To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

WFA: Προβλέψεις για το 2016

WFA: Προβλέψεις για το 2016
WFA: Προβλέψεις για το 2016

Ad-block αποκάλυψη τώρα: Μέχρι τον Ιούνιο του 2015 περί τους 200 εκατομμύρια χρήστες του ίντερνετ σε όλο τον κόσμο, χρησιμοποιούσαν adblock τεχνολογία. Τα στοιχεία δείχνουν πως τα κίνητρα για το μπλοκάρισμα διαφημίσεων έχουν αρχίσει να βγαίνουν στον αφρό: σχηματίζει μια ανησυχητική εικόνα των ad-blockers ως μιας λύσης για τις online ανησυχίες των ανθρώπων. Η βιομηχανία έχει αρχίσει να αντιδρά, καθώς οι ad-blockers επηρεάζουν τη δημιουργία περιεχομένου και τα οφέλη που μπορεί να φέρει η διαφήμιση στις ανθρώπινες ζωές.

Διαφημιστική απάτη, μια αναπτυσσόμενη τάση; Κανείς δεν θέλει να πληρώσει για διαφήμιση που δεν παρακολουθείται ποτέ από έναν άνθρωπο ή δέχεται κλικς από ένα web robot. Το 2016 ο αντίκτυπος της διαφημιστικής απάτης θα βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα πολλών marketers, καθώς αναζητούν τρόπους να περιορίσουν την επίδρασή της στο ύψος της media δαπάνης τους. Πρόσφατη έρευνα της WFA εξάλλου, έδειξε πως περισσότερο από το 30% των digital μπάτζετ καταναλώνεται από την απάτη και άλλες μελέτες υποστηρίζουν πως οι παγκόσμιοι διαφημιζόμενοι θα χάσουν  6,3 δισ. δολάρια από τα web robots το 2015. Το Global Transparency Group της WFA θα έχει αρκετή δουλειά τη φετινή χρονιά.

Διαφάνεια, κορυφαίο θέμα στην ατζέντα: Ένα μείζον θέμα για τη WFA, από την ίδρυσή της, το 1953. Το 2016, αρκετή προσοχή θα πέσει στα ευρήματα της έρευνας της Association of National Advertisers (ΑΝ) των ΗΠΑ, για τις εκπτώσεις που κάνουν τα media. Ωστόσο, η διαφάνεια αποτελεί ένα παγκόσμιο ζήτημα. Η WFA θα ανανεώσει το global transparency index το 2016 για να βοηθήσει τους marketers να αναγνωρίσουν ποιές αγορές χρειάζονται καλύτερο και πιο προσεκτικό management.  

Θέαση, όταν το μάτι δεν βλέπει: Η θέαση αποτέλεσε ένα καυτό θέμα του 2015 και θα παραμείνει ψηλά στις ατζέντες πολλών marketers το 2016. Οι διαφημιζόμενοι δεν είναι χαρούμενοι με την έλλειψη σαφήνειας στους υπάρχοντες ορισμούς για τη θέαση και με μια βιομηχανία που πουλάει Impressions, τα οποία είναι viewable μόνο κατά 70% και σαν premium. Θα υπάρξει αυξημένη πίεση για την αναμόρφωση των στάνταρ ορισμών θέασης και τη δημιουργία μέτρων με περισσότερη ακεραιότητα σε αυτό το κομμάτι.  

Δυνατότητες, μετατόπιση καθηκόντων in-house: Οι marketers θα κοιτάξουν τις ομάδες τους, καθώς και αυτές των εταιρειών-συνεργατών τους για να διασφαλίσουν τη δυνατότητα να λειτουργήσουν μέσα στο σημερινό data-led περιβάλλον. Οι Marketers θα κάνουν το χτίσιμο μιας ποιοτικής ομάδας, προτεραιότητα για το 2016, καθώς αναζητούν τη βελτίωση των εσωτερικών marketing πόρων, ιδιαίτερα σε περιοχές όπως το programmatic, το e-commerce και το CRM.

Τι θα γίνει με τις marketing προμήθειες; Η απόφαση της PepsiCo να απενεργοποιήσει τη λειτουργία της ομάδας marketing προμηθειών, έστειλε μηνύματα στη βιομηχανία. Θα ακολουθήσουν κι άλλες εταιρείες; Η εμπειρία της WFA υποδεικνύει πως όχι περισσότερο από το 30% των ιδιοκτητών brands προχωρούν σε προσλήψεις επαγγελματιών εξασφάλισης πόρων. Ωστόσο, η παραπάνω κίνηση μπορεί να φανερώσει πως η λειτουργία χρειάζεται καλύτερη προβολή της αξίας της marketing προμήθειας σε άλλους, εσωτερικούς stakeholders.

Η ιδιωτικότητα πονάει. Το 2016 θα βιώσει την ολοκλήρωση σύνταξης του General Data Protection Regulation, που θα αποτελέσει τον πιο αντιπροσωπευτικό νόμο για την προστασία του data. Οι επιχειρήσεις θα έχουν διάστημα δυο χρόνων για ευθυγραμμιστούν με αυτόν, ωστόσο για αρκετές διεθνείς εταιρείες θα περιλαμβάνει ουσιαστική αναβάθμιση των privacy ομάδων. Όσο για τα brands που πασχίζουν για να χτίσουν ισχυρότερες σχέσεις με τους καταναλωτές online, θα είναι η ευθυγράμμιση αρκετή για να καθησυχάσει τους προβληματισμούς περί ιδιωτικότητας; Η WFA εκτιμά πως τα brands θα πρέπει να "χτίσουν" θετικούς διαλόγους με τους ανθρώπους για να διασφαλίσουν βιώσιμη ροή πληροφοριών στο μέλλον.

Μην ξεφεύγετε από τις ρυθμιστικές Αρχές. Η επικεφαλής του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (WHO), Margaret Chan δεν έχει καμία αμφιβολία σχετικά με τους λόγους που τα παιδιά γίνονται παχύσαρκα: "το μεγαλύτερο κακό προέρχεται από το marketing των ζαχαρωδών αναψυκτικών και των τροφίμων που είναι φτωχά σε βιταμίνες, τα οποία είναι συχνά φθηνότερα και πιο εύκολα διαθέσιμα. Δώστε στις βιομηχανίες αυτές αρκετό σκοινί για να το δέσουν στον λαιμό τους, αν αποτύχουν να προχωρήσουν σε εθελοντικές συμφωνίες και marketing κώδικες". Οι νομοθέτες σε περισσότερες από 30 χώρες εξετάζουν τη νομοθέτηση γύρω από το marketing τροφίμων. Αναμένονται περισσότερα μέσα στο 2016.

Αναδυόμενα ζητήματα, αναδυόμενοι πρωταγωνιστές. Η βιομηχανία έχει πετύχει πολλά τα τελευταία χρόνια στην ανάπτυξη υπεύθυνης marketing αυτορρύθμισης. Οι φορείς χάραξης πολιτικής έχουν αναγνωρίσει αυτές τις προσπάθειες, ωστόσο για κάθε λύση που προκύπτει, παρουσιάζεται και μια νέα πρόκληση. Ερωτήματα δημιουργούνται σχετικά με τον ρόλο αντίληψης του marketing στη δημιουργία μη βιώσιμων καταναλωτικών σχεδίων, στον υλισμό της παιδικής ηλικίας, στην κλιματική αλλαγή και στην προώθηση φυλετικών στερεοτύπων. Οι UNICEF και OECD είναι δυο οργανισμοί που θα θέσουν σκληρά ερωτήματα μέσα στο 2016 και οι απαντήσεις πρέπει να προετοιμαστούν.

Φέρτε τις δημόσιες σχέσεις πιο κοντά στις επιχειρήσεις. Οι ομάδες δημοσίων σχέσεων διαθέτουν μια μοναδική ικανότητα να μεταφέρουν αυτό που η κοινωνία θέλει πράγματι να φέρει προς συζήτηση μέσα σε μια αίθουσα συνεδριάσεων. Το κενό εμπιστοσύνης στις επιχειρήσεις, η αποτυχία του "politics as usual", η τεχνολογική αναστάτωση που βιώνει η μια βιομηχανία μετά την άλλη, αποτελούν λίγες μόνο από τις τάσεις που θα γίνουν οξύτερες το 2016. Οι εταιρείες πρέπει να καταλάβουν πώς αυτοί οι διαφορετικοί παράγοντες θα ενωθούν, τοποθετώντας τις Δημόσιες Σχέσεις στην κορυφή του ενδιαφέροντος των business leaders.

TAGS: advertising