To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Στο ΣΕΕ οι Μηχανές Τοπικής Αναζήτησης

Στο ΣΕΕ οι Μηχανές Τοπικής Αναζήτησης
Στο ΣΕΕ οι Μηχανές Τοπικής Αναζήτησης

Η νέα διαφημιστική καμπάνια του vrisko.gr εξετάστηκε πρόσφατα από το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ) μετά από αίτηση ελέγχου εταιριών του κλάδου

Σε αυτό το πλαίσιο, λοιπόν:

Α. Σχετικά με τον ισχυρισμό «υπάρχει μία εταιρεία που δεν έχει διαφημιστεί ποτέ», η Επιτροπή έκρινε κατά πλειοψηφία ότι επειδή για τον καταναλωτή ως διαφημιζόμενος στην υπό κρίση επικοινωνία είναι το VRISKO.GR, προϊόν / υπηρεσία που έχει και στο παρελθόν προβληθεί σε διαφημιστική επικοινωνία, ο παραπάνω υπό έλεγχο ισχυρισμός μπορεί να προκαλέσει εσφαλμένες εντυπώσεις και να οδηγήσει σε παραπλάνηση.

Β. Σχετικά με τον ισχυρισμό «έχει πάνω από 2.500.000 πελάτες κάθε μήνα», η Επιτροπή ομόφωνα έκρινε ότι ο αριθμός αυτός που προκύπτει από τις μετρήσεις της ΕΝΕΔ – που δεν αμφισβητήθηκαν – αντιστοιχεί σε χρήστες που επισκέπτονται την ιστοσελίδα αναζητώντας προϊόντα και υπηρεσίες.  Σύμφωνα με το ΣΕΕ, Οι χρήστες αυτοί δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι αποτελούν τους πελάτες του VRISKO.GR, οι οποίοι είναι οι επαγγελματίες που έναντι τιμήματος προβάλλονται στον κατάλογο και ως εκ τούτου ο παραπάνω ισχυρισμός κρίθηκε ότι δεν τεκμηριώθηκε επαρκώς και μπορεί να οδηγήσει σε παραπλάνηση.

Γ. Αναφορικά με τον ισχυρισμό «εξυπηρετεί πάνω από 4.500.000 ανάγκες κάθε μήνα», η Επιτροπή ομόφωνα έκρινε ότι ο αριθμός αυτός που προκύπτει από τις μετρήσεις της ΕΝΕΔ – που δεν αμφισβητήθηκαν – αντιστοιχεί σε επισκέψεις / αναζητήσεις στην ιστοσελίδα. Καθώς η κατά την αναζήτηση πληροφοριών πλοήγηση στο διαδίκτυο και η επίσκεψη σε κάποια ιστοσελίδα δεν οδηγεί απαραίτητα και κάθε φορά στην ικανοποίηση / εξυπηρέτηση της ανάγκης του χρήστη, η Επιτροπή ομόφωνα έκρινε ότι ο εν λόγω ισχυρισμός είναι υπερβολικός, δεν τεκμηριώθηκε επαρκώς και μπορεί να οδηγήσει σε παραπλάνηση.

Δ. Όσον αφορά τον ισχυρισμό «VRISKO.GR No1 μηχανή εύρεσης επαγγελματιών και επιχειρήσεων στην Ελλάδα», η Επιτροπή ομόφωνα έκρινε ότι είναι συγκριτικός και προκειμένου να τεκμηριωθεί επαρκώς, τα στοιχεία της σύγκρισης θα πρέπει να είναι αντικειμενικά και να αντλούνται από αξιόπιστους και κοινά αποδεκτούς φορείς. Σύμφωνα με όσα συζητήθηκαν κατά τη διαδικασία οι μετρήσεις του Alexa δεν πληρούν τις προαναφερθείσες προδιαγραφές, ενώ οι μετρήσεις της ΕΝΕΔ, ενώ είναι κοινά αποδεκτές από την αγορά, δεν περιλαμβάνουν στοιχεία για τις εταιρείες του ανταγωνισμού (Χρυσός Οδηγός και ΟΤΕ).

Κατά συνέπεια η Επιτροπή ομόφωνα έκρινε ότι ο παραπάνω ισχυρισμός αποτελεί δήλωση υπεροχής έναντι του ανταγωνισμού που δεν τεκμηριώθηκε επαρκώς και μπορεί να οδηγήσει σε εσφαλμένες εντυπώσεις ως προς τις εταιρείες του κλάδου.

Με βάση όλα τα παραπάνω η Επιτροπή αποφάσισε (κατά πλειοψηφία στο σημείο Α και ομόφωνα στα σημεία Β, Γ Δ) ότι οι υπό έλεγχο ισχυρισμοί προσκρούουν στις διατάξεις του ΕΚΔ-Ε, ειδικότερα στα άρθρα 3, 5 και 8 και πρέπει να τροποποιηθούν αναλόγως.
 

TAGS: advertising