To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Το νέο νομοσχέδιο για τη Διαφήμιση και τα Media

Το νέο νομοσχέδιο για τη Διαφήμιση και τα Media
Από την 1η Σεπτεμβρίου 2018 θα τεθεί, όπως όλα δείχνουν, σε εφαρμογή η ηλεκτρονική πλατφόρμα για τη διάθεση τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτό θα προβλέπει το νομοσχέδιο που πρόκειται να κατατεθεί άμεσα στη Βουλή (εάν δεν έχει ήδη κατατεθεί κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου) για τη διαφήμιση και τα media.

Σύμφωνα με τα όσα έχουν διαρρεύσει, στην πλατφόρμα θα συμμετέχουν υποχρεωτικά όλοι οι δημόσιοι και ιδιωτικοί τηλεοπτικοί οργανισμοί που λειτουργούν στην ελληνική επικράτεια (εθνικής και περιφερειακής εμβέλειας), ενώ αναμένεται πως θα έχουν δικαίωμα συμμετοχής (αγοράς χρόνου) τόσο διαφημιζόμενοι όσο και διαφημιστικές και media agencies.

H αγορά τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου θα γίνεται αποκλειστικά μέσα από την πλατφόρμα, η οποία, αν και στην ουσία θα αποτελεί σύστημα δημοπρασίας, εκτιμάται πως θα επιτρέπει εκπτώσεις βάσει όγκου συναλλαγών των διαφημιζομένων, καθώς και τη δυνατότητα προαγοράς διαφημιστικού xρόνου.

Σε κάθε συναλλαγή θα επιβάλλεται ειδικός φόρος τηλεοπτικής διαφήμισης 20%, ενώ η τιμολόγηση, η είσπραξη και η απόδοση όλων των εσόδων θα πραγματοποιούνται μέσα από την πλατφόρμα. Επίσης, το νομοσχέδιο φαίνεται πως θα προβλέπει την αναστολή της έναρξης ισχύος της εφαρμογής της απευθείας τιμολόγησης των διαφημιζόμενων από τα media μέχρι την 31η Αυγούστου 2018, λογικά με αναδρομική ισχύ.

Φυσικά, για την πλατφόρμα θα πρέπει να προβλέπεται η πραγματοποίηση διαγωνισμού για το σχεδιασμό και τη διαχείρισή της, ενώ ακόμη στο νομοσχέδιο αναμένεται να περιλαμβάνονται διατάξεις για τη σύσταση Μητρώου Περιφερειακού και Τοπικού Τύπου, την κατανομή της κρατικής δαπάνης στα περιφερειακά μέσα και την υποχρεωτική καθιέρωση barcode σε εφημερίδες και περιοδικά.