To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Η σχέση Δημιουργικότητας-Πωλήσεων!

Η σχέση Δημιουργικότητας-Πωλήσεων!
Η σχέση Δημιουργικότητας-Πωλήσεων!

Η παρουσίαση έλαβε χώρα, μπροστά σε εκπροσώπους διαφημιζόμενων και διαφημιστικών εταιρειών, σε αίθουσα του Alba Graduate Business School, με αφορμή τη φετινή εκδήλωση του Φεστιβάλ Δημιουργικότητας των Καννών, που θα πραγματοποιηθεί το διάστημα 16-22 Ιουνίου. Το event άνοιξε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Frank και μέλος του ΔΣ της ΕΔΕΕ, Θανάσης Παπαθανασίου, τονίζοντας μεταξύ άλλων: «Ο λόγος που επιλέξαμε να μιλήσουμε για δημιουργικότητα σε μια δύσκολη εποχή για την Ελλάδα, είναι διπλός. Ο ένας είναι γενικός και ο άλλος πιο ειδικός. Ο γενικός είναι πως θεωρούμε ότι σαν χώρα, αυτή την περίοδο, έχουμε ανάγκη από δημιουργικότητα και ιδέες για να προχωρήσουμε τα πράγματα μπροστά. Ο δεύτερος λόγος είναι πως ακόμα και σήμερα, που το περιβάλλον είναι βαρύ, η ανάγκη για να ξεχωρίσει ένα μήνυμα από το σωρό, είναι πιο έντονη από ποτέ. Κάθε άνθρωπος είναι εκτεθειμένος καθημερινά σε 8-10.000 μηνύματα. Και για να μπορέσει ένα μήνυμα να ξεχωρίσει και να αναδειχτεί, χρειάζεται τη βοήθεια μιας ιδέας».

\"\"

Ακολούθησε σύντομος χαιρετισμός του Προέδρου του ΣΔΕ, Γρηγόρη Αντωνιάδη, που ανέφερε σχετικά: «Οι σημερινοί marketers είναι εκείνοι που πρέπει να λειτουργήσουν σε ένα περιβάλλον πολύ διαφορετικό από αυτό που είχαμε εμείς και θα πρέπει να ηγηθούν της πορείας των εταιρειών, μέσα από την κρίση προς την έξοδό τους από αυτή. Ελπίζουμε πως η κρίση κάποια στιγμή θα τελειώσει και αυτό που έχει σημασία, είναι να είμαστε έτοιμοι για την επόμενη μέρα. Σήμερα είναι επιβεβλημένο, η επικοινωνία να κινεί τη βελόνα και αυτό μπορεί να συμβεί μόνο με τη δημιουργικότητα. Όσο κάνουμε εκπτώσεις στη δημιουργικότητα, τόσο κάνουμε εκπτώσεις και στη συνολική επικοινωνιακή προσέγγιση».

\"\"

Την παρουσίαση \"Δημιουργικότητα ή-ίσον Πωλήσεις;\" ανέλαβε ο Δημιουργικός Διευθυντής της Cream, Παναγιώτης Παντελάτος. Στα βασικά της σημεία, ανέφερε: «Η ερώτηση που μας βασανίζει όλους, είναι αν δημιουργικότητα και πωλήσεις μπορούν να συμβαδίζουν. Μοιάζει λίγο περίεργο έως άκαιρο σε αυτή την δύσκολη περίοδο κρίσης που διανύουμε, που οι τζίροι πέφτουν και πέφτουν... και πέφτουν, που η αγορά συρρικνώνονται γιατί η αγοραστική μας δύναμη μικραίνει, να μιλάμε για δημιουργικότητα στη διαφήμιση. Οι πωλήσεις είναι πάνω απ’ όλα και οι πωλήσεις επιτυγχάνονται συνήθως (ή έτσι έχουμε μάθει να λέμε) με απλό και άμεσο τρόπο. Κάπως έτσι είναι οι διαφημίσεις που ζητούν οι διαφημιζόμενοι, στο 90% των περιπτώσεων, από τις διαφημιστικές εταιρίες τους. Γιατί είναι, μάλλον, πεπεισμένοι πως αν προσπαθήσουν να προσεγγίσουν το κοινό στο οποίο απευθύνονται με κάποιον πιο δημιουργικό τρόπο, θα είναι πολύ λιγότερο αποτελεσματικός. Γιατί όπως όλοι έχουμε μάθει να πιστεύουμε, βραβεία και πωλήσεις είναι δυο ασύμβατες έννοιες. Ή όπως στον δικό μας χώρο έχουμε μάθει να ακούμε: «Μη μου κάνεις διαφήμιση για να πάρεις βραβείο. Να πουλήσω θέλω». Έχουμε συνδέσει τη δημιουργικότητα με τη ματαιοδοξία του δημιουργικού και όχι με την αποτελεσματικότητα. Είναι όμως αυτό αλήθεια;».

Στη συνέχεια, ο κ. Παντελάτος παρουσίασε κάποιες διαφημίσεις που ξεχώρισαν για τη δημιουργικότητά τους, μέσω βράβευσης στο Φεστιβάλ των Καννών, επιτυγχάνοντας, παράλληλα και αποτελεσματικότητα. Και όλα αυτά, χωρίς ιδιαίτερο κόστος. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό της Cadbury, που δημιούργησε η Fallon, παρουσιάζοντας έναν γορίλλα να παίζει ντραμς. Η συγκεκριμένη κατάφερε να διακριθεί στις Κάννες το 2008, ενώ βοήθησε και το brand να αυξήσει τις πωλήσεις του στο Ηνωμένο Βασίλειο κατά 10%. Έτσι, ο κ. Παντελάτος κατέληξε στο συμπέρασμα πως η Δημιουργικότητα ισούται τελικά με την Αποτελεσματικότητα, χωρίς μάλιστα να χρειάζεται να ξοδευτούν πολλά χρήματα. Σε αυτό το πλαίσιο εξάλλου, των 31% των έργων που έχουν συμπεριληφθεί στις shortlists του Φεστιβάλ των Καννών, έχουν μπάτζετ μικρότερο των 500 χιλιάδων δολαρίων, ενώ το 51% δεν ξεπερνά το 1 εκ. δολάρια.   

TAGS: advertising