To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Καμία σχέση με τους άλλους η jnl+

Καμία σχέση με τους άλλους η jnl+
Καμία σχέση με τους άλλους η jnl+

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ

adb: H jnl+ γιορτάζει φέτος τα 70 της χρόνια, γεγονός που την καθιστά την παλαιότερη διαφημιστική εταιρεα στην Ελλάδα. Πόσο σημαντική είναι αυτή η επέτειος για την εταιρεία, ειδικά στη σημερινή εποχή, όπου η εγχώρια αγορά επικοινωνίας γνωρίζει σημαντικές πιέσεις και ο «χάρτης» αλλάζει ραγδαία, με νέες εταιρείες να κάνουν την εμφάνισή τους, ενώ επιχειρήσεις που πρωταγωνιστούσαν την προηγούμενη δεκαετία αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα;

Α.Λ.:
Ξέρετε σε όλους μας εσωτερικά δίνει φοβερή δύναμη η ιστορία μας. Εγώ δεν ξέρω πώς ήταν το 41, αλλά μπορώ να φαντάζομαι. Βρίσκω ασύλληπτα γενναία πράξη για μια γυναίκα σε μια ανδροκρατούμενη αγορά να ξεκινάει μια διαφημιστική εταιρεία. Αυτή είναι μια κίνηση γεμάτη ρίσκο και ταυτόχρονα γεμάτη αυτοπεποίθηση. Στα χρόνια που πέρασαν, η jnl+ έχει δει πολλές κρίσεις, κρίσεις στη χώρα, κρίσεις στην αγορά, αλλά και εσωτερικές κρίσεις και πάντα έχει βγει πιο δυνατή. Έχει πια κύτταρο που αντέχει στην αντιξοότητα και ταυτόχρονα έχει μια συλλογική μνήμη που ξέρει να αποκωδικοποιεί συνθήκες. Αυτό είναι ένα φοβερό πλεονέκτημα.

adb: Μέσα σε αυτά τα 70 χρόνια πορείας της jnl+ τι θα λέγατε πως έχει παραμείνει αναλλοίωτο στη φιλοσοφία της εταιρείας; Ποιες είναι οι αρχές από τις οποίες δεν παρεκκλίνατε ποτέ;

Α.Λ.:
Η κάθε γενιά που έχει διοικήσει την jnl+ έχει αφήσει το δικό της αποτύπωμα και τις δικές της αρχές. Αυτά είναι εποικοδομήματα. Η Φώτα Λεούση δεν ήθελε πότε να προδώσει την εμπιστοσύνη που της έδειχνε ένας πελάτης. Ήταν σημαντικό για αυτήν να κάνει καλή δουλειά που θα απέδιδε στον πελάτη, γιατί είχε ένα έντονο αίσθημα ευθύνης απέναντί του. Αυτό μεταφράζεται σε εργατικότητα και φιλότιμο. Αυτά τα κληρονόμησε ο πατερά και αργότερα εμείς. Για τον πατέρα μου κομβικής σημασίας ήταν η στρατηγική ευστοχία. Ήθελε πάντα μια καμπάνια να πατάει στέρεα στρατηγικά. Την προτεραιότητα στη στρατηγική κληρονομήσαμε και εμείς. Τώρα εμείς προσθέτουμε το δικό μας εποικοδόμημα και αυτό είναι η δημιουργικότητα όχι μόνο στον τρόπο έκφρασης, αλλά και στα εκφραστικά μέσα. Το όνειρο στην jnl+ δεν βρίσκεται σε τζίρους, ούτε σε μέγεθος. Εμείς επιθυμούμε μια εταιρεία που θα αποτελεί σημείο αναφοράς γι’ αυτά που έρχονται.

adb: Από την άλλη, ποια νέα στοιχεία έχετε εισάγει κατά την πάροδο των χρόνων στο DNA της εταιρείας; Πώς προσαρμοζόταν κάθε φορά η εταιρεία στις εξελίξεις και τις ανάγκες του χώρου της επικοινωνίας και, φυσικά, πόσο δύσκολη ήταν αυτή η διαδικασία;

Α.Λ.:
Κοιτάξτε, εμείς είμαστε early adopters της τεχνολογίας. Πάντα ήμασταν. Αυτό φαίνεται σε όλη την πορεία μας. Από την ταχύτητα με την οποία προσαρμοστήκαμε στην ηλεκτρονική εποχή της διαφήμισης, μέχρι αυτό που βλέπουμε σήμερα στη σχέση μας με την 3η διάσταση. Δεν ξέρω να σας πω αν είναι μια εύκολη ή δύσκολη διαδικασία, γιατί για εμάς είναι κομμάτι αυτού που κάνουμε, κομμάτι της δικίας μας κουλτούρας, αλλά και καθημερινής πρακτικής. Τα τελευταία χρόνια είναι πάρα πολλά αυτά που έχουν ενταχθεί στο DNA μας. Εδώ και 6 χρόνια ασχολούμαστε δυναμικά με την 3η διάσταση και το virtual περιβάλλον. Έχουμε κάνει σημαντικές επενδύσεις σε τεχνολογίες όπως motion capturing, Augmented Reality, stereoscopic projections, automations, 3D scanning, wall mapping projections. Αυτά είναι όλα νέα εκφραστικά μέσα που ανοίγουν λεωφόρους στην επικοινωνία με το κοινό. Αλλά δεν είναι μόνο η 3η διάσταση. Τα τελευταία χρόνια λειτουργούμε σε απόλυτη επίγνωση του νέου μοντέλου επικοινωνίας. Ξέρουμε ότι το broadcast model φθίνει και ότι περνάμε σε μια ανοιχτή διαλεκτική διαδικασία. Αυτό εμείς το έχουμε εντάξει πλήρως στην καθημερινότητά μας. Στον online χώρο κινούμαστε με μεγάλη αυτοπεποίθηση.

adb: Πραγματικά, η εταιρεία έχει να επιδείξει κάποιες πολύ σημαντικές καινοτομίες μέσα σε αυτά τα 70 χρόνια πορείας. Κινήσεις που θα μπορούσε να πει κανείς πως άφησαν το στίγμα τους στο χώρο της επικοινωνίας και καθόρισαν το σήμερα (AGB, 3D, καθετοποιημένη δομή κ.λπ.). Θα θέλατε να μας αναφέρετε αυτές τις «επαναστάσεις» που εκκίνησε η εταιρεία;

Α.Λ.:
Το βλέμμα μας, όπως σας είπα, ήταν πάντα στραμμένο στο μέλλον, στην τεχνολογία και στις παγκόσμιες εξελίξεις στην επικοινωνία. Είμαστε η εταιρεία που πάντα υιοθετούσε πρώτη σύγχρονες πρακτικές. Τη δεκαετία του ’80 φέραμε στην Ελλάδα την πρώτη και μοναδική εταιρεία μέτρησης της τηλεθέασης, την AGB, καθώς και τον πρώτο Media Specialist στην Ελλάδα. Τα τελευταία χρόνια εισαγάγαμε την τεχνοτροπία 3D και διαθέτουμε ως όμιλος ξεχωριστή εταιρεία 3D παραγωγών, την 3Dreams. Η 3Dreams δημιουργεί αποκλειστικά εικόνα 3D και αποτελεί τη μεγαλύτερη επένδυση στην τεχνολογία στον κλάδο της διαφήμισης. Εφαρμόζει όλους τους νέους τρόπους επικοινωνίας που προανέφερα.

adb: Πολύ σημαντικό είναι και το γεγονός πως η εταιρεία συνεργάζεται με κάποιους πελάτες για πάρα πολλά χρόνια. Ποιο θεωρείτε πως είναι το μυστικό της επιτυχίας πίσω από αυτές τις μακροχρόνιες συνεργασίες;

Α.Λ.:
Η αποτελεσματικότητα.

adb: Γενικότερα, μπορείτε να μας μιλήσετε για κάποιες από τις συνεργασίες που ξεχωρίζετε μέσα σε αυτά τα 70 χρόνια; Για κάποιες καμπάνιες για τις οποίες αισθάνεται λίγο πιο «περήφανη» η εταιρεία;

Α.Λ.:
Είμαστε περήφανοι για κάθε καμπάνια που ανέβασε market shares, επηρέασε εκλογικά αποτελέσματα, βοήθησε κοινωνικά μηνύματα να περάσουν στον κόσμο. Τέτοιες, λοιπόν, επιτυχημένες καμπάνιες δικές μας είναι ευτυχώς πάρα πολλές και αρά δεν είναι εύκολο και να απαντήσω σε αυτή την ερώτηση.

adb: Αν εστιάσουμε στο σήμερα, ποια είναι τώρα η jnl+; Τι προσφέρει, πού εστιάζει, πώς διαφοροποιείται από τον ανταγωνισμό; Πώς συνεχίζει να προσφέρει ROI στους πελάτες της;

Α.Λ.:
Ένας καινούργιος πελάτης μας και αρκετά έμπειρός διαφημιζόμενος, όταν ήρθε σε εμάς πέρσι, μας είπε κάτι που συνοψίζει τη δική μας πρόταση στην αγορά: «Καμία σχέση με τους άλλους». Η jnl+ ξαφνιάζει. Ξαφνιάζει για τη δυνατότητα που έχει να συνδυάζει στρατηγική και δημιουργικότητα, ξαφνιάζει για την αμεσότητα στα μηνύματά της και την αμεσότητα στη σχέση με τον πελάτη. Η εποχή της μεγάλης πλάκας έχει περάσει, χρειάζεται ένας πιο άμεσος, πιο σταράτος διαφημιστικός λόγος. Αλλά και το service στον πελάτη πρέπει να είναι διαφορετικό -ταχύτητα, ουσιαστικότητα, «φανατισμός» σήμερα είναι απαραίτητα.

adb: Θα μας δώσετε κάποιες παραπάνω λεπτομέρειες για το thatsgreece.com; Τι ακριβώς περιλαμβάνει η συγκεκριμένη πρωτοβουλία και ποιος ο στόχος της;

Α.Λ.:
Δεδομένου ότι η συμπλήρωση των 70 χρόνων λειτουργίας συμπίπτει με μια από τις δυσκολότερες περιόδους της ιστορίας της χώρας, η εταιρεία πήρε την πρωτοβουλία να συνεισφέρει με ιδίους πόρους στην προσπάθεια της χώρας για θετική προβολή. Για το λόγο αυτό δημιουργήσαμε ένα αγγλόφωνο portal για την Ελλάδα, το www.thatsgreece.com, που στόχο έχει να προβάλλει συνολικά τη χώρα στο εξωτερικό. Το www.thatsgreece.com προβάλλει την πραγματική Ελλάδα, την Ελλάδα των Ελλήνων. Παρουσιάζει τη χώρα από άκρη σε άκρη ως μοναδικό τουριστικό προορισμό, δίνοντας παράλληλα έμφαση στην προβολή του πολιτισμού, της ιστορίας, της επιχειρηματικότητας, της γαστρονομίας και των μοναδικών προϊόντων μας.

adb: Η εταιρεία «γιορτάζει» 70 χρόνια. Τι να ευχηθούμε αλλά και τι να περιμένουμε για τη συνέχεια;

Α.Λ.:
Να είμαστε πάντα στρατηγικοί, πάντα σύγχρονοι, πάντα διαφορετικής κουλτούρας.