To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

IAB Europe: Διαρκής ανάπτυξη για την online διαφήμιση

IAB Europe: Διαρκής ανάπτυξη για την online διαφήμιση
IAB Europe: Διαρκής ανάπτυξη για την online διαφήμιση

Στην 9η διοργάνωση του ετήσιου Interact conference, το IAB Europe ανακοίνωσε πως η online διαφήμιση αυξήθηκε κατά 11,6% το 2014, παρουσιάζοντας αγοραστική αξία ύψους 30,7 δισ. ευρώ.

Η έρευνα AdEx Benchmark αποκάλυψε πως η online διαφήμιση πέτυχε διψήφια ανάπτυξη για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά. Όλες οι αγορές που συμμετείχαν στη συγκεκριμένη μελέτη, παρουσίασαν αύξηση, ενώ οι 20 εξ αυτών είχαν διψήφια ανάπτυξη. Η mobile και η video διαφημιστική δαπάνη συνέχισε την ισχυρή της πορεία, κατέχοντας πλέον σημαντικό μερίδιο στη display και search διαφημιστική δαπάνη.

\"Τα αποτελέσματα της AdEx Benchmark υπογραμμίζουν τη σημασία της digital διαφήμισης στην ανάπτυξη της ευρωπαϊκής οικονομίας. Πρέπει να διασφαλίσουμε πως η ψηφιακή διαφήμιση θα επιτρέπει στον ευρωπαϊκό digital τομέα να είναι ανταγωνιστικός παγκοσμίως\"
ανέφερε ο CEO του IAB Europe, Townsend Feehan.

Σημειώνεται πως η έκθεση χωρίζει την online διαφημιστική αγορά σε 3 τομείς: το display, το Search και το Classifieds and Directories. Το display ήταν εκείνο που ξεχώρισε από τους υπόλοιπους τομείς, με ρυθμό ανάπτυξης 15,2%, ενώ η συνολική του αξία το 2014 ανήλθε σε 10,9 δισ. ευρώ. Το search αναπτύχθηκε κατά 10,8% (αξία 14,7 δισ. ευρώ), συνεχίζοντας να αποτελεί το μεγαλύτερο online διαφημιστικό format. Ωστόσο, ο ρυθμός ανάπτυξής του επιβραδύνεται την τελευταία τριετία.   

Στο μεταξύ, η περιοχή Κεντρικής - Ανατολικής Ευρώπης παρουσίασε ισχυρή ανάπτυξη, με την online διαφήμιση να ωφελείται από τις βελτιώσεις στις broadband υποδομές. Ωστόσο, η συνολική ανάπτυξη της ευρωπαϊκής online διαφήμισης συνεχίζει να καθοδηγείται από τις ώριμες online διαφημιστικές αγορές.

Παράλληλα, τη στιγμή που η Ευρώπη αφήνει σταδιακά πίσω της την ύφεση, οι διαφημιστικές αγορές αναμένεται θα ωφεληθούν από την αισιοδοξία των brands. Με δεδομένο πως οι publishers θα συνεχίσουν να βελτιώνουν τις προσφορές τους, η Online διαφημιστική δαπάνη έχει τα εχέγγυα για να αποτελέσει τον βασικό \"υποδοχέα\" των μεγάλων διαφημιστικών μπάτζετ.

Σε ότι αφορά την αγορά Classifieds and Directories, η ανάπτυξή της άγγιξε το 5,8% (αξία 4,9 δισ. ευρώ), επωφελούμενη από τις βελτιώσεις στην οικονομία, ωστόσο εξακολουθεί να βρίσκει ισχυρό ανταγωνισμό από τις κατηγορίες Paid-for-search και Data-driven Display. 

Την ίδια στιγμή, το mobile αποτελεί πλέον το 17,7% της συνολικής display αγοράς, με ρυθμό ανάπτυξης 72,5%, ενώ και η online video διαφήμιση παρουσίασε επίσης ισχυρή ανάπτυξη, αντιπροσωπεύοντας το 15,1% της display αγοράς.

Σχολιάζοντας τα παραπάνω, η Senior Analyst της IHS , Ελένη Μαρούλη, είπε: \"Η συνεχιζόμενη διψήφια ανάπτυξη της online διαφήμισης την τελευταία πενταετία, δείχνει τη διαρκή εξέλιξη της συγκεκριμένης αγοράς. Τα δυο formats που αποτέλεσαν οδηγούς για το 2014, είναι το mobile και το video, η ανάπτυξη των οποίων αντικατοπτρίζει τις επενδύσεις και την καινοτομία της online advertising βιομηχανίας\".

TAGS: advertising