To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Τέλος εποχής στη διαφημιστική αγορά

Τέλος εποχής στη διαφημιστική αγορά
Τέλος εποχής στη διαφημιστική αγορά

Ακολουθεί η αναδημοσίευση του άρθρου από το \"Έθνος της Κυριακής\":

Τέλος εποχής για τη διαφημιστική αγορά όπως την ξέραμε

Είναι δύσκολο να απαντήσει κανείς στην ερώτηση πώς μπορεί στο μέλλον n διαφημιστική αγορά να προστατευθεί από τυχόν προβλήματα και στρεβλώσεις που σημειώθηκαν στο απώτατο παρελθόν. Μεγάλο μέρος του προβλήματος που δημιουργήθηκε ήταν και n παντελής απουσία των μηχανισμών προστασίας και αυτορρύθμισης για ολόκληρο τον χώρο της Επικοινωνίας. Είναι επιτακτικό για το μέλλον του κλάδου και των ανθρώπων του να ενεργοποιήσουμε άμεσα τέτοιους μηχανισμούς, αν όχι να τους εφεύρουμε.

Το σίγουρο είναι ότι αυτό που βιώνουμε σήμερα είναι ένα τέλος εποχής που σηματοδοτήθηκε από τη σταδιακή απαξίωση του δημιουργικού προϊόντος με κύρια φαινόμενα την αποκλειστική σύνδεση των αμοιβών του δημιουργικού με τις δαπάνες στα ΜΜΕ και τις επιστροφές που προέκυπταν από αυτές και το καθεστώς των... μηδενικών αμοιβών προς τις διαφημιστικές εταιρείες, που τις περισσότερες φορές συντηρείτο από τους ίδιους τους μεγάλους διαφημιζόμενους ως επί το πλείστον του κρατικού τομέα.

Το ζητούμενο είναι το πώς οι βίαιες αλλαγές που συμβαίνουν σήμερα ως αποτέλεσμα μιας στρεβλής κατάστασης πολλών χρόνων θα μπορέσουν να αποτελέσουν την αφετηρία για μια μεγάλη θεσμική αλλαγή στον ευρύτερο χώρο της Επικοινωνίας, που θα αναδείξει τους υγιείς παίκτες της επόμενης μέρας.

Μια θεσμική αλλαγή που μπορεί να προκύψει μόνο εφόσον όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Διαφημιζομένων Ελλάδος, αλλά και την ίδια την Πολιτεία, μέσα από μια διαδικασία διαλόγου, δημιουργήσουν ένα νέο πιο καθαρό μοντέλο συνεργασίας και συναλλαγής μεταξύ όλων των μερών, το οποίο θα προστατεύει πρωτίστως την αξία και την ανταγωνιστικότητα του δημιουργικού προϊόντος και
κατ\' επέκταση τη βιωσιμότητα των δημιουργικών ομάδων που μπορούν να το παράγουν και να το αξιοποιούν αποτελεσματικά.

Στην πράξη, βέβαια, n κρίση φέρνει τα δικά της προβλήματα, που έχουν να κάνουν με μια στάση συντήρησης από την πλευρά των περισσοτέρων διαφημιζομένων, που δεν προωθεί τη δημιουργικότητα και μπλοκάρει τη δημιουργική διαδικασία προς την κατεύθυνση που προανέφερα.

Εδώ ωστόσο βρίσκεται και n μεγαλύτερη πρόκληση. Η διαφημιστική εταιρεία της επόμενης μέρας θα πρέπει να λειτουργήσει «εξυπνότερα» σαν προέκταση του πελάτη με γρήγορα αντανακλαστικά και ταυτόχρονα συναίσθηση ευθύνης και, κυρίως, να κατανοήσει σε βάθος τον τρόπο που αλλάζει ο καταναλωτής σήμερα, προκειμένου να του μιλήσει με μια καινούργια γλώσσα, που δεν θα είναι n συντηρητική εκδοχή της προηγούμενης, αλλά θα εκφράζει νέα άποψη, θετική, αποφασιστική και αισιόδοξη.


* Ο Κώστας Ταμπουράκης είναι Managing Director και Partner στη διαφημιστική εταιρεία Tribe, n οποία ανήκει στον Ομιλο JWT.