To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Στο ΣΕΕ η επικοινωνία της Πορτοκαλάδας ΛΟΥΞ

Στο ΣΕΕ η επικοινωνία της Πορτοκαλάδας ΛΟΥΞ
Στο ΣΕΕ η επικοινωνία της Πορτοκαλάδας ΛΟΥΞ

Οι χαρακτηρισμοί ως «το No1 ελληνικό αναψυκτικό» και «το No1 ελληνικό αναψυκτικό σε εξαγωγές», με τους οποίους η Arte Creative Team επικοινωνεί την Πορτοκαλάδα Λουξ για λογαριασμό της Λουξ Μαρλαφέκας, ήταν η αιτία να προσφύγει η Bold Ogilvy και η Coca Cola Hellas στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας, ζητώντας τον έλεγχό της.

Σύμφωνα με την απόφαση της  Πρωτοβάθμια Επιτροπή Ελέγχου Επικοινωνίας , για τον ισχυρισμό «το No1 ελληνικό αναψυκτικό», η Επιτροπή έκρινε ομόφωνα ότι το μήνυμα που επικοινωνεί είναι πως η διαφημιζόμενη ΠΟΡΤΟΚΑΛΑΔΑ ΛΟΥΞ είναι το ελληνικό αναψυκτικό προϊόν που συγκρινόμενο με όλα τα ελληνικά προϊόντα που ανήκουν στην κατηγορία των αναψυκτικών κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς / τις περισσότερες πωλήσεις.

Κατά την πλειοψηφούσα άποψη της Επιτροπής

▪ επειδή – όπως δηλώθηκε κατά τη διαδικασία και από τις δύο πλευρές, δεν υπάρχει ακόμα επίσημος ορισμός για το τι σημαίνει ελληνικό προϊόν – στην κατηγορία των ελληνικών αναψυκτικών προϊόντων περιλαμβάνονται προϊόντα που παράγονται εξ’ ολοκλήρου στην Ελλάδα, χρησιμοποιώντας ελληνικούς πόρους (πρώτες ύλες και ανθρώπινο δυναμικό), όπως ακριβώς συμβαίνει με το προϊόν ΠΟΡΤΟΚΑΛΑΔΑ ΛΟΥΞ και άρα η διαφοροποίηση των προϊόντων αυτών ως προς την ελληνικότητά τους κατά την έννοια που θα ήταν κρίσιμη για τον καταναλωτή, δεν εντοπίζεται και

▪ επειδή κάποια από τα προϊόντα αυτά – σύμφωνα με τα στοιχεία που προσκομίσθηκαν – καταγράφουν υψηλότερο μερίδιο αγοράς από αυτό της ΠΟΡΤΟΚΑΛΑΔΑΣ ΛΟΥΞ,

η Επιτροπή κατά πλειοψηφία αποφάσισε ότι ο υπό έλεγχο ισχυρισμός «το No1 ελληνικό αναψυκτικό» δεν τεκμηριώθηκε επαρκώς, είναι πιθανό να οδηγήσει τον καταναλωτή σε εσφαλμένες εντυπώσεις και πρέπει να τροποποιηθεί αναλόγως.

Αναφορικά με τον ισχυρισμό «το No1 ελληνικό αναψυκτικό σε εξαγωγές», επειδή δεν προσκομίσθηκε κανένα στοιχείο σχετικό με τον όγκο των εξαγωγών του διαφημιζόμενου προϊόντος και των λοιπών ελληνικών αναψυκτικών, η Επιτροπή ομόφωνα έκρινε ότι ο εν λόγω ισχυρισμός δεν τεκμηριώθηκε επαρκώς και μπορεί να οδηγήσει σε εσφαλμένες εντυπώσεις. Κατά συνέπεια πρέπει να γίνει ανάλογη τροποποίηση της επικοινωνίας.

Τέλος, σχετικά με τον ισχυρισμό «ΦΥΣΙΚΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΠΟΛΑΥΣΗ» η Επιτροπή ομόφωνα έκρινε ότι αποδίδει διαφημιστικά κάποια από τα χαρακτηριστικά του διαφημιζόμενου προϊόντος – συγκεκριμένα τη φυσική του προέλευση και την ελληνικότητά του – τα οποία ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και ως  εκ τούτου ο εν λόγω ισχυρισμός είναι αληθής και δεν μπορεί να οδηγήσει σε σύγχυση ή / και παραπλάνηση.

TAGS: advertising