To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Magna Global: Οδηγός της δαπάνης το digital

Magna Global: Οδηγός της δαπάνης το digital
Magna Global: Οδηγός της δαπάνης το digital

Η Magna Global, το strategic media unit του ομίλου της IPG Mediabrands, δημοσίευσε το ετήσιο report με την καταγραφή των Global advertising revenues για το 2015, καθώς και τις προβλέψεις για το 2016. Το report καταγράφει τα έσοδα των media suppliers σε 73 αγορές, αντιπροσωπεύοντας το 95% της παγκόσμιας οικονομίας.

Σύμφωνα με το report, τα διαφημιστικά έσοδα των μέσων σε παγκόσμιο επίπεδο αυξήθηκαν κατά +3,2% το 2015, φτάνοντας τα 503 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ για το 2016 η αύξηση αναμένεται να είναι +4,6%. Η πρόβλεψη για αυξανόμενο ρυθμό ανάπτυξης οφείλεται εξ ολοκλήρου σε events που θα λάβουν χώρα μέσα στη χρονιά, όπως το UEFA Football championship, οι Ολυμπιακοί Αγώνες, οι προεδρικές και γενικές εκλογές στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής. Χωρίς αυτά, η αύξηση υπολογίζεται στο +3,7%, που σημαίνει ότι η παγκόσμια media αγορά δεν επιταχύνει την ανάπτυξή της.

Το ποσοστό +3,2% που καταγράφεται στο 2015 παγκοσμίως, προέρχεται αποκλειστικά από τα digital media: digital media +17,2% ($160bn),  παραδοσιακά μέσα -2,2% ($393bn). H τηλεόραση και το ραδιόφωνο κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα με την προηγούμενη χρονιά, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι το OOH είχε μικρή αύξηση (+2,6%) μέσα από τη διάθεση digital formats, καθώς και το Cinema (+9%), κυρίως λόγω των blockbuster ταινιών.

Το digital advertising είναι στην πραγματικότητα η κινητήρια δύναμη πίσω από την ανάπτυξη της επένδυσης και αναμένεται ότι το 2017 θα ξεπεράσει το μερίδιο διαφημιστικής απορρόφησης της τηλεόρασης.

Η ανάπτυξη των digital media οδηγείται κυρίως από το ρυθμό αύξησης των social (+44% το 2015) και του video (+39%), ενώ το Search παραμένει να απορροφά σχεδόν την μισή επένδυση (48%).

Με ταχύτατους ρυθμούς κινείται  και η διαφήμιση στα mobile μέσα (+61% το 2015) ακολουθώντας την μετακίνηση του καταναλωτή από τις συσκευές desktop, σε smartphones και tablets. H τάση αυτή ενισχύεται και από τις καινοτομίες που υπάρχουν πλέον στα mobile formats, οι οποίες βελτιώνουν την εμπειρία του καταναλωτή και δημιουργούν νέες δημιουργικές ευκαιρίες για τους διαφημιζόμενους.

Τέλος το programmatic advertising έχοντας επαναπροσδιορίσει τον τρόπο αγοράς του display και video, φτάνει σε μερίδιο 31% το 2015, ενώ υπολογίζεται ότι μέχρι το 2019 θα απορροφά παραπάνω από τη μισή επένδυση.

 

Η εικόνα για την Ελλάδα

Σε επίπεδο regions να σημειώσουμε ότι η Δυτική Ευρώπη το 2015 επέστρεψε επιτέλους στα επίπεδα δαπάνης του 2007, προ κρίσης, και το 2016 προβλέπεται να έχει ανάπτυξη (+2,5%). Όλες οι χώρες δεν κινούνται βέβαια στους ίδιους ρυθμούς, το 2015 η Μεγάλη Βρετανία ήταν η μεγαλύτερη αγορά του region, ενώ από την άλλη πλευρά, η Ελλάδα ήταν η δεύτερη μικρότερη.  Το 2015, για μια ακόμα χρονιά, η Ελλάδα κινήθηκε με αρνητικό πρόσημο στη διαφημιστική δαπάνη (-12,1%) και το ίδιο αναμένεται για το 2016, για το οποίο η πρόβλεψη είναι    -2%. Η τηλεόραση παραμένει το κύριο μέσο, απορροφώντας 56% της συνολικής δαπάνης, ποσοστό σημαντικά υψηλότερο από το παγκόσμιο (38,5%) και αυτό της Ευρώπης (31%). Στον αντίποδα, το μερίδιο των digital media υπολογίζεται στο 19%, σημαντικά χαμηλότερο από το παγκόσμιο (35,5%) και άρα με υψηλά περιθώρια ανάπτυξης.


Σημειώνεται πως η IPG Mediabrands δραστηριοποιείται στην Ελλάδα με τις εταιρείες UM, Initiative και Reprise.
 

TAGS: advertising