To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Έχετε κοινωνικό μήνυμα… αλλά δεν έχετε budget…

Έχετε κοινωνικό μήνυμα… αλλά δεν έχετε budget…

Δεν είναι λίγες οι διαφημιστικές εταιρείες που αφιερώνουν δεκάδες ανθρωποώρες για την probono παραγωγή των λεγόμενων κοινωνικών μηνυμάτων. Πολύ συχνά μάλιστα οι καμπάνιες αυτές, επειδή ακριβώς δεν πληρώνονται – ίσως κακώς – αλλά αυτό είναι μία άλλη συζήτηση, αναδύουν μία ιδιαίτερη, μία πρωτόγνωρη φρεσκάδα καθώς οι δημιουργικοί αφήνουν τη φαντασία τους να καλπάσει, οι «εντολείς» δεν τους εμποδίζουν στο έργο τους ενώ οι προτάσεις τους δεν μπαίνουν κάν στη διαδικασία του preadvertisingresearch.

Όμως τα πράγματα έχουν αρχίσει να θολώνουν και η λεπτή κόκκινη γραμμή μεταξύ, του τι συνιστά κοινωνικό μήνυμα, άρα προβάλλεται σε ώρες …κοινής ησυχίας, είναι δυσδιάκριτη.

Τον τελευταίο καιρό, ιδίως την τριετία των αρνητικών προσήμων της διαφημιστικής δαπάνης, τα τηλεοπτικά κανάλια, γεμίζουν τον μεταμεσονύχτιο χρόνο τους με δεκάδες εμπνευσμένα μηνύματα τα οποία παράγουν οι ίδιοι δημιουργικοί, εμπνέονται οι ίδιοι κειμενογράφοι και εγκρίνουν τελικά οι ίδιοι account directors των άλλων, των εμπορικών μηνυμάτων που δεν διακρίνονται πάντα για την πρωτοτυπία τους. Όσο και αν τελικά το χειροκρότημα στα ErmisAwards δικαιώνει τις υπηρεσίες του Δημοσίου και τους Κοινωνικούς Φορείς για τις επιλογές τους, δεν θα έπρεπε να σκεφτούν οι «κανονικοί» διαφημιζόμενοι τι δεν κάνουν πάντα καλά και δεν αφήνουν τις διαφημιστικές τους λίγο να μεγαλουργήσουν;

Βλέπουμε λοιπόν κάποιες απίθανες υπηρεσίες του Δημοσίου, αρκετά Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου και Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα να λανσάρουν πρωτότυπα άκρως δημιουργικά μηνύματα κοινωνικού περιεχομένου που θεωρούνται ότι πληροφορούν το κοινωνικό σύνολο για θέματα που αφορούν σε:

• Πρόληψη ασθενειών, ατυχημάτων ή παθήσεων που οφείλονται σε υπερβολική χρήση πάσης φύσεως αγαθών (ναρκωτικών ουσιών, οινοπνευματωδών, καπνού κ.ά.) η σε οποιαδήποτε άλλη αιτία και σε θέματα υγιεινής διαβίωσης και διατροφής.
• Προστασία του φυσικού, οικιστικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος, προστασία του καταναλωτή, ενίσχυση της αιμοδοσίας, προαγωγή της οδικής ασφάλειας, λειτουργία θεσμών δημοκρατικού πολιτεύματος και άλλα συναφή θέματα.
• Ανάγκες και απαραίτητα μέτρα προαγωγής της προστασίας, πρόνοιας και διευκόλυνσης των ατόμων με ειδικές ανάγκες και των ομάδων πληθυσμού που χρήζουν κοινωνικής προστασίας.

Θέματα που κατά βάση δεν θεωρούνται ότι «πουλάνε» και όμως οι καμπάνιες τους με πενιχρά μέσα, δωρεάν συμμετοχή των διαφημιστικών – για το ονόρε δηλαδή – ενδεχομένως και probono συνεισφορά των εταιρειών παραγωγής, διαπρέπουν στο τηλεοπτικό και ραδιοφωνικό προσκήνιο αποδεικνύοντας ότι και με λίγα χρήματα μπορεί κανείς να κάνει… παπάδες.

Άρα επιστρέφουμε και πάλι στην ιδέα. Μια ιδέα άλλωστε που ξεκινά από την Ελλάδα και έχει ήδη διατυπωθεί στη δημόσια διαβούλευση της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας για την Πράσινη Βίβλο του Οπτικοακουστικού Κόσμου στην Ευρωπαϊκή Ένωση, είναι να λανσαριστεί πανευρωπαϊκή καμπάνια κατά της διακίνησης πειρατικού περιεχομένου πνευματικής ιδιοκτησίας.

Η «αντιπειρατική» αυτή διαφημιστική καμπάνια, αν δέχονταν οι ανεξάρτητες αρχές και τα κανάλια να την προβάλλουν δωρεάν, θα ευαισθητοποιούσε τους πολίτες σε ένα πλαίσιο της καθιέρωσης μιας ψηφιακής κουλτούρας. Όπου το C(l)opyright θα περιοριζόταν υπέρ της αρχής του σεβασμού της πνευματικής ιδιοκτησίας. Έτσι όπως το λέμε φαντάζει βαρετό.

Αν έπεφτε όμως το θέμα στα χέρια των διαφημιστών, αν υπήρχαν κοινοτικοί πόροι. Ακόμη αν πλήρωναν από κοινού οι έχοντες εμπορικό συμφέρον, τότε η καμπάνια αυτή θα γινόταν περισσότερο αποδεκτή, άρα και η συγκεκριμένη λύση του.

Από τις ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ του adbusiness (Τεύχος 845)