To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Τα ερωτηματικά της αγοράς

Τα ερωτηματικά της αγοράς
Τα ερωτηματικά της αγοράς

Έντονος προβληματισμός επικρατεί στο «τρίγωνο» της αγοράς που σχετίζεται με τη διαφήμιση και τη διαφημιστική δαπάνη (ΜΜΕ – Διαφημιστές / Media Agencies – Διαφημιζόμενοι). Φυσικά οι αγωνίες των εμπλεκομένων έχουν να κάνουν αφενός με το ζήτημα του εκ νέου «παγώματος» ή όχι της διάταξης του άρθρου 5 του Ν. 2845/2010 για την επαναφορά της καταβολής του ειδικού φόρου (20%) επί των τηλεοπτικών διαφημίσεων αφετέρου με τον περίφημο Ν.4279/2014, που αλλάζει τα δεδομένα στην αγορά και πρόκειται να ξεκινήσει να εφαρμόζεται από 1η Ιουλίου 2015.
 
Ο Ειδικός Φόρος Τηλεόρασης

Όσον αφορά τον Ειδικό Φόρο Τηλεόρασης, που θεωρητικά θα έπρεπε να ξεκινήσει να εφαρμόζεται  από τις αρχές του 2015, οι ενδιαφερόμενοι θεωρούν πως το «πάγωμα» του θα πρέπει να συνεχιστεί και φέτος. Η επίμαχη διάταξη, εξ αναβολής από το 2010, τυπικά συνιστά μνημονιακή υποχρέωση η οποία αρχικά είχε πάρει παράταση έως τις 31/12/13 και στη συνέχεια έως τις 31/12/2014.

Ωστόσο αν και η εφαρμογή της επίμαχης διάταξης έχει πάρει μέχρι στιγμής 4 αναβολές τα τελευταία πέντε χρόνια (από τις 6/5/2010 οπότε δημοσιεύθηκε ο Ν.3845/2010 (ΦΕΚ Α65), αυτή τη φορά η κατάσταση είναι περιπεπλεγμένη λόγω των ραγδαίων πολιτικών εξελίξεων καθώς στις 25 Iανουαρίου, όπως είναι γνωστό, θα πραγματοποιηθούν  οι εθνικές εκλογές και η νέα κυβέρνηση φαίνεται πως θα είναι αυτή που θα καθορίσει τις εξελίξεις.

Εκπεφρασμένη θέση του ΣΥΡΙΖΑ είναι να  εφαρμοστεί κανονικά ο Φόρος ενώ οι πληροφορίες ήθελαν την συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ να σκόπευε να προχωρήσει σε νέα αναβολή του, χωρίς όμως να προλαβαίνει να καταθέσει την σχετική τροπολογία μέχρι την ημέρα της διάλυσης της Βουλής στις 30 Δεκεμβρίου. Αναλυτικό ρεπορτάζ θα υπάρχει στο τεύχος του adbusiness, που θα κυκλοφορήσει την Δευτέρα 12 Ιανουαρίου.

Πάντως θα πρέπει να σημειωθεί πως αφενός για να εφαρμοστεί η επίμαχη διάταξη θα πρέπει να προηγηθεί ψήφιση μιας σειράς από Υπουργικές αποφάσεις αφετέρου δεν  έχει υπολογιστεί το όποιο έσοδο προέκυπτε από τον Ειδικό Φόρο Τηλεόρασης, στον Προϋπολογισμό του 2015.

Ο Ν.4279

Ο Ν. 4279, η περίφημη τροπολογία για την διαφήμιση και τα media ψηφίστηκε τον Αύγουστο του 2014 και προβλέπει, μεταξύ άλλων, πως  τα τιμολόγια εκδίδονται μόνο από τα Μέσα προς τον διαφημιζόμενο, καταργείται η επιβράβευση (9,9%) και οποιαδήποτε άλλη έκπτωση προς τις διαφημιστικές ή τα mediashops, ωστόσο επιτρέπεται στις διαφημιστικές να παρέχουν διαχειριστικές υπηρεσίες προς τα ΜΜΕ αξίας έως 4%. ΣΔΕ, ΕΔΕΕ, ΕΙΤΗΣΕΕ ασκούν πιέσεις για το θέμα και μέχρι στιγμής έχουν καταφέρει  να δοθεί διευκρίνιση αναφορικά με την ημερομηνία έναρξης του νόμου, η οποία σαφώς πλέον καθορίζεται ως η 1/7/2015, ή σε περίπτωση ύπαρξης συμβάσεων, η 1/10/2015. Όπως, όμως, φαίνεται πολύ πιθανόν είναι οι συζητήσεις να ξεκινήσουν ξανά από μηδενική βάση.

TAGS: advertising