To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Περισσότερη εμπιστοσύνη στην ευρωπαϊκή διαφήμιση το 2016

Περισσότερη εμπιστοσύνη στην ευρωπαϊκή διαφήμιση το 2016
Περισσότερη εμπιστοσύνη στην ευρωπαϊκή διαφήμιση το 2016

Η διαφημιστική και marketing βιομηχανία της Ευρώπης, ξεκίνησε το 2016 με την επιχειρηματική εμπιστοσύνη να βιώνει μια σταθεροποίηση στην πορεία της, έπειτα από το τέταρτο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, κατά το οποίο ο συγκεκριμένος δείκτης ξεκίνησε εν μέρει να αντιστρέφεται σε σύγκριση με την κάμψη της περιόδου Ιουλίου - Σεπτεμβρίου.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της Europeaen Association of Communications Agencies, η σταδιακή ανάπτυξη της εμπιστοσύνης προκύπτει σε αντίθεση με τις προοπτικές που υπάρχουν για το τρέχον έτος, σε μια οικονομία που μαστίζεται από μια σειρά κρίσιμων γεγονότων, όπως η προσφυγική κρίση και το επερχόμενο δημοφήφισμα στο Ηνωμένο Βασίλειο για την παραμονή στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Ο Δείκτης European Advertising Business Climate παρουσιάζεται αυξημένος από το +5 στο +11 (για το διάστημα από τον Οκτώβριο του 2015 μέχρι τον Ιανουάριο του 2016), σαν μέσος όρος για τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Υπάρχουν ποικίλες μετρήσεις σε περιφερειακό και εθνικό επίπεδο. Συγκεκριμένα, η εμπιστοσύνη στη βιομηχανία διαφήμισης και marketing είναι η χαμηλότερη δυνατή στην Ελλάδα (-14) κι ακολουθούν  Εσθονία (-6) και Βέλγιο (-4). Χαμηλή είναι και η επίδοση της Γαλλίας (-2), ωστόσο βελτιωμένη από τον Οκτώβριο (-8). Αντίθετα, η εμπιστοσύνη βρίσκεται σε τοπ επίπεδο στη Μάλτα (+62), Σλοβενία (+32) και Ρουμανία (+28). Σημαντική ανάπτυξη έχει παρουσιάσει και το Ηνωμένο Βασίλειο, από το -10,7 του Οκτωβρίου ατο +9,2 του Ιανουαρίου.  

Ελαφρά αύξηση παρουσιάζει και η ζήτηση για διαφημιστικές υπηρεσίες (από το +5 στο +8), ωστόσο η διαφημιστική βιομηχανία έχει βιώσει κάμψη στην εξέλιξη της απασχόλησης, από το +13 στο +11. Στο μεταξύ, οι διαφημιστικές εταιρείες από τη Δυτική και Βόρεια Ευρώπη είναι οι λιγότερο αισιόδοξες, καθώς η ζήτηση των υπηρεσιών τους έχει μειωθεί σε +7 και +21 από +10 και +33 αντίστοιχα. Οι εταιρείες από τη Μεσογειακή Ευρώπη κατέγραψαν τις υψηλότερες προσδοκίες στο πρώτο τρίμηνο του 2016 (+18), παρά το -13 της Ελλάδας.

Σε ερώτηση προς τις εταιρείες, σχετικά με τη διαφοροποιήση στις συνθήκες απασχόλησης, αυτές από τη Δυτική, Κεντιρκή/Ανατολική και Βόρεια Ευρώπη ήταν οι πιο θετικές, με τις προσδοκίες να αυξάνονται από +1, +5 και +8 σε +5, +7 και +10 αντίστοιχα. Μικρή κάμψη σημειώθηκε στη Μεσογειακή Ευρώπη (από το +4 στο +3).

TAGS: advertising