει ο Μ. Σεριάτος και συμπληρώνει ότι αυτό που κάνει, για παράδειγμα, η νέα διαφήμιση της μπύρας FIX, για να ελαφρύνει την ψυχολογία των καταναλωτών, θα έπρεπε να το κάνει το Υπουργείο Οικονομικών. Με την κοινωνική προσέγγιση που τη διακρίνει, η διαφήμιση αναλαμβάνει τον δύσκολο αυτό ρόλο, σε μια εποχή ιδιαιτέρως κρίσιμη για τις επιχειρήσεις.

Σε μια εποχή γεμάτη ανατροπές, όπου αρκετές εταιρείες αναγκάζονται να φύγουν από τον χώρο και αρκετές πτωχεύσεις, συγχωνεύσεις και εξαγορές βρίσκονται προ των πυλών, η καθημερινότητα είναι αυτή που καθοδηγεί τις διαφημιστικές εταιρείες να προσεγγίσουν ακόμη περισσότερο τον Ελληνα καταναλωτή και να σταθούν δίπλα του στη δύσκολη αυτή περίοδο.