To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

ΣΔΕ: Χρονιά καμπής το 2014

ΣΔΕ: Χρονιά καμπής το 2014
ΣΔΕ: Χρονιά καμπής το 2014

Χρονιά καμπής για την αγορά ελπίζει και εκτιμά πως θα είναι το 2014 για την αγορά ο Σύλλογος Διαφημιζομένων Ελλάδας (ΣΔΕ). Σε επιστολή του προς τα μέλη του Συνδέσμου, ο Πρόεδρου του ΣΔΕ Γρηγόρης Αντωνιάδης επισημαίνει πως την χρονιά που ξεκινά σε λίγες ημέρες  θα πρέπει να διαμορφωθούν οι νέες δομές και προϋποθέσεις που θα χαρακτηρίσουν τον κλάδο της επικοινωνίας για την επόμενη δεκαετία.

Ο κ. Αντωνιάδης επισημαίνει πως το  2013 κλείνει, όπως όλοι γνωρίζουμε, με αρνητικό ισοζύγιο για τον χώρο της επικοινωνίας και με τα περισσότερα από τα θεσμικά θέματα ανοικτά αλλά επισημαίνει πως «είναι θετικό το γεγονός ότι, αν και ο χώρος της επικοινωνίας επλήγη περισσότερο ίσως από κάθε άλλο στην Ελληνική οικονομία, τα παραδοτέα τόσο σε δημιουργικότητα όσο και σε περιεχόμενο, ευτυχώς δεν ακολούθησαν την πτώση των τζίρων». 

Όσον αφορά στα θεσμικά θέματα τώρα, σύμφωνα με τον κ Αντωνιάδη οι εξελίξεις δεν ακολούθησαν τους επιθυμητούς ρυθμούς: οι αλλαγές στον Νόμο 2328/95 (Νόμος Βενιζέλου) δεν προχώρησαν, η οριστική απόσυρση του φόρου 20% στην τηλεόραση (Νόμος 3845/2010) δεν έγινε, με αποτέλεσμα-όπως σημειώνει- «να επιδιώκουμε, μαζί με τους άλλους φορείς, την 4η κατά σειρά αναβολή ισχύος του» ενώ και η διαγωνιστική διαδικασία για την παροχή των συχνοτήτων προχωρά με καθυστερήσεις.
 
Αναλυτικά το κείμενο του κ. Αντωνιάδη ακολουθεί παρακάτω:

«Αγαπητά Μέλη,
 
Τα νέα δεδομένα που διαμορφώθηκαν από την αρνητική οικονομική συγκυρία των τελευταίων ετών, σαφέστατα επηρέασαν τις εταιρείες του ιδιωτικού τομέα και τη διαφημιστική αγορά. Οι εταιρείες έπρεπε άμεσα να προσαρμοστούν στις νέες οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες. Η προσαρμογή αυτή υπήρξε δύσκολη, αλλά ήταν αναπόφευκτη και αναγκαία. Σήμερα, η συντριπτική πλειοψηφία των εταιρειών του ιδιωτικού τομέα, έχει προσαρμόσει το κόστος και τη δομή της σε ένα επίπεδο που στόχο έχει να της εξασφαλίσει, όχι μόνο την επιβίωση, αλλά και τη δυνατότητα -όταν έρθει η ανάκαμψη- να επιτύχει γρήγορη και κερδοφόρο και πάλι, ανάπτυξη. Έχοντας ολοκληρώσει αυτή τη διαδικασία χωρίς τυμπανοκρουσίες, με τεράστιο κόστος για τους εργαζομένους και τις εταιρείες, είμαστε πλέον σε ένα σημείο ετοιμότητας για καλύτερες μέρες, κάτι που οι περισσότερο ψύχραιμοι, αλλά και οι γνώστες της οικονομίας, συμφωνούν ότι δε θα αργήσει.
 
Παρόλα αυτά, το  2013 κλείνει, όπως όλοι γνωρίζουμε, με αρνητικό ισοζύγιο για τον χώρο της επικοινωνίας και με τα περισσότερα από τα θεσμικά θέματα ανοικτά.
 
Η διαφημιστική αγορά, αν και σε πορεία εξισορροπητική κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους, αφήνει πίσω της πάρα πολλές επιχειρήσεις του ευρύτερου χώρου της  επικοινωνίας να γράφουν περαιτέρω ζημιές. Φυσικό επακόλουθο, τόσο για τις διαφημιστικές εταιρίες, όσο και για τα Μέσα, είναι να προχωρούν σε  περικοπές κόστους, αφού ήδη έχουν απολέσει τουλάχιστον το 65% των εσόδων του 2007 (έτος αναφοράς).
 
Είναι όμως θετικό το γεγονός ότι, αν και ο χώρος της επικοινωνίας επλήγη περισσότερο ίσως από κάθε άλλο στην Ελληνική οικονομία, τα παραδοτέα τόσο σε δημιουργικότητα όσο και σε περιεχόμενο, ευτυχώς δεν ακολούθησαν την πτώση των τζίρων. Αυτό μας κάνει να πιστεύουμε ότι ο κλάδος, έχοντας διατηρήσει τη διάθεσή του να προσπαθεί για το καλύτερο, θα μπορέσει και πάλι να παίξει δυναμικό ρόλο και να συμβάλλει στην ανάκαμψη. Γιατί, δεν πρέπει να ξεχνάμε ή να υποτιμάμε ποτέ την  αξία της προϊοντικής και εταιρικής επικοινωνίας, για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων και των αγορών.
 
Η ανάκαμψη του κλάδου, όπως και της οικονομίας ευρύτερα, δεν αναμένεται να γίνει με ρυθμούς παρελθόντος, αφού η αύξηση των budgets, κατά την γνώμη μου, θα ακολουθήσει γραμμική και όχι εκθετική πορεία αυτή την φορά, υποδηλώνοντας την ανάγκη των εταιριών να βεβαιωθούν ότι, η όποια ανάκαμψη στην αγορά θα είναι βιώσιμη.
 
Θα ήθελα εδώ να αναφερθώ σε ένα ιδιαίτερα θετικό στοιχείο της χρονιάς που πέρασε (και των τελευταίων ετών γενικότερα). Στο γεγονός ότι, παρά τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες (ή και εξαιτίας αυτών ίσως), οι εταιρείες ήταν πολύ πιο ενεργές στο κομμάτι της Εταιρικής Υπευθυνότητας, πραγματοποίησαν περισσότερες δράσεις και ανέλαβαν σημαντικές πρωτοβουλίες προς αυτή την κατεύθυνση. Η Εταιρική Υπευθυνότητα έγινε για πάρα πολλές εταιρείες, μέρος της στρατηγικής τους και, όπως φάνηκε, κάθε μία εταιρεία ξεχωριστά, μικρή ή μεγάλη, παρά τις οικονομικές δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζει, διατηρεί τη δική της δέσμευση προς την ελληνική κοινωνία.
 
Όσον αφορά στα θεσμικά θέματα τώρα, οι εξελίξεις δεν ακολούθησαν τους επιθυμητούς ρυθμούς: οι αλλαγές στον Νόμο 2328/95 (Νόμος Βενιζέλου) δεν προχώρησαν, η οριστική απόσυρση του φόρου 20% στην τηλεόραση (Νόμος 3845/2010) δεν έγινε, με αποτέλεσμα να επιδιώκουμε, μαζί με τους άλλους φορείς, την 4η κατά σειρά αναβολή ισχύος του, ενώ και η διαγωνιστική διαδικασία για την παροχή των συχνοτήτων προχωρά με καθυστερήσεις.
 
Αν το 2013, ήταν για πολλούς λόγους μία χρονιά στασιμότητας και εσωστρέφειας, ελπίζω και εκτιμώ ότι το 2014 θα είναι χρονιά καμπής για την αγορά, καθώς πρέπει να διαμορφωθούν οι νέες δομές και προϋποθέσεις που θα χαρακτηρίσουν τον κλάδο της επικοινωνίας για την επόμενη δεκαετία.
 
Ο ΣΔΕ θα είναι εκεί για να προσφέρει τις απόψεις του και την βοήθεια του στην διαμόρφωση των νέων συνθηκών, δεδομένου ότι η δημιουργία και η διατήρηση ενός υγιούς περιβάλλοντος, όπου η  επικοινωνία λειτουργεί ελεύθερα, με αυτοδέσμευση και ηθικές πρακτικές,  η προαγωγή της ποιότητας στην επικοινωνία, η προάσπιση της μέγιστης αποτελεσματικότητας της επικοινωνιακής επένδυσης, η στήριξη της διαφάνειας  στις οικονομικές σχέσεις των συναλλασσομένων μερών και η ανάδειξη του κοινωνικού ρόλου των επιχειρήσεων είναι στο DNA του Συνδέσμου μας.
 
Εκ μέρους του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδος, εύχομαι σε όλους υγεία, δύναμη και αισιοδοξία και σας καλώ να προσπαθήσουμε όλοι μαζί να κάνουμε το αύριο καλύτερο.
 
Γρηγόρης Αντωνιάδης
Πρόεδρος Δ.Σ. ΣΔΕ»

TAGS: advertising