To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Native Advertising στο Web: Πεδίον δόξης λαμπρόν

Native Advertising στο Web: Πεδίον δόξης λαμπρόν
Native Advertising στο Web: Πεδίον δόξης λαμπρόν

Native speaker, στη γλώσσα της επικοινωνίας, αποδεικνύεται το WEB στην εμπορική του κειμενογραφία, υποδεχόμενο ένα νέο μοντέλο χρηστικής και εμπορικής αρθρογραφίας, που μικραίνει εντυπωσιακά την απόσταση μεταξύ του χρήστη και του διαφημιζόμενου. Η native advertising, σε αντίθεση με τα publi, τα «πληρωμένα» εμπορικά και την γκρίζα διαφήμιση του αναλογικού έντυπου κόσμου στο παρελθόν, συνιστά μέρος ενός fair game μεταξύ του αναγνώστη, του επισκέπτη του Διαδικτύου και του πελάτη, που πλέον έχει συνειδη τοποιήσει τον νέο τρόπο γραφής, την ανάγκη για παροχή χρήσιμης πληροφορίας και το βαθμό ευφυΐας του παραλήπτη των μηνυμάτων. Το native advertising αποκτά όλο και πιο φανατικούς υποστηρικτές στην ελληνική digital αγορά.

Πρόκειται για μια νέα ανερχόμενη υπηρεσία προς καλούς πελάτες, έναν πιο ολοκληρωμένο και ώριμο τρόπο διαφήμισης, ένα «εργαλείο», με το οποίο ο διαφημιζόμενος μιλά στη… μητρική γλώσσα του αναγνώστη-καταναλωτή άμεσα, στοχευμένα και κατανοητά, μέσα από το κανάλι εκείνο που έχει ορίσει ο χρήστης. Σε αυτή την επικοινωνία, σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν οι μεγάλοι παίκτες στο WEB, κυρίως οι pure digital players, οι οποίοι φαίνεται να αποκτούν αυτόνομα departments με εξειδικευμένους συντάκτες/δημοσιογράφους/ κειμενογράφους, παράγοντας ή προσαρμόζοντας κείμενα προς αξιοποίηση από τους πελάτες τους.

Native advertising, το μέλλον της ψηφιακής διαφήμισης
Βασιλένια Αγγελούδη, Εμπορική Διευθύντρια DPG


Το content marketing θεωρείται το παρόν και το μέλλον στο χώρο της ψηφιακής επικοινωνίας και διαφήμισης. Οι χρήστες του Διαδικτύου επιδιώκουν ποιοτικότερο και πιο «στοχευμένο» στα ενδιαφέροντά τους περιεχόμενο, διαδραστική διαφήμιση και premium content που συνδυάζει την πληροφόρηση με την ψυχαγωγία. Σήμερα, όλοι οι παίκτες, τόσο οι παραδοσιακοί που έχουν επεκτείνει τη δράση τους στο Διαδίκτυο όσο και οι pure digital players, oφείλουμε να κατανοήσουμε ότι η παραδοσιακή παθητική διαφήμιση έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί, σε έναν κόσμο στον οποίο οι καταναλωτές θέλουν να «ανακαλύψουν» και όχι απλά να (υπο)δεχτούν το διαφημιστικό μήνυμα. Με αυτό το δεδομένο η DPG Digital Media έχει αναπτύξει ξεχωριστό in house τμήμα, προκειμένου να προσφέρει καινοτόμους ιδέες content marketing, branded content και native advertising στους πελάτες και συνεργάτες της. Το native advertising συνιστά σήμερα έναν επιτυχημένο τρόπο στήριξης της διαδικτυακής διαφήμισης, λόγω του ιδιαίτερου τρόπου αλληλεπίδρασης με το χρήστη και της δυνατότητάς του να μεταφέρει με επιτυχία το μήνυμα των διαφημιζομένων στους μελλοντικούς τους πελάτες. Σε γενικές γραμμές, ωστόσο, η συνταγή για ένα επιτυχημένο native advertising πρέπει να πληροί τις παρακάτω προϋποθέσεις:

• Να είναι ολοκληρωμένο, δηλαδή να τοποθετείται το μήνυμα μέσα στο περιεχόμενο της σελίδας ώστε να υπάρχει συνοχή και να μη φαίνεται καμία διαφορά στο περιεχόμενο.
• Να ενισχύει το engagement με το χρήστη, ο οποίος έχει συνηθίσει να αγνοεί τις διαφημίσεις που είναι τοποθετημένες ξεχωριστά από το περιεχόμενο.
• Να είναι μέρος του content marketing και να προκαλεί την προσοχή του χρήστη.


Το κύριο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που πρέπει να προσφέρει ένας οργανισμός, ένας ψηφιακός όμιλος, στους διαφημιζομένους, είναι ο συνδυασμός της γενικής και της στοχευμένης ενημέρωσης αξιοποιώντας καινοτόμους λύσεις marketing, συνθέτοντας την εμπορική πολιτική με τη δημιουργία ξεχωριστού περιεχομένου.

Νative advertising: Από τον διαφημιζόμενο στο χρήστη
Μαίρη Ζαράνη, Customer Success Manager, Warply


Ως native advertising μπορούμε να ορίσουμε έναν πιο ολοκληρωμένο και ώριμο τρόπο διαφήμισης όπου ουσιαστικά ο διαφημιζόμενος θα μιλήσει στον αναγνώστη-καταναλωτή άμεσα, στοχευμένα και κατανοητά μέσα από το κανάλι εκείνο που θα έχει ορίσει ο χρήστης. Το native advertising μπορεί να αποτελεί μια σχεδόν άγνωστη -ακόμα- έννοια για τους πολλούς, είναι όμως η ανερχόμενη μορφή διαφήμισης, την οποία συναντά ο καθένας από εμάς ολοένα και περισσότερο. Το native advertising στο εξωτερικό έχει ισχυρή παρουσία και αποτελεί βασικό εργαλείο για τον διαφημιζόμενο, ενώ στην Ελλάδα ορισμένοι publishers έχουν υιοθετήσει αυτή τη μορφή διαφήμισης όπου κερδίζει έδαφος με ταχύ ρυθμό.

Όσο οι καταναλωτές απορρίπτουν ή αγνοούν το 300x250 banner στο news site που κάνουν surf ή απλά αλλάζουν κανάλι στην τηλεόραση, ενώ παρακολουθούν ένα τηλεοπτικό πρόγραμμα, τόσο το native advertising διαμορφώνεται ξεκινώντας από τα social media και ακολούθως στα sites των εκδοτών αλλά και στον κόσμο της TV. Η σημασία αλλά και η αξία της native διαφήμισης είναι μεγάλη, τόσο για τα brands όσο και για τους ίδιους τους χρήστες. Από την πλευρά των διαφημιζομένων, τα brands βρήκαν έναν τρόπο να αναδείξουν τη μοναδικοτητά τους μέσα από το content marketing και σε συνδυασμό με το native advertising, να εισχωρήσουν στους χρήστες με έναν ιδιαίτερα αποδοτικό και δημιουργικό τρόπο.

Μεγάλη σημασία στο engagement των χρηστών αποτελεί και το format με το οποίο τα brands θα επικοινωνήσουν στον καταναλωτή το προϊόν-μήνυμα. Πιο απλά: όσο περισσότερο interaction υπάρχει στο format τόσο μεγαλύτερο θα είναι το engagement των χρηστών και ισχυρότερος ο δεσμός με το brand. Στη warply, καθημερινά, βλέπουμε mobile campaigns με Rich Ad formats να έχουν ανταπόκριση έως και 30% παραπάνω σε σχέση με απλά formats. Τέλος, όσο περισσότερα βήματα και ενέργειες πρέπει να κάνει ο χρήστης στο κάθε campaign τόσο περισσότερα και τα data που μπορεί να μετρήσει κανείς και τελικά να έχει ξεκάθαρη εικόνα για το ROI.

Αναμφισβήτητα, η παραδοχή ότι το «μέσο είναι το μήνυμα» έρχεται να μεταφράσει τη συμπεριφορά του αναγνώστη-καταναλωτή ως προς το native advertising και να της προσδώσει την απαραίτητη θέση - αυτή του leader. Οι αναγνώστες εμπιστεύονται περισσότερο την πληροφορία από τα μέσα τα οποία παρακολουθούν παρά από μια στείρα εμπορική επικοινωνία. Εξίσου σημαντικό είναι και το γεγονός ότι ο χρήστης μπορεί μέσα από το native advertising όχι απλά να πάρει την πληροφορία αλλά και να εμπνευστεί, θέτοντας την επικοινωνία με το brand αμφίδρομη. Το native advertising είναι ένα άκρως ενδιαφέρον και εν εξελίξει case, όπου διευρύνει τον διαφημιστικό και δημιουργικό ορίζοντα όχι μόνο του διαφημιζόμενου αλλά και του καταναλωτή.

Native advertising: Ένας τρόπος επικοινωνίας με τους αναγνώστες
Γιάννος Κοντραφούρης, Content Specialist


Αν και έχουν περάσει σχεδόν δύο δεκαετίες από τη διάσημη διατριβή του Bill Gates με τίτλο “Content is King” το 1996, τα λόγια του έχουν ακόμα τεράστια σημασία και μάλιστα περιγράφουν άψογα και το σημερινό τοπίο που επικρατεί στην επικοινωνία και στη διαφήμιση. Σε μια εποχή που διαφημιζόμενοι και κοινό εμφανίζονται «κουρασμένοι» από τις συνηθισμένες μεθόδους προβολής και διαφήμισης, το native advertising (γνωστό και ως native content και content marketing) ανεβαίνει δυναμικά και προσφέρει μια ουσιαστική καινοτομία στο χώρο του marketing, παρόμοια με εκείνη που έφερε στο direct marketing ο Lester Wunderman στα μέσα του προηγούμενου αιώνα.

Η ιδέα να σμίξουν διαφήμιση και περιεχόμενο δεν είναι καινούργια (τα advertorials παραμένουν ευρέως διαδεδομένα σε έντυπα μέσα) όμως οι τεχνικές εξελίξεις των τελευταίων ετών, σε συνδυασμό με την πληθώρα των νέων καναλιών επικοινωνίας, σημαίνουν ότι το περιεχόμενο δεν περιορίζεται απλά σε μια μορφή άρθρου, αλλά μπορεί να αποτελεί μέρος tweet ή facebook post ακόμα και φωτογραφία στο Instagram. Το σημαντικό που πρέπει να θυμόμαστε είναι ότι όσο αλλάζουν οι κανόνες της επικοινωνίας, ιδιαίτερα της διαδικτυακής επικοινωνίας, διαφημιζόμενοι και διαφημιστές καλούνται να μεταβάλουν τους τρόπους με τους οποίους θέλουν να προσεγγίσουν το κοινό που τους ενδιαφέρει.

Το native advertising δεν επιχειρεί να ξεγελάσει ούτε να μπερδέψει τους αναγνώστες· προσαρμόζει το μήνυμα σε γνωστές φόρμες «αποκλειστικές» σε κάθε μέσο. Με τον τρόπο αυτό ο διαφημιζόμενος αποκτά ουσιαστικά μια σχέση εμπορικής αποκλειστικότητας με το μέσο με το οποίο συνεργάζεται, κάτι που οδηγεί σε επιπλέον εμπιστοσύνη και περαιτέρω συνέργειες. Τα οφέλη για το κοινό; Το νέο περιεχόμενο έχει κάτι να μας πει! Με λίγα λόγια, η διαφήμιση δεν είναι απλά θέμα σλόγκαν, αλλά ουσιαστική επικοινωνία με τον αναγνώστη, που γίνεται κοινωνός ενός μηνύματος και όχι απλώς ο παθητικός αποδέκτης του.