To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Συγχωνεύονται Publicis- Οmnicom!

Συγχωνεύονται Publicis- Οmnicom!
 Συγχωνεύονται Publicis- Οmnicom!

Mega deal στον χώρο της διαφήμισης διεθνώς καταγράφεται εδώ και λίγες ώρες καθώς οι πολυεθνικοί όμιλοι επικοινωνίας Publicis Groupe και Omnicom ανακοίνωσαν πως ενώνουν τις δυνάμεις τους. Επιβεβαιώνοντας πληροφορίες που αναπαρήγαγαν τα τελευταία 24ώρα μεγάλα διεθνή οικονομικά μέσα όπως οι Financial Times και το Bloomberg, το Publicis Groupe σε επίσημη συνέντευξη Τύπου ανακοίνωσε την «συγχώνευση ίσων» που σχεδιάζουν οι δυο όμιλοι και η οποία πρόκειται να δημιουργήσει το μεγαλύτερο Group στον χώρο της επικοινωνίας διεθνώς.

Σύμφωνα με το Publicis Groupe, η μετοχική σύνθεση του νέου ομίλου θα είναι ισότιμα (50%-50%) μοιρασμένη μεταξύ  Publicis και  Omnicom, ενώ το νέο σχήμα θα διατηρήσει τα κεντρικά γραφεία των «δημιουργών» του σε Παρίσι και Νέα Υόρκη. Ο Maurice Lévy, chairman and chief executive του Publicis Groupe και ο John Wren, CEO της Omnicom θα είναι  οι δυο επικεφαλής του νέου ομίλου έχοντας την θέση του co-CEO.


H συμφωνία, για την οποία διαπραγματεύσεις έτρεχαν από τον Φεβρούαριο, παρουσιάζεται -όπως σημειώθηκε- σαν μια συγχώνευση ίσων. Πιο συγκεκριμένα, η χρηματιστηριακή αξία της Omnicom υπολογίζεται αυτή την στιγμή στα 16,8 δις δολάρια ενώ εκείνη της Publicis στα 15,7 δις δολάρια. Όσον αφορά τον κύκλο εργασιών, τα οικονομικά στοιχεία της Omnicom για το 2012 παρουσιάζουν τον τζίρο της στα 14,2 δις δολάρια ενώ εκείνα της Publicis κάνουν λόγο για τζίρο της τάξης των 8,8 δις δολαριών για την γαλλική πολυεθνική πέρσι. 


Με βάση τα παραπάνω, η συγχώνευση μεταξύ Publicis και Omnicom, λοιπόν, αναμένεται να εκτοπίσει από την πρώτη θέση της παγκόσμιας αγοράς τον σημερινό leader: το WPP Group. Ο νέος όμιλος υπολογίζεται πως θα αξίζει περίπου 30 δις δολάρια και θα καταγράφει ετήσιο τζίρο που θα κυμαίνεται περί τα 23 δις δολάρια.


Η συγχώνευση που εκτιμάται πως θα δημιουργήσει συνέργιες αξίας 500 εκατομμυρίων δολαρίων, έχει ομόφωνα εγκριθεί από τα Διοικητικά Συμβούλια και των δύο ομίλων και αναμένεται να ολοκληρωθεί είτε στο τέταρτο τρίμηνο του 2013  είτε στο πρώτο του 2014.


Βέβαια, δεν είναι λίγοι αυτοί που θεωρούν πως η συγχώνευση ίσως να κολλήσει στις αρχές ανταγωνισμού καθώς η δύναμη του νέου Ομίλου θα είναι τεράστια. Υπολογίζεται, μάλιστα, πως σε παγκόσμιο επίπεδο και όσον αφορά το media buying, ο όμιλος που θα προκύψει από την συγχώνευση θα χειρίζεται το 20% της παγκόσμιας διαφημιστικής δαπάνης.


Επίσης, αρκετοί εκτιμούν πως και πολλοί πελάτες μπορεί να θέσουν ζητήματα αντικρουόμενων συμφερόντων (conflict) δημιουργώντας επίσης πρόβλημα στις Publicis και Omnicom.  

Αξίζει να σημειωθεί πως στην Ελλάδα η Omnicom έχει παρουσία με τις BBDO Group, DDB, BGM/OMD, Tempo OMD και Proximity ενώ μέχρι πρότινος διατηρούσε και τις ΤΒWA Athens και MAB Hellas. Από την δική της μεριά η Publicis Groupe μετά την ολοκλήρωση της λειτουργίας της Leo Burnett και AΔΕΛ (affiliate της Saatchi & Saatchi) διαθέτει παρουσία στην Ελλάδα κυρίως με την Publicis Athens και τα units που εντάσσονται σε αυτήν (ΖenithOptimedia, Black Pencil)