To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Nέα δεδομένα στις διαδικτυακές μετρήσεις

Nέα δεδομένα στις διαδικτυακές μετρήσεις
Nέα δεδομένα στις διαδικτυακές μετρήσεις

Νέα δεδομένα παρατηρούνται τελευταία όσον αφορά τις μετρήσεις επισκεψιμότητας στο ελληνικό διαδίκτυο. Αν και για χρόνια δεν καταγράφονταν άξιες λόγου εξελίξεις στην υπόθεση, η απόφαση της εταιρείας Nielsen να αποχωρήσει από τη διαδικασία σε παγκόσμια κλίμακα τον ερχόμενο Ιούνιο, σταματώντας την έρευνα μέτρησης της επισκεψιμότητας διαδικτυακών τόπων «Market Intelligence», φαίνεται πως έχει δημιουργήσει μια κάποια αναστάτωση.

Πιο συγκεκριμένα, η Nielsen σε παγκόσμιο επίπεδο αλλάζει την μεθοδολογία που ακολουθεί αναφορικά με τις μετρήσεις, υιοθετώντας μια προσέγγιση που όπως υποστηρίζει θα απαντά καλύτερα στο παρόν αλλά και στο μέλλον του διαδικτύου. Αποτέλεσμα, λοιπόν, αυτής της στρατηγικής αλλαγής είναι η αναστολή μετρήσεων στην Ελληνική αγορά τον Ιούνιο του 2013 μέχρι νεωτέρας. Σε αυτό το πλαίσιο η Ένωση Εκδοτών Διαδικτύου (Πήγασος, ΔΟΛ, Ναυτεμπορική, Αθηνόραμα, Mega, ANT1, Star, 24 Media, capital.gr, JIP/Newsit, Prime Media, Phaistos Networks και Motorpress Group) διεξάγει από τον προηγούμενο χρόνο διαγωνισμό με αντικείμενο την ανάθεση μετρήσεων επισκεψιμότητας.

Σε αυτόν συμμετέχουν οι εταιρείες AT Internet, Adobe, Gemius SA και Web Trends και η αγορά περιμένει εδώ και καιρό τα αποτελέσματα. Παράλληλα, η ΕΝΕΔ έχει αναθέσει στον διεθνή εξειδικευμένο οργανισμό OJD, με έδρα την Ισπανία, την ανάληψη του μηχανισμού πιστοποίησης των μεγεθών επισκεψιμότητας των μελών της Ένωσης. Τα πρώτα, μάλιστα, σχετικά στοιχεία είναι ήδη διαθέσιμα online και μέσω της κίνησης αυτής, η ΕΝΕΔ δηλώνει πως επιθυμεί να προσδώσει περαιτέρω αξιοπιστία και διαφάνεια στις μετρήσεις επισκεψιμότητας του ελληνικού internet.

Παράλληλα, εδώ και καιρό την δική της προσπάθεια κάνει και η V-net , μια ελληνική εταιρεία που δραστηριοποιείται στο χώρο των τεχνολογιών διαδικτύου, η οποία προσφέρει δωρεάν έρευνα που στο ποσοτικό της κομμάτι βασίζεται στα στοιχεία των Google analytics και παράλληλα μέσα από online ερωτηματολόγια καταμετρά δημογραφικά και άλλα ψυχογραφικά στοιχεία. Το εργαλείο αυτό που ονομάζεται Webrating δημιουργήθηκε από τη συνεργασία της V-net, και της Abacus Research, εταιρείας με πολυετή εμπειρία στη διεξαγωγή ερευνών. Οι εξελίξεις, λοιπόν, τρέχουν και το μεγάλο ερώτημα είναι τι θα κάνει αφενός η ΕΝΕΔ αφετέρου οι υπόλοιποι μεγάλοι του ελληνικού internet που δεν είναι και ίσως δεν επιθυμούν καν να γίνουν μέλη της Ένωσης.

Επίσης, σημαντικό ρόλο εκτιμάται πως θα διαδραματίσει και το IAB Hellas, στο οποίο συμμετέχουν σαν μέλη διαφημιζόμενοι, εκδότες, διαφημιστικές, αλλά και εταιρείες τεχνολογίας. Μέχρι στιγμής ο ΙΑΒ δεν φαίνεται να τοποθετείται στο σημαντικό αυτό θέμα και όσον αφορά τις οποιεσδήποτε μετρήσεις περιορίζεται να καταγράφει στοιχεία για την online display διαφημιστική δαπάνη. Βέβαια, στις 28 Μαρτίου θα πραγματοποιηθεί η Γενική συνέλευση του Οργανισμού και κατά πάσα πιθανότητα μεταξύ των θεμάτων που θα συζητηθούν θα είναι και αυτό των μετρήσεων επισκεψιμότητας. Επίσης, αυτό που θα πρέπει να σημειωθεί είναι πως αρκετοί είναι εκείνοι που σημειώνουν πως μέσα σε αυτό το σκηνικό αλλαγών και εξελίξεων αλλά και την δύσκολη οικονομική συγκυρία που βιώνει η Ελληνική αγορά η ΕΝΕΔ παρουσιάζεται να κρατά, μέχρι στιγμής, ένα σχεδόν ελιτίστικο προφίλ.

Το τίμημα που θα πρέπει να καταβάλλουν τα μέλη είναι αρκετά υψηλό, ενώ επίσης ακολουθεί και άλλες ανάλογες πρακτικές. Για παράδειγμα, επιβάλλει συγκεκριμένες προϋποθέσεις για τα μέλη ή ζητά από κάθε νέο μέλος να το συστήσουν δυο παλαιότερα. Δεν είναι λίγοι, λοιπόν, εκείνοι που θεωρούν πως αυτή η στάση δεν μπορεί να είναι σημείο εκκίνησης για οποιονδήποτε θέλει να πάρει πρωτοβουλίες στον χώρο των μετρήσεων.

Γενικότερα, το internet δεν μπορεί να μετρηθεί μόνο για λίγους, όσο μεγάλοι κι αν είναι αυτοί. Αντιθέτως όλοι θα πρέπει να συμμετέχουν σε αυτή την προσπάθεια. Έτσι έχει μάθει, άλλωστε, να λειτουργεί η αγορά επικοινωνίας και για τα υπόλοιπα media. Το σύνολο της αγοράς θα πρέπει να υιοθετήσει την όποια λύση επικρατήσει. Εκτός από τα μέλη της ΕΝΕΔ μέρος του ελληνικού διαδικτύου είναι όλες οι ξένες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην εγχώρια αγορά (Google, Yahoo, Microsoft κα ), τα διαφημιστικά δίκτυα (Think Digital, Adweb), οι μεγάλοι εκδότες που βρίσκονται εκτός ΕΝΕΔ (DPG, Gazzetta, enikos,κ.α.) καθώς και όλοι οι διαφημιζόμενοι. Σίγουρα η στάση όλων αυτών θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό τις εξελίξεις.

Η αγορά έχει οπωσδήποτε ανάγκη ένα αξιόπιστο εργαλείο. Χρειάζεται μια έρευνα που θα μετρά όσο το δυνατόν περισσότερα (αν όχι όλα) τα ελληνικά sites, προκειμένου να αποτυπώνεται η πραγματικότητα. Για αυτό το συγκεκριμένο καθήκον πρέπει να το αναλάβει μια καταξιωμένη εταιρεία, που θα μπορεί να εγγυηθεί για την ποιότητα της έρευνας. Σε αυτό το πλαίσιο, ο Σ.Ε.Δ.Ε.Α και ο ΙΑΒ πρέπει να αναλάβουν τις πρωτοβουλίες που τους αναλογούν και να συνδράμουν ανάλογα.

Από τις ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ του adbusiness (Τεύχος 824)