To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

N. Σύμπουρας: Τα Effie είναι οι Ολυμπιακοί Αγώνες των βραβείων

Nίκος Σύμπουρας, Πρόεδρος ΟΕ Εffie Hellas 2016
N. Σύμπουρας: Τα Effie είναι οι Ολυμπιακοί Αγώνες των βραβείων
Για τα νέα στοιχεία που θα έχουν φέτος τα Effie Hellas, τη διαχρονική «μαγεία» και σημασία του θεσμού, καθώς και τη σχέση δημιουργικότητας-αποτελεσματικότητας, μας μιλάει ο πρόεδρος της φετινής διοργάνωσης.

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ

Η Οργανωτική Επιτροπή των Effie Hellas 2016, που βραβεύουν καμπάνιες μάρκετινγκ και επικοινωνίας που διακρίθηκαν για την αποτελεσματικότητά τους, με πρόεδρο τον Νίκο Σύμπουρα, CEO της Tempo OMD, έχει ξεκινήσει την προετοιμασία για τη φετινή διοργάνωση, η οποία θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 2 Νοεμβρίου 2016. Στην Οργανωτική Επιτροπή συμμετέχουν έμπειρα στελέχη της αγοράς με μακρόχρονη εμπειρία. Συγκεκριμένα, την επιτροπή απαρτίζουν οι: Κυριακή Ινεμπολίδη, Διευθύντρια Διεύθυνσης Marketing και Δημοσίων Σχέσεων, Alpha Bank, Βίβη Καμάμη, Διευθύνουσα Σύμβουλος, Starlink, Χριστίνα Καράμπελα, Managing Partner, QED, Δημήτρης Κατραβάς, Διευθύνων Σύμβουλος, Media Markt, Κώστας Μάντζιαρης, Διευθύνων Σύμβουλος, iProspect, Πάνος Μουζακίτης, Creative Director, Frank & Fame, Άννα Φουντούλη, Γενική Διευθύντρια, Solid Relations και η Χριστίνα Χοχλακίδου, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος, FCB Gnomi. O επικεφαλής της έδωσε στο adbusiness όλες τις λεπτομέρειες για τη φετινή διοργάνωση.

adb: Ως πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής των Effie Hellas 2016 ποιος είναι ο στόχος σας για τη φετινή διοργάνωση; Τι θέλετε να επιτύχετε και ποια νέα στοιχεία θα προσπαθήσετε να εισαγάγετε στο θεσμό;

Ν.Σ.:
Όπως σε κάθε διοργάνωση Effie, τα κεντρικά ζητούμενα και φέτος είναι δύο: από τη μια να συζητήσουμε ως αγορά και να αναδείξουμε τα στοιχεία εκείνα που συνδέουν την επικοινωνία με την αποτελεσματικότητα και από την άλλη να επιβραβεύσουμε και να ενθαρρύνουμε τους ανθρώπους του marketing, της επικοινωνίας και της έρευνας που δουλεύουν σκληρά, με μέθοδο, δημιουργικότητα και -ίσως κυρίως- τόλμη, υπερβαίνοντας κατά πολύ το απλά καλό και αναμενόμενο. Στη βάση των παραπάνω, η προσπάθεια της Οργανωτικής Επιτροπής επικεντρώνεται σε πρωτοβουλίες που φιλοδοξούν να «θεσμοθετηθούν» και για τα Effie που θα ακολουθήσουν.
• Ξεκινούμε μια πολύ σημαντική και μεγάλης έκτασης έρευνα, που θα καταγράψει και θα ερμηνεύσει τα στοιχεία που κινητοποιούν θετικά και αποτελεσματικά τους καταναλωτές στη σχέση τους με τις μάρκες και εκείνα που τους «απωθούν» ή τους αποξενώνουν. Σύνοψη της έρευνας θα παρουσιαστεί την ημέρα της τελετής απονομών, ενώ συζητούμε και τη διοργάνωση forum μεταξύ σημαντικών στελεχών της αγοράς που θα σχολιάσουν τα αποτελέσματα. Τέλος, συγκεντρωτικό report της έρευνας θα λάβουν όσες εταιρείες καταθέσουν συμμετοχές.
• Θα παρουσιάσουμε λίστα με όλες τις εταιρείες (διαφημιζόμενους και agencies) που έχουν κερδίσει Effie σε προηγούμενες διοργανώσεις. Με το πέρας της διοργάνωσης θα δημοσιεύσουμε το Effie Hellas Index για το 2016 (χρησιμοποιώντας την κλίμακα βαθμολογίας του Effie Index) και στόχος μας είναι να αποτελέσει ένα σημαντικό στοιχείο credentials για στελέχη και εταιρείες, που θα προωθείται από τη διοργάνωση και τους φορείς που τη στηρίζουν.
• Δημιουργούμε νέες ειδικές κατηγορίες και διακρίσεις που προσαρμόζουν τα Effie καλύτερα στις σημερινές συνθήκες.
• Επιστρατεύουμε τις νέες πλατφόρμες επικοινωνίας (Facebook, Twitter, LinkedIn) για να διευρύνουμε το «αποτύπωμα» της διοργάνωσης και να ενθαρρύνουμε τη συμμετοχή στελεχών, ώστε να «ανοίξει» όσο το δυνατό περισσότερο η συζήτηση γύρω από τα Effie και το σκοπό τους.

adb: Τα προηγούμενα Effie Hellas, που διοργανώθηκαν το 2014, είχαν χαρακτηριστεί «τα πιο δύσκολα του κόσμου» λόγω των εμπορικών συνθηκών στην ελληνική αγορά. Τι ισχύει σήμερα; Έχει γίνει ακόμη πιο δύσκολη η επιτυχής συμβολή των επικοινωνιακών εκστρατειών στην αύξηση των πωλήσεων των διαφημιζόμενων;

Ν.Σ.:
«Ζηλεύω» την προηγούμενη Οργανωτική Επιτροπή, που είχε την εξαιρετική έμπνευση να χρησιμοποιήσει το concept «τα πιο δύσκολα Effie του κόσμου». Γιατί πραγματικά η κατάσταση της οικονομίας και των αγορών αλλά και οι αλλαγές του καταναλωτή στη χώρα μας, δημιουργούν συνθήκες στίβου ύστατης μάχης… Και βέβαια, σήμερα τα πράγματα είναι ακόμα πιο δύσκολα. Όχι μόνο γιατί έχουν περάσει άλλα δύο χρόνια βαθιάς κρίσης στην αγορά και τα οικονομικά αποτελέσματα έρχονται ακόμα πιο δύσκολα, αλλά γιατί οι άνθρωποι που καλούνται να πάνε τις εταιρείες και τις μάρκες μπροστά έχουν να αντιμετωπίσουν μια πολύ σκληρή επαγγελματική -και προσωπική, κάποιες φορές- καθημερινότητα, που οδηγεί συχνά σε έναν αγώνα απλά «διαχειριστικού» τύπου. Έτσι το κυνήγι του οράματος, η αναζήτηση του καινούργιου και του διαφορετικού, το «ξεκλείδωμα» των αγορών και του καταναλωτή όπως υποδεικνύει και η καμπάνια μας, βρίσκεται στα χέρια ανθρώπων που είναι πραγματικά ξεχωριστοί και αξιοθαύμαστοι. Είναι άνθρωποι που αντί να βλέπουν προβλήματα, βρίσκουν ευκαιρίες. Αντί να αμύνονται, βγαίνουν μπροστά και ρισκάρουν. Αντί να απογοητεύονται, μαθαίνουν και αλλάζουν. Όλοι αυτοί λοιπόν, ξέρουν πώς να κάνουν την επικοινωνία να δουλέψει, είτε είναι πώληση είτε εταιρική φήμη είτε οτιδήποτε άλλο. Σήμερα και πάντα. Είναι αυτοί που έχουν το «κλειδί» που ξεκλειδώνει κάθε πρόβλημα marketing. Αυτούς τους ανθρώπους καλούμε να καταθέσουν από κοινού τις δουλειές τους στα Effie. Και είναι αρκετοί - στους διαφημιζόμενους, στα agencies, αλλά και στις εταιρείες ερευνών.

adb: Ποιος θα λέγατε πως είναι ο ρόλος θεσμών σαν τα Effie Hellas στο σημερινό περιβάλλον της αγοράς; Τι προσφέρουν, τόσο στις εταιρείες που διακρίνονται όσο και σε εκείνες που συμμετέχουν στη διαδικασία;

Ν.Σ.:
Τα Effie προσφέρουν αναγνώριση σε όσους συμμετέχουν και ανοίγουν τη συζήτηση γύρω από το ρόλο της επικοινωνίας στην ανάπτυξη του business των πελατών μας. Όπως προανέφερα, φέτος θα υπάρξουν και άλλες πρωτοβουλίες, που θα ενισχύσουν τα πρακτικά οφέλη από τη συμμετοχή (πρόσβαση στην έρευνα των Effie 2016, δημιουργία Effie Hellas Ranking κ.λπ). Στην πραγματικότητα όμως, τα Effie είναι πολύ παραπάνω από αυτό. Είναι οι Ολυμπιακοί Αγώνες των βραβείων. Όχι μόνο για τυπικούς λόγους (ιστορία του θεσμού, διεθνείς κανονισμοί και κύρος, προδιαγραφές συμμετοχών, διοργάνωση κάθε δύο χρόνια κ.λπ.), αλλά γιατί δεν αναζητούν απλά την ιδέα και τη στρατηγική, αλλά το συνολικό αποτέλεσμα της επικοινωνίας και ίσως κάτι ακόμα ευρύτερο: αναζητούν αυτό που ονομάζουμε marketing excellence. Έτσι τα Effie είναι κάτι παραπάνω από θεσμός βραβείων. Δημιουργούν πρότυπα. Ανθρώπους και δουλειές που -όπως οι μεγάλοι αθλητές- μας μαθαίνουν, μας εμπνέουν, μας κάνουν καλύτερους και πάνε την αγορά μπροστά. Είναι λοιπόν πολύ σημαντική η διάκριση που προσφέρουν τα Effie σε όσους συμμετέχουν -εταιρείες και άτομα- και σε όσους τελικά κερδίζουν. Και έχουν λόγους και ευθύνη οι ικανοί να βγουν μπροστά και να διεκδικήσουν αυτό που τους αναλογεί. Και κάτι τελευταίο: το αποτέλεσμα -όπως και στο κορυφαίο επίπεδο αθλητισμού- προκύπτει μόνο από συνεργασία και ομαδική δουλειά. Καλώ λοιπόν διαφημιζόμενους, agencies από όλους τους τομείς της αγοράς -και media, παρακαλώ- αλλά και όσους είχαν σημαντικό ρόλο στη δημιουργία επιτυχημένων cases, να κινητοποιηθούν όλοι μαζί, ώστε να συγκεντρώσουμε τις περισσότερες και καλύτερες συμμετοχές.

adb: Τι χρειάζεται κατά τη γνώμη σας μια επικοινωνιακή προσπάθεια, προκειμένου να είναι αποτελεσματική σήμερα;

Ν.Σ.:
Η «μαγεία» των Effie είναι ότι δεν ορίζουν μονοδιάστατα τι σημαίνει αποτελεσματική επικοινωνία, αναγνωρίζοντας το προφανές: η επιτυχία ορίζεται με βάση τον εκάστοτε στόχο. Απαντώντας όμως στην ερώτησή σας, θεωρώ πως οι γενικές αρχές μιας επιτυχημένης επικοινωνιακής προσπάθειας σήμερα είναι η βαθιά κατανόηση της μεταβαλλόμενης αγοράς και του καταναλωτή, η ξεκάθαρη διατύπωση ποσοτικών και ποιοτικών στόχων, η διαφοροποιημένη σε σχέση με τον ανταγωνισμό στρατηγική, η ισχυρή ιδέα και η έξυπνη, καινοτόμος και εύστοχη υλοποίηση. Προϋπόθεση όμως για όλα τα παραπάνω είναι η στενή και ανοιχτή συνεργασία του πελάτη με όλα τα agencies. Ειλικρίνεια, μοίρασμα, δέσμευση, έλλειψη φόβου, περιέργεια, δημιουργικότητα, ουσιαστική ανάληψη ευθύνης από όλα τα μέρη.

adb: Μπορεί να υπάρξει αποτελεσματικότητα χωρίς δημιουργικότητα;

Ν.Σ.:
Όχι. Η δημιουργικότητα είναι απαραίτητος παράγοντας επιτυχίας μιας επικοινωνιακής προσπάθειας. Όμως δημιουργικότητα μπορεί να σημαίνει πολλά πράγματα. Από μια πραγματικά δημιουργική διαφημιστική καταχώριση, μέχρι μια ανατρεπτική ιδέα στη στρατηγική που ακολουθεί παραδοσιακά μια κατηγορία, ένα διαφορετικό insight, μια φρέσκια προσέγγιση ερευνητικών δεδομένων, μια καινοτόμο χρήση Μέσων, μια πρωτοποριακή χρήση εργαλείων ή αναλυτικών μεθόδων και έναν νέο τρόπο digital marketing.


Υποβολή Συμμετοχών
Μέχρι και Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2016

Δικαίωμα συμμετοχής

Υποψήφιες για τα βραβεία Effie Hellas 2016 μπορούν να είναι καμπάνιες που πραγματοποιήθηκαν από 1.3.2014 έως και 29.2.2016

Νέα ειδική διάκριση “Brand of the Year”
5 νέες ειδικές κατηγορίες βραβείων

1. Social Good / Brands
2. Social Good / Non Profit
3. Seasonal Marketing
4. Youth Marketing
5. Business to Business

Κόστος Συμμετοχής*
Early Bird Submissions έως και 28/7/2016 350€
On time Submissions 29/7/2016 έως και 10/9/2016 450€
Final Deadline Submissions 11/9/2016 έως και 27/9/2016 550€
* Δεν περιλαμβάνει ΦΠΑ.

Οδηγίες για τη συμπλήρωση της φόρμας αποτελεσματικότητας καθώς και τον κανονισμό των φετινών βραβείων θα βρείτε στο www.effie.gr.