To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Η επετειακή εκδήλωση της ΕΕΔΕΒΕ

Η επετειακή εκδήλωση της ΕΕΔΕΒΕ
Η επετειακή εκδήλωση της ΕΕΔΕΒΕ

Η Ένωση Επιχειρήσεων Διαφήμισης και Επικοινωνίας Βορείου Ελλάδος (ΕΕΔΕΒΕ), σε συνεργασία με το Ελληνικό Κέντρο Επικοινωνίας και υπό την αιγίδα της Νομαρχίας και του Δήμου Θεσσαλονίκης, διοργάνωσε στην αίθουσα της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών την επίσημη επετειακή εκδήλωση για τα 45 χρόνια της Επικοινωνίας και της Διαφήμισης στην Ελλάδα (1965 -2010), στην οποία παραβρέθηκαν πολλοί εκπρόσωποι των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, στελέχη των Δημοσίων Σχέσεων και της Επικοινωνίας, επιχειρηματίες, εκπρόσωποι των παραγωγικών φορέων, καθώς επίσης και πολλοί τελειόφοιτοι σπουδαστές του τμήματος Επικοινωνίας & Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

Σε συγκινητική ατμόσφαιρα τιμήθηκαν για τη σημαντικότατη προσφορά τους στο χώρο της Επικοινωνίας ο καθηγητής Δημοσίων & Διεθνών Σχέσεων Μάνος Ιατρίδης, που ήταν ο οργανωτής του πρώτου σταθμού τηλεοράσεως της ΔΕΗ στην Ελλάδα το 1960 στη Θεσσαλονίκη, ο αείμνηστος Άλκης Στέας της ιστορικής διαφημιστικής Ηχώ, ο κινηματογραφιστής και σκηνοθέτης Νίκος Μπιλιλής και ο πρώτος Γεν. Γραμματέας της ΕΔΒΕ, πρώην νομάρχης και δημοτικός σύμβουλος Θεόδωρος Ασπασίδης, ο οποίος ήταν και ο κεντρικός ομιλητής της εκδήλωσης.

Πρωτοπόρος η Θεσσαλονίκη

Ο πρόεδρος της ΕΕΔΕΒΕ, Ντίνος Κωστόπουλος, μεταξύ άλλων τόνισε: «Η Θεσσαλονίκη μας ήταν πάντα πρωτοπόρος και στην επικοινωνία, όχι μόνον γιατί από εδώ εξέπεμψε ο πρώτος τηλεοπτικός σταθμός το 1960, αλλά και γιατί εδώ ιδρύθηκε η πρώτη Ένωση του κλάδου το 1965, από τους πρώτους σκαπανείς της διαφήμισης, τον αείμνηστο Άλκη Στέα, τον Λάκη Μιχαηλίδη, τον Άρη Κυλίτη, τον Ναούμ Βοσνιάκο, τον Κώστα Μαυροειδή, τη Νίκη Παπαδοπούλου (η πρώτη Ελληνίδα γυναίκα διαφημίστρια), τον Γιώργο Βαλιάνο, τον Γιάννη Αξελή κ.ά.
Σε μια Θεσσαλονίκη αναπτυσσόμενη τότε στη δεκαετία του 1960 βιομηχανικά, εμπορικά και καινοτόμα για την εποχή. Δεν είναι τυχαίο ότι από εδώ κατά τη δεκαετία του ‘60 ξεκίνησαν και αναδείχθηκαν πολλές μεγάλες και πρωτοποριακές διοργανώσεις, όπως το Φεστιβάλ Τραγουδιού και το Φεστιβάλ Κινηματογράφου.
Από τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης το 1960 εξέπεμψε ο πρώτος τηλεοπτικός σταθμός της ΔΕΗ με τον Άλκη Στέα, τον αξέχαστο Γιώργο Οικονομίδη, τη Ραλλού Μάνου, τη Μαίρη Λω, τον Νίκυ Γιάκοβλεφ και την ορχήστρα Γεράσιμου Λαβράνου και λίγα χρόνια αργότερα, το 1965, και ο πρώτος ιδιωτικός τηλεοπτικός σταθμός στην Ελλάδα, από την ταράτσα του περιπτέρου 5 της ΔΕΘ από τους αείμνηστους διαφημιστές Ναούμ Βοσνιάκο και Στέλιο Πανέτσο, με συνεργάτες τους τότε τους Γιώργο Κωνσταντινίδη, Λευτέρη Κογκαλίδη, Λίτσα Φωκίδου, Τάσο Πυλαρινό, Γιώργο Μελίκη, Γιώργο Σερπεντζή, Φαίδωνα Γιαγκιόζη, Μάκη Αντωνόπουλο, Νίνα Χρυσάφη και τον αξέχαστο μίμο Άντριους.
Στη Θεσσαλονίκη μας επίσης ξεκίνησαν και τα περίφημα Μπιτς-Πάρτι της εφημερίδας "Θεσσαλονίκη", με οργανωτή τον νεαρό τότε δημοσιογράφο Γιώργο Φωτιάδη, αλλά και ο πανελλήνιος θεσμός των Καλλιστείων στο αριστοκρατικό κλαμπ της εποχής "Λουξεμβούργο" στην παραλία της περιοχής 25ης Μαρτίου, με τη συμμετοχή κορυφαίων ονομάτων του θεάτρου και του ελληνικού κινηματογράφου στην Κριτική Επιτροπή, την Τζένη Καρέζη, τον Γιάννη Γκιωνάκη, τον Ντίνο Ηλιόπουλο και τη Ζωή Λάσκαρη.
Σε όλα αυτά τα γεγονότα - θεσμούς της Θεσσαλονίκης, οι άνθρωποι της διαφήμισης συμμετείχαν οργανωτικά και επικοινωνιακά, συνεισφέροντας πάντοτε και δημιουργικά και επιχειρηματικά.
Στην εκδήλωσή μας, με σεβασμό στους συναδέλφους του χτες και με το βλέμμα στο αύριο, τιμούμε τη δημιουργική παρουσία του κλάδου στο επιχειρείν, στον πολιτισμό και στην κοινωνία, που μέσα από την Επικοινωνία και τη Διαφήμιση ανέδειξαν διαχρονικά εδώ και 45 χρόνια σημαντικότατες δημιουργίες, δράσεις και ιδέες, που μέσα στα επόμενα χρόνια έγιναν πιλοτικοί θεσμοί για παρόμοιες διοργανώσεις σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας.
Θέλουμε και ευχόμαστε ο κλάδος της επικοινωνίας στη Θεσσαλονίκη να ξανακερδίσει το χαμένο έδαφος και να γίνει και πάλι πρωτοπόρος και καινοτόμος. Η διαφήμιση και η επικοινωνία από τη φύση τους εμπνέουν την αισιοδοξία και την ελπίδα και είμαστε βέβαιοι εν μέσω αυτής της μεγάλης οικονομικής κρίσης που διέρχεται η χώρα, ότι και πάλι θα πρωτοστατήσουν στην προσπάθεια για επιχειρηματική ανάπτυξη και κοινωνική πρόοδο».




Πτώση τζίρου -50%

Στην ίδια ομιλία του ο κ. Κωστόπουλος δεν παρέλειψε να τονίσει την κακή οικονομική κατάσταση που διέρχονται για δεύτερη συνεχή χρονιά όλες οι επιχειρήσεις του κλάδου της Επικοινωνίας και της Διαφήμισης στην περιφέρεια, με τη δραματική πτώση του τζίρου τους πάνω από 50%.

Είπε χαρακτηριστικά ότι το δημοσιονομικό έλλειμμα μεταφέρθηκε στον ιδιωτικό τομέα και στις επιχειρήσεις, με αποτέλεσμα τη μακρά ύφεση της αγοράς, τη μείωση του προσωπικού και το κλείσιμο δεκάδων επιχειρήσεων στη Βόρεια Ελλάδα. Και προέβλεψε ότι αν δεν αλλάξει η κατάσταση στους επόμενους 2-3 μήνες, δυστυχώς το 2011 αναμένεται να κλείσουν χιλιάδες επιχειρήσεις στην Ελλάδα, με απρόβλεπτες δραματικές εξελίξεις στην ελληνική οικονομία και κοινωνία. Ήδη το 2010 έκλεισαν στη Θεσσαλονίκη αρκετές επιχειρήσεις του κλάδου και δεν μπορεί κανείς να παραβλέψει το γεγονός ότι ιστορικές εφημερίδες της περιφέρειας κλείνουν γιατί αντιμετωπίζουν μεγάλα οικονομικά προβλήματα.

Ας δοθεί επιτέλους το 30% των κρατικών διαφημίσεων στην περιφέρεια - όπως αυτό προβλέπεται από σχετικές οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και που ποτέ δεν εφαρμόστηκαν- τότε η εικόνα στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης της Ελληνικής Περιφέρειας θα αντιστραφεί.

Χαιρετισμό για τα 45 χρόνια της Επικοινωνίας στην Ελλάδα έκαναν, επίσης, ο Νομάρχης Θεσσαλονίκης, Παναγιώτης Ψωμιάδης, ο οποίος συνεχάρει τη Διοίκηση της ΕΕΔΕΒΕ για τη δυναμική παρουσία και την πολυετή συνεχή προσφορά της στη Θεσσαλονίκη, ο πρόξενος Άγις Κυνηγόπουλος, ο οποίος αναφέρθηκε στην πολυσχιδή προσφορά του Άλκη Στέα, και ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Γιώργος Πιπερόπουλος, ο οποίος θύμισε με σημασία στους παρευρισκόμενους τον τίτλο του βιβλίου του, από τη σειρά των εκπομπών του «Επικοινωνώ, άρα υπάρχω».

Μετά το πέρας της τελετής, η ΕΕΔΕΒΕ παρέθεσε δεξίωση προς τιμήν των εκπροσώπων των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και των ανθρώπων της Επικοινωνίας, της Διαφήμισης και των Δημοσίων Σχέσεων.
 

TAGS: advertising