To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Η κρίση ευνοεί την τηλεοπτική διαφήμιση

Η κρίση ευνοεί την τηλεοπτική διαφήμιση
Η κρίση ευνοεί την τηλεοπτική διαφήμιση

Η κρίση αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία για την ελληνική τηλεόραση αλλά και για τους διαφημιστές και διαφημιζόμενους, που αγοράζουν «ζευγάρια» μάτια χωρίς να γνωρίζουν, ωστόσο, επακριβώς την καταναλωτική τους δυνατότητα. Τα νέα στοιχεία για την τηλεθέαση αναφέρουν αύξηση της συνήθειας κατά 7 λεπτά φέτος. Από το 100% του χρόνου που δαπανάται για την τηλεόραση, το 75% οδεύει στα ελεύθερα κανάλια και το 25% για τα υπόλοιπα. Ειδικά η συνδρομητική τηλεόραση έχει εκτιναχθεί στο 15% της καθημερινής τηλεθέασης έναντι 7% πριν από την είσοδο του ΟΤΕ TV στο παιχνίδι.

Πλέον ο Έλληνας κάθεται στον καναπέ του επί 4 ώρες και 37\' την ημέρα έναντι 4,5 ωρών την περσινή σεζόν. Παράλληλα και οι διαφημιζόμενοι ξεμουδιάζουν, επενδύοντας 400 εκατ. ευρώ (περιλαμβάνονται συμψηφισμοί, εκπτώσεις, ειδικές συμφωνίες). Ένας άλλος, παράλληλος, λόγος αύξησης της τηλεθέασης -κυρίως δε της νεανικής - είναι η τεχνική δυνατότητα πρόσβασης από ταμπλέτες, υπολογιστές και κινητά τηλέφωνα. Ήδη η Nova ανακοινώνει ότι θέτει σε εφαρμογή νέα υπηρεσία Nova Go για τηλεθέαση των προγραμμάτων της από laptop χωρίς επιπλέον χρέωση. Το αυτό θα κάνει εντός του 2014 και ο ΟΤΕ TV.

Οι συνδρομές έχουν εκτοξευθεί πλέον στις 660.000 (έναντι 466.000 πέρυσι) και τα «ζευγάρια μάτια» σε 1,5 εκατ. περίπου (+43%) - συν τοις άλλοις και λόγω των συνδυαστικών πακέτων που διαθέτουν η Nova (420.000 συνδρομητές) και ο OTE TV (220.000) για πρόσβαση σε υπηρεσίες Internet και σταθερής τηλεφωνίας (triple play και double play + TV, αντίστοιχα).

Τη συντριπτική πλειοψηφία από το πλήρες ανάπτυγμα της ελληνικής ανθρωπογεωγραφίας κάθε βαλαντίου έλκουν τα αθλητικά κανάλια με τις μεγάλες ποδοσφαιρικές διοργανώσεις, το μηχανοκίνητο αθλητισμό και όχι μόνο. Με την αφαίρεση των αθλητικών καναλιών, τα «πακέτα» που απομένουν είναι σαφώς πιο οικονομικά και προσιτά στο ευρύ κοινό. Ο δεύτερος λόγος είναι οι κινηματογραφικές ταινίες, οι οποίες με το νέο πακέτο της Nova κατέστησαν φθηνότερες. Δυνατή υπηρεσία στον τομέα αυτό έχει και η hellas online.

Στην πράξη, οι εταιρείες Τηλεπικοινωνιών χρησιμοποιούν τους τηλεοπτικούς τους βραχίονες ως «κράχτες» συνδρομητών ή ως «τοίχους» για να μη διαρρεύσουν οι πελάτες τους στον ανταγωνισμό. Και οι πελάτες αυτοί δεν δείχνουν να ενοχλούνται από την προβολή διαφημιζομένων και χορηγών στο πρόγραμμα, πάντα διακριτικά και σαφώς πιο δημιουργικά από τα ελεύθερα κανάλια.

Η συνδρομητική συνιστά έναν ακόμη λόγο αγοράς του double Play του ΟΤΕ (για internet και σταθερή), ενώ προσφέρει τέσσερα πακέτα περιεχομένου, το «Family Pack» με 14,9 ευρώ, το «Cinema Pack» με 17,90 ευρώ, το «Sports Pack» με 19,90 ευρώ και το «Full Pack» με 21,90 ευρώ. Η Nova διαθέτει την υπηρεσία Nova Triple Play: όλο το πακέτο μαζί με τα Novasports και τους αγώνες Super League, τη Basket League και τη Volley League, όπως επίσης και το Champions League, το Europa League αλλά και τη Εuroleague αντί 29,90 ευρώ. Πρόσφατα όλοι οι συνδρομητές της υπηρεσίας Nova 3Play μπορούν να έχουν πρόσβαση σε 300 ταινίες Α’ προβολής κάθε χρόνο με 15 ευρώ το μήνα.

Η πρόσφατη αναγγελία της Nielsen Measurement ότι σύντομα, ενδεχομένως τον Σεπτέμβριο του 2014 θα μετρά την τηλεθέαση σε ταμπλέτες και κινητά, φύτεψε το σπόρο της σκέψης στο μυαλό των διευθυντών προγράμματος να επενδύσουν περισσότερο στη WEB TV.

*** ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ του adbusiness (τεύχος 838)