To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

jnl+: Κοιτάμε πάντα μπροστά

jnl+: Κοιτάμε πάντα μπροστά
jnl+: Κοιτάμε πάντα μπροστά

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ

adb: Σε λίγους μήνες, και πιο συγκεκριμένα με την έλευση του 2016, η εταιρεία γιορτάζει τα 75 χρόνια της πορείας της στην ελληνική αγορά. Ποια είναι η δική σας διαχρονική \"συνταγή επιτυχίας\";

Α.Λ.:
Πιστεύω ότι αν κάποιος ήθελε να μας κατηγορήσει για παραπλάνηση θα είχε “case”. Μια αμιγώς ελληνική ανεξάρτη- τη οικογενειακή εταιρεία από το 1941 παραπλανά ότι θα είναι μέτρια και παρωχημένη. Η αλήθεια μας είναι ότι είμαστε ακριβώς το αντίθετο. Είμαστε, θεωρώ, ένα από τα δύο πιο forward thinking agencies στην Ελλάδα. Ξέρετε, εμείς πάντα κοιτούσαμε μπροστά, να δούμε τι είναι αυτό που έρχεται. Είμαστε early adopters. Πράγμα, συχνά, επί- πονο. Πρέπει κανείς να ξέρει όλα αυτά που κάναμε πρώτοι, για να μπορεί να καταλάβει ότι δεν είμαι απλά υπερφίαλη. Τα TV rating, η AGB, ήρθαν στην ελληνική αγορά από εμάς. Η πρώτη διεθνής εταιρεία media specialist ήρθε στην Ελλάδα από εμάς. Η πρώτη εταιρεία που πήρε ISO ήμασταν εμείς, η πρώτη που επένδυσε στο 3D και το creative coding… εμείς. Augmented Reality, mapping projection, motion capturing, stereo projection and productions, RFID activations, είναι πράγματα με τα οποία ασχολούμαστε, hands on, δέκα χρόνια τώρα. Τα προγραμματίζουμε, τα οραματιζόμαστε, τα δημιουργούμε εμείς εσωτερικά. Αυτός ο συνδυασμός creative coding, video content, 3D, experiential, online, ATL, PR μάς δίνει ένα εξαιρετικό edge.

adb: Ποιο θα λέγατε, λοιπόν, πως είναι το στοιχείο που κάνει την jnl+ να ξεχωρίζει; Πώς μπορεί να συνοψιστεί περιληπτικά η φιλοσοφία της εταιρείας;

Α.Λ.:
Ένα βράδυ την ώρα που διάβαζα στα παιδιά μου για να κοιμηθούν (επιτέλους!) έπεσα στην ιστορία του Άργου του Πανόπτη, μια φιγούρα της μυθολογίας μας που δεν την ήξερα καθόλου. Τι ήταν λοιπόν αυτός; Ήταν ένα τέρας, που είχε μάτια σε όλες τις πλευρές. Τα μάτια του ήταν εκατό και τη νύχτα ήταν πάντα τα μισά ανοικτά. Έτσι έβλεπε πάντα γύρω του τι συνέβαινε. Τον χρησιμοποιούσαν σε ειδικές αποστολές και τις κατάφερνε πάντα με επιτυχία, γιατί δεν έχανε ποτέ τη συνολική εικόνα. Μπορούσε να κινηθεί στην κατεύθυνση που ήθελε και παράλληλα να διαχειρίζεται 100 οπτικές γωνίες. Ε, λοιπόν αυτή η φιγούρα είναι αυτή που συνοψίζει την αλήθεια μας. Είμαστε πάντα στοχευμένοι και στρατηγικοί, ξέρουμε δηλαδή πού θέλουμε να πάμε και έχουμε φροντίσει ώστε να έχουμε μάτια σε όλες τις πλευρές και να βλέπουμε όλες τις οπτικές που είναι διαθέσιμες. Αυτό μας κάνει, θεωρώ, μοναδικούς. Είμαστε λοιπόν σαν τον Άργο τον Πανόπτη.

adb: Η jnl+ προσφέρει 360Ο λύσεις και δραστηριοποιείται σε σχεδόν όλο το φάσμα της επικοινωνίας - από το παραδοσιακό above the line μέχρι το online/digital και από το PR μέχρι το post production. Θεωρείτε πως μια σύγχρονη διαφημιστική εταιρεία πρέπει να μπορεί να προσφέρει ολιστική επικοινωνία;

Α.Λ.:
Η επικοινωνία είναι πάρα πολύ δύσκολο task. Δεν σταματάει ποτέ. Πρέπει όλοι να αντιλαμβανόμαστε ότι “there is no, no communication”. Ακόμα και η έλλειψη επικοινωνίας είναι μια επικοινωνία. Για τους marketers, οι οποίοι πρέπει να βοηθήσουν τα brands τους να «περπατήσουν», το να παρακολουθήσουν όλο το φάσμα και όλες τις απολήξεις ή αφετηρίες της επικοινωνίας είναι εξαιρετικά δύσκολο, ακριβό και time consuming. Οι πελάτες μπορούν πάντα να επιλέξουν εάν θέλουν να κάνουν την ενορχήστρωση μόνοι τους ή να την εμπιστευτούν σε ένα 360 agency. Σε κάθε περίπτωση όμως, το agency οφείλει να μπορεί σοβαρά, δημιουργικά και επαγγελματικά να βοηθήσει για το καλύτερο επικοινωνιακό ROI, έχοντας αντίληψη όλου του φάσματος. Σήμερα, κανένα agency που παίρνει στα σοβαρά τη δουλειά του, δεν θα πρέπει να λειτουργεί με την αντίληψη ότι κάποια κανάλια επικοινωνίας είναι “somebody else’s business”. Δεν μπορείς να βοηθήσεις τον πελάτη αν λειτουργείς με αυτήν τη φιλοσοφία. Ο πελάτης πρέπει πάντα να μπορεί να υπολογίζει σε εσένα ότι θα πετύχεις το maximum ROI και αυτό γίνεται μόνο αν ξέρεις, hands on, όλα τα διαθέσιμα εργαλεία.

adb: Τα τελευταία πέντε χρόνια έχετε αναλάβει εσείς το τιμόνι της εταιρείας. Τι θα λέγατε πως έχετε επιτύχει αυτά τα χρόνια;

Α.Λ.:
Το να καταφέρεις να επιβιώσεις και αυτής της κρίσης των τελευταίων πέντε ετών, που διέλυσε την αγορά της επικοινωνίας, χωρίς να εκχωρήσεις ούτε ένα μικρό κομμάτι μέλλοντος, είναι κατόρθωμα. Εμείς το καταφέραμε. Ό,τι κρίναμε ότι ήταν στρατηγικό, μας κάνει καλύτερους και μας πηγαίνει ένα βήμα μπροστά, το στηρίξαμε. Επενδύσαμε, δηλαδή, σε μια περίοδο που η λέξη «επένδυση» δημιουργούσε αλλεργικό σοκ. Παράλληλα, βασικός μας στόχος ήταν και είναι να υπάρχει ένα δυνατό skill mix εσωτερικά, που να εκπροσωπείται από συνεργάτες που είναι εξαιρετικοί επαγγελματίες και δημιουργοί. Ξέρετε, κάθε εταιρεία είναι τόσο καλή όσο οι άνθρωποί της. Είμαι πολύ υπερήφανη για τους συνεργάτες μας. Όταν βλέπω την ομάδα να δουλεύει μαζί και να συνεισφέρει ο καθένας την οπτική του σε ένα επικοινωνιακό θέμα, είναι μαγικό.

adb: Ολοκληρώνοντας, τι επιφυλάσσει το μέλλον για την jnl+; Σκοπεύετε να εστιάσετε ακόμα περισσότερο στο digital;

Α.Λ.:
Όσοι ασχολούνται με το digital θα πουν την περιβόητη φράση: Content is KING! Το ερώτημα είναι πόσο επενδύει η κάθε εταιρεία στο content creation. Τα τελευταία χρόνια γίνεται μια συστηματική επένδυση στον Όμιλο για την παραγωγή video content. Υπάρχουν 5 άτομα, highly skilled, που ασχολούνται με την παραγωγή video και εικόνας - κάθε μορφή αυτών: filming, photography, motion graphics, 3D, high end rendering κλπ. Δεν μιλάμε πολύ. Αλλά δουλεύουμε.

Υπόθεση avakon+

adb: Πρόσφατα αποχώρησε μεγάλο ποσοστό των στελεχών της avakon+. Τι ισχύει αυτήν τη στιγμή στην εταιρεία;

Α.Λ.:
Οι πιο σημαντικοί δεν έφυγαν. Τα στελέχη εξυπηρέτησης πελατών και community management που έφυγαν, αντικαταστάθηκαν από καλύτερα. Τέλος, η αποχώρηση των πρώην μετόχων δεν δημιούργησε κενό άξιο λόγου. Η avakon+ είναι μια εταιρεία με εξαιρετικούς πελάτες, οι οποίοι, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, δεν έχουν δείξει κάποια ανησυχία με τις πρόσφατες αλλαγές. Αν έχουμε μάθει κάτι αυτά τα 75 χρόνια που είμαστε στον επιχειρείν της επικοινωνίας, είναι ότι αν ελέγχεις την καρδιά του θέματος και είσαι χρήσιμος στους πελάτες σου, δεν έχεις να φοβάσαι τίποτα. Στην καρδιά του θέματος είναι πάντα η επικοινωνία. Προαπαιτούμενο, φυσικά, είναι να μπορείς να χειριστείς και να αξιοποιήσεις τα tools, αλλά αυτό είναι πιο απλό και διδάσκεται γρήγορα. Το δύσκολο είναι να καταλαβαίνεις επι- κοινωνία, στρατηγική, ROI. Αυτά θέλουν μεγάλη εμπειρία, στρατηγική σκέψη και πολλή δημιουργικότητα. Αυτό που έκανε την avakon+ πολύ γοητευτική στην αρχή ήταν ότι υπήρχε η άνεση στο digital περιβάλλον και η επικοινωνιακή υποστήριξη από ανθρώπους του ομίλου που ήξεραν επικοινωνία εξαιρετικά καλά. Έτσι φτιάχτηκε ένας συνδυασμός που κερδίζει. Αυτός ο συνδυασμός είναι πάντα εδώ, ενεργός και πανίσχυρος. Θα φανταζόταν κανείς ότι αυτή η ξαφνική αποχώρηση ουσιαστικά όλων των στελεχών της AVAKON+ θα δημιουργούσε μια φοβερή αναστάτωση. Αυτό όμως δεν συνέβη, γιατί απλά τη δουλειά αυτή την ξέρουμε συνολικά στον όμιλο και έτσι μπορέσαμε να διαχειριστούμε το όλο θέμα, ενώ παράλληλα κάναμε πυρετωδώς recruitment. Αν πρέπει να μιλήσουμε για πραγματικά συναισθήματα, η αποχώρηση αυτή έφερε μια ελπίδα ότι το agency αυτό θα κινηθεί σε μια πιο στρατηγική, thorough και δημιουργική κατεύθυνση. Όλο το recruitment που έχει γίνει, είναι με αυτή την οπτική.

adb: Τι ακριβώς έχει συμβεί με τους προηγούμενους μετόχους;

Α.Λ.:
Η ιστορία με τους προηγούμενους μετόχους και managers της avakon+ έχει πολύ σοβαρά και βαριά νομικά θέματα, των οποίων έχουν επιληφθεί οι νομικοί μας σύμβουλοι. Το χειρότερο σε μια συνεργασία είναι όταν διαπιστώσεις, εκ των υστέρων, ότι έχει γίνει κατάχρηση της σχέσης εμπιστοσύνης εις βάρος σου. Πράγμα, που όπως είναι φυσικό, έχει βαρύτατες νομικές και ποινικές συνέπειες.