To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

7 βασικές αρχές για επιτυχημένα start-ups

7 βασικές αρχές για επιτυχημένα start-ups

Ο θυμόσοφος ελληνικός λαός, σωστά έχει προσδιορίσει και συνοψίσει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει κάθε νέο επιχειρηματικό σχέδιο (sic – start –up) στη φράση κάθε αρχή και δύσκολη. Ειδικά στη συγκεκριμένη περίοδο με την ανεργία να χτυπά κόκκινο και γενικότερα την οικονομία σε παγκόσμια κλίμακα να μοιάζει περισσότερο εγκλωβισμένη από ποτέ άλλοτε, ο τολμηρός/η που επιλέγει την επιχειρηματικότητα μέσω μίας προσπάθειας στα πρότυπα των start-ups μοιάζει περισσότερο με μοτίβο σε αιγυπτιακό ιερογλυφικό, με το σώμα προς μία κατεύθυνση και το κεφάλι να αναζητά στην αντίθετη ακριβώς πορεία τα μοιραία και κοστοβόρα σφάλματα. Είναι σαφές πως πανάκεια στην επιχειρηματικότητα δεν υπάρχουν (το αποδεικνύει περίτρανα η παρούσα κατάσταση…) αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν και κάποιες σταθερές τις οποίες οφείλει κανείς να ακολουθεί μειώνοντας σημαντικά την επενδυτική (και όχι μόνο…) επικινδυνότητα.

Αρχή 1η: Το χρήμα μπορεί να αποτελέσει την αρχή του τέλους…
Είναι γεγονός πως η άντληση κεφαλαίων αποτελεί πρωταρχικό σκοπό και βασική επιδίωξη όχι μόνο για μία start-up εταιρεία αλλά και για το μεγαλύτερο μέρος  της επιχειρηματικότητας. Είναι επίσης όμως,  γεγονός πως συνηθέστατα οι επιχειρήσεις δεν χρειάζονται τεράστια κεφάλαια για να συσταθούν.  Η βραχυπρόθεσμη επιτυχία μίας εταιρείας είναι σχεδόν εξασφαλισμένη ειδικά στην περίπτωση που μπορεί να «κάψει» τα απαραίτητα κεφάλαια για να υπερκεράσει το όποιο πιθανό εμπόδιο. Όταν τα κεφάλαια είναι περιορισμένα μία εταιρεία αναγκάζεται να εργαστεί για την επίλυσή του εκάστοτε προβλήματος,  κερδίζοντας μακροπρόθεσμα σε εμπειρία, κύρος και σταθερότητα.

Αρχή 2η: Η δράση πάντοτε κερδίζει τη σκέψη.
Είναι γεγονός πως ένα λεπτομερές business plan είναι μία εξαιρετική πρώτη κίνηση για κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα. Είναι επίσης γεγονός πως η πραγματικότητα 9 φορές στις 10 διαψεύδει τις επιχειρηματικές προσδοκίες και αναιρεί τα επιχειρησιακά πλάνα. Οι ασκήσεις επί χάρτου είναι απαραίτητες αλλά πολύ σημαντικότερη είναι η δράση και η υλοποίηση ενός σχεδίου. Είναι βέβαιο πως κανένα επιχειρησιακό σχέδιο όσο καλά σχεδιασμένο κι αν είναι δεν μπορεί να προβλέψει όλες τις αναποδιές που θα βρεθούν στον επαγγελματικό στίβο. Ακόμη και σε περίπτωση που κάποιος δεν είναι βέβαιος για κάτι είναι πολύ προτιμότερο να πράξει παρά να αναβάλει… στην πράξη υπάρχει πάντοτε το ενδεχόμενο της αποτυχίας αλλά και αυτό της επανόρθωσης.

Αρχή 3η: Δαπάνες στοχευμένες αποκλειστικά στους πελάτες.
Το να στεγάσετε την επιχείρησή σας σε κτίρια εξαιρετικών υποδομών και ανέσεων δεν αποτελεί εχέγγυο και κριτήριο επιχειρηματική επιτυχίας . Εάν η στέγαση της εταιρείας σας αποτελεί απαραίτητο κομμάτι της εξυπηρέτησης των πελατών σας τότε ναι αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση, εάν όμως το προϊόν σας αποτελεί απλά καταναλωτικό αγαθό μία πολυτελής και υπερσύγχρονη στέγαση δεν παρέχει τίποτε παρά μόνο πρόσθετα έξοδα. Άλλωστε οι καλές επιχειρήσεις δεν κρίνονται από τα κτίρια στα οποία στεγάζονται αλλά από τα κέρδη και τους τζίρους… 

Αρχή 4η:  Προσανατολιστείτε σε θηράματα ανάλογα του μεγέθους σας.
Η πλειονότητα των start-up εταιρειών ονειρεύεται την ανεύρεση ενός μεγάλου και μοιραία οικονομικά ισχυρού πελάτη, ο οποίος και θα την βοηθήσει να αναπτυχθεί γρήγορα και με μεγαλύτερη σταθερότητα. Το συγκεκριμένο όμως σενάριο είναι πάρα πολύ σπάνιο και συμβαίνει μόνο σε πολύ συγκεκριμένα projects. Η ιδανική συνθήκη είναι να αποκτήσετε πελάτες ανάλογους του επιχειρηματικού σας διαμετρήματος και μαζί τους να αυξήσετε όλα τα κρίσιμα μεγέθη της εταιρείας σας.
 
Αρχή 5η: Ποτέ μην συμβιβάζεστε με την τοποθεσία.
Η τοποθεσία μίας επιχείρησης σε πολλές περιπτώσεις αποτελεί κρίσιμο κριτήριο επιχειρηματικής επιτυχίας. Για παράδειγμα σε περίπτωση που η επιχείρησή σας είναι ένα εστιατόριο η επιλογή της πιο φθηνής (συνηθέστερα και της χειρότερης ποιοτικά) θέσης για την επιχείρησή σας δεν υπάρχει περίπτωση να σας οδηγήσει σε κερδοφορία. Ακόμη κι αν οι υπηρεσίες που παρέχετε στους πελάτες είναι εξαιρετικού επιπέδου, ακόμη και εάν το φαγητό είναι εξαιρετικού επιπέδου οι πελάτες δεν θα σας τιμήσουν… Ιδανική είναι η τοποθεσία η οποία δεν ξεφεύγει από τα μέτρα σας οικονομικά αλλά δίνει και την δυνατότητα στο πελατολόγιό σας να σας προσεγγίσει κάτω από τις κατάλληλες και πρέπουσες συνθήκες. Ακόμη και σε περίπτωση που ο ανταγωνισμός που έχετε να αντιμετωπίσετε στην περιοχή είναι μεγάλος, εάν οι υπηρεσίες σας είναι ποιοτικές οι πελάτες θα ανταποκριθούν.

Αρχή 6η: Το «μεροκάματο» δεν είναι δικαίωμα.

Ανεξάρτητα από το πόσο σκληρά εργάζεστε το κέρδος δεν θα πρέπει ποτέ να συγχέεται ή να ερμηνεύεται σαν απονομή δικαιοσύνης. Σκέψεις της μορφής εργάστηκα σκληρά οπότε δικαίως κερδίζω ή αντίστοιχα γιατί δεν κερδίζω αφού εργάζομαι σκληρά μόνο σε μονοπάτια ανήλιαγα μπορούν να σας οδηγήσουν. Η κερδοφορία δεν είναι παράγοντας δικαιοσύνης ή ανισότητας είναι παράγοντας απλά προσωπικός και διαχειριστικός.

Αρχή 7η:  Μην κάνετε οτιδήποτε δεν αποφέρει κέρδος. 
Ακούγεται σίγουρα κυνικό. Δυστυχώς όμως είναι άκρως ρεαλιστικό. Σταματήστε να ασχολείστε με τις ώρες με δημόσιες σχέσεις που δεν αποφέρουν καρπούς στην επιχείρησή σας. Σταματήστε να δαπανάτε ποσά άσκοπα σε προωθητικές ενέργειες που δεν αρμόζουν στο επίπεδο ή στο είδος της επιχειρηματικότητας σας. Επικεντρωθείτε σε δαπάνες που έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να αυξήσουν σύντομα τις ταμιακές σας ροές και επενδύστε σε παρόμοιες τακτικές. Είναι ιδανική συνθήκη το να κάνει κανείς αυτό το οποίο αγαπά. Σε περίπτωση που αυτό που αγαπάται να κάνετε δεν αποφέρει κέρδη (ναι είναι και δύσκολο και επίπονο το να το διαγράψετε) αφήστε το τουλάχιστον για λίγο στην άκρη.