To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Η εικόνα της αγοράς

Η εικόνα της αγοράς
Η εικόνα της αγοράς

Η δύσκολη οικονομική συγκυρία συνεχίζει να επηρεάζει την εγχώρια αγορά επικοινωνίας και αυτό αποτυπώνεται και στα οικονομικά στοιχεία, που δήλωσαν στο BusinessToday 37 διαφημιστικές εταιρείες για το 2012. Πιο συγκεκριμένα, όσον αφορά το μικτό κέρδος η συνολική κάμψη των συγκεκριμένων εταιρειών υπολογίζεται στο -7,49% για την περασμένη χρονιά, ενώ ο συνολικός τους τζίρος παρουσιάζεται να μειώθηκε κατά 12,53% το 2012. Μικρές αλλαγές παρατηρούνται σε σχέση με πέρυσι αναφορικά με την πρώτη δεκάδα με βάση το μικτό κέρδος, αλλά φυσικά θα πρέπει να σημειωθεί πως στην κατάταξη δεν έχει συμπεριληφθεί η BBDO Athens, η οποία υπολογίζεται πως καταλαμβάνει μια θέση μεταξύ των πέντε πρώτων. Αν και καταγράφονται και θετικά στοιχεία σε αρκετές εταιρείες, ενώ υπάρχει και μια «ανάσα αισιοδοξίας» από τα θετικά αποτελέσματα των new entries (The Newtons Laboratory στη δεύτερη χρονιά λειτουργίας της, Soho Square & Τenfour στην πρώτη τους οικονομική χρήση), εντούτοις η γενικότερη εικόνα είναι αυτή της κάμψης. Είναι χαρακτηριστικό πως 24 από τις 37 εταιρείες που συμπεριλαμβάνονται στην κατάταξη κατέγραψαν μείωση του μικτού τους κέρδους το 2012.

Φυσικά, όμως, αυτό που θα πρέπει να σημειωθεί είναι πως οι απώλειες της αγοράς δεν μετρώνται μόνο στην κάμψη των μεγεθών των 37 εταιρειών, που παρουσιάζονται στη σημερινή λίστα. Ακόμη πιο σημαντικές απώλειες καταδεικνύονται από τις εταιρείες που απουσιάζουν από την κατάταξη λόγω της ολοκλήρωσης των δραστηριοτήτων τους.

Δυστυχώς ο κατάλογος γίνεται όλο και μακρύτερος, και στις Leo Burnett, Mass Athens και Ashley & Holmes των προηγούμενων ετών έχουν έρθει πλέον να προστεθούν αρκετές ακόμη εταιρείες. Μεταξύ αυτών οι AΔΕΛ Saatchi & Saatchi, TBWA Athens, Dot & Dash κ.α.

\"\"

* Θα πρέπει να σημειωθεί πως στην χθεσινή παρουσίαση των οικονομικών στοιχείων στην Έκτακτη Έκδοση του BusinessToday χτύπησε ο «δαίμων του excel» και υπήρξε “αναγραμματισμός”  στα μικτά κέρδη της Soho Square, τοποθετώντας την σε χαμηλότερη θέση της λίστας. Η σωστή κατάταξη δημοσιεύεται σήμερα στο advertising.gr και ζητούμε συγνώμη για την τυχόν αναστάτωση.   

Όσες εταιρείες τυχόν δεν συμπεριλαμβάνονται στην κατάταξη, μπορούν εάν το επιθυμούν να μας στείλουν τα οικονομικά τους στοιχεία για μελλοντική δημοσίευση στο περιοδικό ADBUSINESS.

TAGS: advertising