To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Τρόποι για να κάνετε μία εταιρεία μοναδική

Τρόποι για να κάνετε μία εταιρεία μοναδική

Οι εταιρείες ξεκινούν, όπως τα περισσότερα από τα ανθρώπινα δημιουργήματα, από την παρόρμηση που γεννάται, είτε από την ανάγκη είτε από την έμπνευση. Η σύλληψη μίας ιδέας, ενός προϊόντος ή μίας υπηρεσίας αποτελεί τη συνηθέστερη γενεσιουργό αιτία για τη δημιουργία των εταιρειών.

Ένα στοιχείο όμως είναι κοινό σε κάθε εταιρεία που υπάρχει στον κόσμο, και αυτό δεν είναι άλλο από την πεποίθηση ή την ελπίδα του δημιουργού της πως η εταιρεία που φτιάχνει θα είναι μοναδική και ιδιαίτερη και θα ξεχωρίζει από όλες τις υπόλοιπες του κόσμου.

Στη βάση της η συγκεκριμένη θεώρηση δεν είναι ούτε κακή ούτε λανθασμένη. Το πρόβλημα όμως είναι πως δεν μπορούμε όλοι να είμαστε ξεχωριστοί και σίγουρα δεν μπορούμε όλοι να είμαστε καινοτόμοι και πρωτοπόροι στον επαγγελματικό στίβο. Το επιχειρησιακό περιβάλλον ειδικά στις ημέρες μας είναι εξαιρετικά απαιτητικό και δύσκολο και μοιραία το μεγαλύτερο ποσοστό των projects που ξεκινούν δεν θα έχουν ποτέ την κατάληξη που είχε ονειρευτεί αρχικά ο δημιουργός και εμπνευστής τους. Ακόμη και εταιρείες που αρχικά και λόγο της πραγματικά καινοτόμου δομής τους, εμφανίζουν μία μεγάλη αποδοχή και επιτυχία είναι πολύ δύσκολο να κρατηθούν και να ακολουθήσουν τις απαιτήσεις της εποχής.
Η συγκεκριμένη πραγματικότητα μοιραία δημιουργεί το εύλογο ερώτημα: Ποιο είναι πραγματικά το στοιχείο που ξεχωρίζει τις ελάχιστες εξαιρετικά επιτυχημένες εταιρείες από τις χιλιάδες αποτυχημένες;

Ακολουθούν 9 βασικές αρχές, τις οποίες μία επιτυχημένη εταιρεία διαθέτει:

Μία επιτυχημένη εταιρεία διαθέτει πάντοτε προιόντα που ικανοποιούν και συναρπάζουν τον καταναλωτή. Η Apple δεν δημιούργησε το πρώτο smartphone, ούτε καν το πρώτο mp3 player, η Amazon δεν ήταν σε καμία περίπτωση το πρώτο online κατάστημα. Το γεγονός πως αυτές οι δύο συγκεκριμένες εταιρείες έχουν καταφέρει να ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό έγκειται στο ότι διαθέτουν έναν πολύ ιδιαίτερο τρόπο να παρουσιάζουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους στον καταναλωτή. Ο τρόπος αυτός μάλιστα είναι τόσο ιδιαίτερος που σήμερα απέχουν πάρα πολύ από τους υπόλοιπους.

Επένδυση σε πνευματική ιδιοκτησία που δεν μπορεί να αντιγραφεί. Είναι γνωστό πως η εταιρεία  Qualcomm κατασκευάζει επεξεργαστές και λογισμικό για smartphones. Το στοιχείο όμως που δεν είναι ευρέως γνωστό είναι πως η συγκεκριμένη εταιρεία επένδυσε εξαιρετικά μεγάλα κεφάλαια στις σημερινές τεχνολογίες αρκετά χρόνια πριν αυτές γίνουν γνωστές και αποδεκτές. Σήμερα δεν υπάρχει ούτε ο χρόνος, ούτε η δυναμική από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία στο να μπορέσει να ακολουθήσει την Qualcomm στο συγκεκριμένο πεδίο. Μοιραία η συνεργασία μαζί της είναι μονόδρομος.
 
Εξαιρετικό marketing. Για όσους πιστεύουν πως το marketing, είναι διαφημιστικά spots σε μεγάλα event και επιτυχημένες καμπάνιες B2B δυστυχώς ο δρόμος αναμένεται να είναι εξαιρετικά δύσκολος στο επιχειρηματικό πεδίο. Το marketing δεν είναι μόνο το προβολικό και το φαίνεσθαι. Το marketing είναι αν πολύπλοκο σύμπλεγμα στοιχείων το οποίο οδηγεί στην κορυφή της καταναλωτικής συνείδησης. Το πιο απτό παράδειγμα εξαιρετικού marketing δεν θα  μπορούσε να είναι άλλο (από το χιλιοειπωμένο είναι η αλήθεια) project του Steve Jobs για την Apple.

Γίνετε σημείο αναφοράς. Εάν καταφέρετε να «κλειδώσετε» και να «δέσετε» τους καταναλωτές στο άρμα της δικής σας υπηρεσίας ή του δικού σας προϊόντος, τότε αυτόματα έχετε καταφέρει να αποτελέσετε σημείο αναφοράς για την αγορά. Μάλιστα σε περίπτωση που καταφέρετε κάτι τέτοιο η κορυφή θα παραμένει για πολύ μεγάλο διάστημα στα χέρια σας καθώς θα είναι εξαιρετικά δαπανηρή διαδικασία η «καθαίρεση» σας είτε από τους ανταγωνιστές είτε από τους ίδιους τους καταναλωτές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τέτοιων περιπτώσεων είναι οι εταιρείες που δημιούργησαν του πρώτους προσωπικούς υπολογιστές.

Η γρήγορη και «αψεγάδιαστη» εκτέλεση μίας εξαιρετικά πρωτότυπης ιδέας. Η Google σίγουρα δεν διαθέτει τους καλύτερους αλγόριθμους αναζήτησης. Διαθέτει όμως μακράν τον καλύτερο συνδυασμό αναζήτησης και διαφήμισης και είναι η εταιρεία η οποία εκτέλεσε το συγκεκριμένο πλάνο με τον πιο ποιοτικό και συνάμα γρήγορο τρόπο την περίοδο που υπήρξε η συγκεκριμένη ανάγκη. Ανάλογα παραδείγματα σαφέστατα είναι τόσο το Facebook και το Twitter.
 
Δημιουργήστε «φυτώριο» στελεχών. Δεν είναι τυχαίο που σχεδόν κάθε χρόνο απαντώνται σε λίστες με τα κορυφαία στελέχη του κόσμου άνθρωποι που πέρασαν από εταιρείες όπως η Procter & Gamble ή η PepsiCo. Η δημιουργία στελεχών και το κίνητρο οδηγούν με τρόπο ασφαλή μία εταιρεία στην κορυφή.

Δημιουργήστε ένα «αποστειρωμένο» από προβλήματα κανάλι εξυπηρέτησης πελατών. Η εξέλιξη στο συγκεκριμένο πεδίο σίγουρα καθιστά μία εταιρεία σημείο αναφοράς για καταναλωτές και συνεργάτες. Όντας κοντά στην ανάγκη του πελάτη ακόμη και μετά την πώληση σου δίνει με βεβαιότητα ακόμη περισσότερες πωλήσεις.

Καλλιεργήστε καινοτομία. Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να συγχέουμε την καινοτομία με την ευρηματικότητα και την εφευρετικότητα. Σήμερα άλλωστε τα μεγάλα «στοιχήματα» της εποχής βασίζονται στο πως θα καταφέρουμε να κάνουμε τις υπάρχουσες υποδομές προϊόντα και υπηρεσίες και όχι το πώς θα καταφέρουμε να εφεύρουμε κάτι νέο για μία ήδη υπάρχουσα ανάγκη.  

Λειτουργία χωρίς προβλήματα, ανάπτυξη με σίγουρα βήματα. Η εποχή που ζούμε είναι μία από τις απαιτητικότερες που έχει βιώσει η ανθρωπότητα. Η λειτουργία χωρίς προβλήματα μίας εταιρείας σε κάθε επίπεδο αποτελεί χωρίς αμφιβολία ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα που καλούνται να λύσουν τα σύγχρονα διοικητικά στελέχη. Όταν όμως επιτευχθεί η πολυπόθητη ισορροπία είναι σίγουρο πως η εταιρεία ξεφεύγει από τα στενά όρια του επιχειρηματικού και κατακτά την κορυφή, όποια κι αν είναι αυτή.